Ubehag/ krampe i livmor?

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei, førstegangsgravid og nervøs for alt som ikke kjennes normalt og er nytt!

Av og til når jeg går på do og "presser" litt, kan jeg få litt vondt på venstre side, nesten som en litt ilende smerte som går bak i ryggen fra livmor ( ikke ekstremt vondt, men ubehagelig). Samt når jeg har sittet en stund og skal reise meg kan jeg føle det kramper seg på samme sted (venstre side, tror det er livmor). Er dette vanlig eller har noen andre opplevd dette også?

Dette høres it som ligamentsmerter, og er helt normalt:) når livmoren vokser, strekker ligamentene seg som holder livmoren på plass, det kan kjennes ut som kramper. Jeg har det innimellom, men jeg opplever det som fryktelig vondt. Det går over etter noen sekunder heldigvis.

Jeg hadde mye vondt i første svangerskap fra uke 5-9. Det føltes som bittesmå knivstikk! Kunne vare alt fra bare noen få sekunder til et par minutter. Jeg spurte legen om dette, og fikk til svar at det enten var ligamentsmerter, som Ananas skriver, eller festesmerter, altså at embryoet gravde seg lenger og godt ned i livmorveggen. Jeg fant dette betryggende, at smertene kanskje var at den lille spiren virkelig klamret seg fast og hadde ingen planer om å dra ;)

Back
Topp