Ubehag/press i bryst/hals

HanneA

Flørter med forumet
Jeg har delvis spiserørsbrokk, og har dermed halsbrannmedisiner på blå resept. Så jeg er meget godt kjent med fenomenet halsbrann. Men i den siste uka har jeg fått et sånt trykk i brystet/oppover mot halsen, spesielt på kveldstid. Det kjennes ut som maten jeg spiste for flere timer siden plutselig sitter fast i spiserøret og ikke kommer seg noen vei. Fryktelig ubehagelig. Det blir verre av at jeg ligger, og ofte når jeg reiser meg opp så raper jeg skikkelig mye luft. Sykt kjipt når dette til stadighet dukker opp like før leggetid.

Noen med erfaringer og tips til hva som kan hjelpe? Gaviscon funker ikke. Føler liksom ikke dette er helt som halsbrann..

Kan for eksempel være brokk?

Er veldig ubehagelig å føle på det du nevner, men heldigvis er det som oftest kun ubehagelig og ikke farlig. Brokk er bare ubehagelig.. :happy:

Har aldri hørt om, eller våre borti.
Men det høres ikke godt ut :(
Håper du finner utav hva som gjør det, og blir kvitt problemet for godt!

Så ubehagelig da! :(
Har ingen råd, dessverre, men ønsker deg god bedring - håper det går over snart!

Jeg føler jeg har noe av det samme som deg. Helt "stappa" som om jeg har mageinnholdet høyt oppe, spesielt på kvelden som du skriver. Magen blåser seg opp, ser ut som om jeg venter barn snart og ikke om mange måneder. Hvis jeg må ta i litt, hoste, eller bøye meg ned er jeg redd jeg skal kaste opp. Jeg er ikke plaget av kvalme, dette er mer en følelse av at det er for fult og noe må vike, helt uavhengig av om jeg har spist mye eller litt, kommer også lenge etter jeg har spist. Jeg føler det er bedre de dagene jeg har gått en lengre tur med hunden (går mye på jobb, men det er mosjon på kvelden jeg tror hjelper meg). Kommer til å prioritere en lengre kveldstur fremover da jeg håper det hjelper. Ellers har ikke jeg funnet noe som jeg synes hjelper.
Håper du snart får det bedre xsmile9

Back
Topp