Ubehag topp mage mot bryst

Bkno2397562

Blir kjent med forumet
Hei! De siste dagene har jeg kjent litt ubehag i topp mage, litt under brystene. Det er sånn at jeg nesten ikke orker å gå med bh. For meg så kjennes det muskulært ut. Føler jeg vil strekke ut hele tiden.
Noen andre som har opplevd dette? Eller som vet hva det er?

Kjennes alltid litt bedre når jeg vet hva det er :) jeg er 18 uker på vei, og det er mitt første barn, så jeg vet lite om hva som er normalt og ikke.
 
Hadde slik i første graviditet. Var visst en vanlig gravidplage. Men ta det opp med legen neste gang du skal dit så du får sjekket deg for sikkerhets skyld ❤️
 
Har hatt det med alle mine. Ubehagelig!
Men ikke noe farlig i følge legen. Har begynt å kjenne det igjen nå 19+4
 
Jeg begynte å kjenne noe likt i går. Kun under høyre bryst, inn mott ribbeina. Bh er i grunn ikke ubehagelig. Det stikker, er litt vondt, men mest ubehagelig. Googlet og konkluderte med at det er en normal gravidplager (men aldri hørt om før da) at mini og livmor tar plass og presser andre organer oppover. Tenkte at hvis det vedvarer så tar jeg det opp med legen for å være helt sikker.

Jeg er 20+0 i dag. I går var jeg på en tung og lang fjelltur da det begynte. Det var ikke så gale i morges, men er tilbake igjen nå. Går litt opp og ned i ubehagelighet.

Dere som har hatt det, er det hver dag? Hvor lenge varte det? Noe som gjorde det verre?
 
For min del går det opp og ned mtp ubehaget. Kommer verst om kvelden. Men er fremdeles ikke vondt. Jeg har akkurat begynt med ett styrkeprogram jeg har fått hos fysioterapeut, så tenker det også kan påvirke det. Hadde håpt det skulle gå over! :)
 
Hos meg er livmoren så høyt nå (21 uker), at det begynner å presse på mot ribbena. Ubehag på kveldene etter en hel dag, spess om jeg sitter mye rett opp og ned på stol. Dette var en av mine store plager sist! Gikk til behandling hos osteopat, pga jeg har dårlig bevegelse i festene til ribbena, og ble litt avlåst på ene siden. Hjelper å ha bakoverliggende sittestilling, eller ha varme på området.
 
Det hjelper å gå på do om du ikke har gjort det ordentlig på en stund :)
 
Hadde det for noen dager siden, men så gikk det over :) får kontakte legen om det blir for ille :)
 
Jeg har vært til legen i dag for å sjekke denne vondten under puppen ved ribbeina. Har hatt det i 2,5 uke nå. Kjennes hele tiden hvor smertenivået endrer seg. Det var som jeg trodde (les: har lest meg opp på). Jeg har visst høy mage og den begynner visst helt oppe med ribbeina, og det er rumpen til lillegutt som presser på ribbeina. :)
 
Back
Topp