Ubehag under stimulering (tidssensitivt)

Ønskeross2

Forelsket i forumet
Er på sprøytedag 12, kort protokoll. Hadde kontroll i går, og det er mange follikler på gang. Fikk ikke vite hvor mange, bare at det er ganske mange, men ikke urovekkende, at det ser bra ut og at det blir uttak mandag. Trenger ikke komme inn igjen på fler kontroller før det.

Har de siste dagene vært stadig mer stinn, som vel er å forvente. Men i dag har jeg ganske mye mer ubehag enn i går. Er som mensmurringer egentlig, en konstant verkende følelse i nedre del av magen. Ikke kjempevondt, men ubehagelig nok til at jeg blir distrahert av det på jobben.

Er dette vanlig? Har høy AMH (49) og de har vært bekymret for overstimulering, men må vel bare stole på at de visste hva de gjorde når de ba meg stimluere noen dager til uten flere kontroller i går? Var hos en erfaren lege som jeg har tillit til. Men blir jo litt redd for overstimulering. Tanken på totalfrys etter fire negative fryseforsøk på rappen i fjor er bare så blæh! Men tanken på å sette meg i telefonkøen til Riksen for å spørre er også ganske blæh, føler meg litt hysterisk ettersom jeg jo var der i går!

Vanskelig å si da, jeg har definitivt vært mye mer stinn og vond når vi har hatt (for) mange egg (17 og 18), enn når det har vært få (3 og 5).. Men samtidig finnes det vel ingen fasit, og å bli stinn i seg selv er helt vanlig hvertfall!
Når jeg har hatt mange er jeg skikkelig oppblåst, og har en slags konstant «eggløsningsmurring» x 10. I tillegg vondt når jeg ligger på sidene. Men vi kjenner jo så forskjellig og man kan sikkert være akkurat like stinn med litt færre follikler. Litt rart kanskje at du ikke skal på flere kontroller, men uansett sikkert lite de kan endre på nå. Så vil tro at det ikke gjør noen stor forskjell om du ringer eller ikke :confused005
Krysser fingrene veldig for at dere slipper totalfrys da :Heartred Det er så nedtur når man står midt oppi det! Har riksen noen spesiell grense eller gjør de en individuell vurdering? På St.Olavs har de en regel på at de totalfryser ved mer enn 15 egg, men tror ikke andre sykehus praktiserer helt på samme måte..

Vanskelig å si da, jeg har definitivt vært mye mer stinn og vond når vi har hatt (for) mange egg (17 og 18), enn når det har vært få (3 og 5).. Men samtidig finnes det vel ingen fasit, og å bli stinn i seg selv er helt vanlig hvertfall!
Når jeg har hatt mange er jeg skikkelig oppblåst, og har en slags konstant «eggløsningsmurring» x 10. I tillegg vondt når jeg ligger på sidene. Men vi kjenner jo så forskjellig og man kan sikkert være akkurat like stinn med litt færre follikler. Litt rart kanskje at du ikke skal på flere kontroller, men uansett sikkert lite de kan endre på nå. Så vil tro at det ikke gjør noen stor forskjell om du ringer eller ikke :confused005
Krysser fingrene veldig for at dere slipper totalfrys da :Heartred Det er så nedtur når man står midt oppi det! Har riksen noen spesiell grense eller gjør de en individuell vurdering? På St.Olavs har de en regel på at de totalfryser ved mer enn 15 egg, men tror ikke andre sykehus praktiserer helt på samme måte..
Takk for svar! Jeg syntes også det var litt rart at de ikke ville ha en kontroll til. Det er jo typisk - i går var jeg letta for å slippe flere Oslo-turer, og i dag er jeg plutselig stressa over å ikke ha kontroll. :wacky:

Fant frem journalen fra ferskforsøket i 2015 nå, og ser at opplegget egentlig er veldig likt. Er bare 37 IE som skiller totalt hvis jeg legger sammen alle stimuleringsdagene. Den gangen ble det 13 ut. Er litt forskjelling opplegg disse aller siste dagene nå (da hadde jeg et par dager helt uten Menopur før Ovitrellen ble satt, mens nå har de heller gått for å senke dosen, men at den skal tas helt til dagen før Ovitrellen), men har ellers hatt helt lik dose. Får bare tro de har kontroll. Er litt redd de tar litt lett på evt totalfrys bare, at det liksom ikke er noe det er verdt å gjøre en innsats for å unngå. Men tror jeg bare ser litt an i morgen, og kanskje hiver meg på tlf hvis det blir mye vondere. Husker jeg var stinn sist også, men kan ikke huske at jeg hadde menssmerter.

Vet ikke hva slags totalfryspolicy Riksen har jeg, det har de ikke sagt noe om. Men mener å ha lest at 15 er en tommelfingerregel der også. Kanskje du andre som vet?:)

Vil tro de har kontroll ja, de burde jo hvertfall det:) De tar nok ikke totalfrys like tungt som vi gjør, men samtidig er jo målet deres alltid å treffe med behandlingen slik at det blir passelig antall (8-12 egg har mine leger sagt de sikter etter). Små forskjeller i dosering sånn som du har nå på slutten tror jeg har mindre å si enn hva slags utgangspunkt man har akkurat denne syklusen, for det vil jo alltid variere litt. Hvordan føles det i dag da?

Vil tro de har kontroll ja, de burde jo hvertfall det:) De tar nok ikke totalfrys like tungt som vi gjør, men samtidig er jo målet deres alltid å treffe med behandlingen slik at det blir passelig antall (8-12 egg har mine leger sagt de sikter etter). Små forskjeller i dosering sånn som du har nå på slutten tror jeg har mindre å si enn hva slags utgangspunkt man har akkurat denne syklusen, for det vil jo alltid variere litt. Hvordan føles det i dag da?
Har vært mindre menssmerter i dag og i går, selv om jeg fortsatt er temmelig stinn. Har slått meg til ro med det nå - nå blir det jo som det blir uansett!

Håper du får beskjed om hvordan det går med dine snart også, følger med i kulissene her! :)

Har vært mindre menssmerter i dag og i går, selv om jeg fortsatt er temmelig stinn. Har slått meg til ro med det nå - nå blir det jo som det blir uansett!

Håper du får beskjed om hvordan det går med dine snart også, følger med i kulissene her! :)

Ja, det er jo ikke mer å lure på nå egentlig :) Masse masse lykke til i morgen!!
Koselig at du følger med, vi har endelig fått beskjed nå og den var strålende :Heartred

Hvordan gikk det?

Hvordan gikk det?
Oppdaterte jo i dagboken min på skjult, men oppdaterer her også i tilfelle det er andre som meg der ute, som googler seg frem til gamle tråder og lurer på hva som ble konklusjonen. :joyful:

Alt var i sin skjønneste orden og fangsten var bra. Ble 15 egg ut, og foreløpig ingen tegn til overstimulering i dag 10 dpo, så var bare noia fra min side. :wacky:

Oppdaterte jo i dagboken min på skjult, men oppdaterer her også i tilfelle det er andre som meg der ute, som googler seg frem til gamle tråder og lurer på hva som ble konklusjonen. :joyful:

Alt var i sin skjønneste orden og fangsten var bra. Ble 15 egg ut, og foreløpig ingen tegn til overstimulering i dag 10 dpo, så var bare noia fra min side. :wacky:
Flott resultat:Heartpink

Kjempe resultat! :D

Back
Topp