Ubehag under sex med spiral

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har hatt spiral i 2 år nå å av og til når vi har sex så kjenner jeg selv spiralen. Det er liksom ubehagelig, stikking på en måte, og det gjør at sexen ikke blir så god som den burde vært. Samboeren min sier at han ikke merker noe til spiralen.

Noen andre som har opplevd det? I såfall, hva gjorde dere med det?

Har skrevet inne på «familie og samliv» også, men tenkte kanskje at jeg nådde ut til flere ved å spør her inne også.

Ville sjekket med legen om den står riktig, eventuelt om trådene bør klippes kortere.

Hadde spiral i 5 år og merket ikke noe til det du beskriver... tror du bør ta det opp med legen din :)

Har hatt spiral to ganger, den ene var plagsom slik du beskriver fordi trådene ikke var klipt korte nok.

Aldri kjent den. Ikke mannen heller. Har den for andre gang. På 4 året nå.

Hadde den og tok den ut etter noen uker fordi jeg kjente den godt (Rier,smerter) og han kjente den godt under sex. Jeg anbefaler ikke spiral..

Kanskje trådene er klippet for lange eller for korte? Ville hørt med legen.

Min ble sånn etter at tråden ble klipt under en fjerning av celler. Fikk den fjernet fordi det var så plagsomt.

Aldri kjent den. Ikke mannen heller. Har den for andre gang. På 4 året nå.

Hadde den og tok den ut etter noen uker fordi jeg kjente den godt (Rier,smerter) og han kjente den godt under sex. Jeg anbefaler ikke spiral..

Kanskje trådene er klippet for lange eller for korte? Ville hørt med legen.

Takk for svar alle sammen! Jeg og sambo skal ha sex en gang til før jeg gjør noe, å hvis jeg kjenner den da så bestiller jeg time for å få den fjernet. [emoji846]

Takk for svar alle sammen! Jeg og sambo skal ha sex en gang til før jeg gjør noe, å hvis jeg kjenner den da så bestiller jeg time for å få den fjernet. [emoji846]

Du kanjo først få klippet trådene kortere og prøve det hvis de er for lange.

Klipp de først og hvis det enda kjennes ubehagelig så ville jeg bare fjernet den :)

Jeg har hatt spiral i 2 år nå å av og til når vi har sex så kjenner jeg selv spiralen. Det er liksom ubehagelig, stikking på en måte, og det gjør at sexen ikke blir så god som den burde vært. Samboeren min sier at han ikke merker noe til spiralen.

Noen andre som har opplevd det? I såfall, hva gjorde dere med det?

Har skrevet inne på «familie og samliv» også, men tenkte kanskje at jeg nådde ut til flere ved å spør her inne også.

Jeg kjente det også i blant, veldig ubehagelig. Hadde til tider noe vondt. Sjekka på ultralyd at den lå som den skulle, og trådene var korte. Endte med å fjerne den da det ikke passet meg tydeligvis

Jeg har prøvd spiral, men den ble «utstøtt» to ganger, aner ikke hvorfor. Nå vet jeg ikke helt hvilken prevensjon jeg bør vurdere i stedet.... Likte virkelig tanken på spiral!

Til en evt neste gang, finn ut hvilket merke du hadde nå og velg evt et annet merke neste gang. Det er litt størrelse forskjellig på dem. Dette gjelder kun hormonspiral vel og merke :)

Back
Topp