Ubehag i magen

Texmex

Glad i forumet
Oktoberbarna 2021♡
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei.

Kanskje dette er et dumt spørsmål, men jeg er førstegangsfødende, så håper det blir tilgitt. :p

Jeg lurer på om det er normalt at man har ubehag i nedre mage, der livmoren ligger? Kjenner det best når jeg må bruke nedre magemuskler som når jeg skal snu meg i sengen eller sette meg opp fra liggende stilling. Kjenner det spesielt når blæren min er full, da er det ganske så ubehagelig.

Er 15+2, så lurer på om det kommer av at livmoren dytter en del på andre organer nå? Men jeg vet ikke, så blir litt småstresset av det kjenner jeg :nailbiting:

Blir en god del tyngde der, så jeg kjenner i alle fall selv ligamentsmerter om jeg vrir meg og slikt.

Hei.

Kanskje dette er et dumt spørsmål, men jeg er førstegangsfødende, så håper det blir tilgitt. :p

Jeg lurer på om det er normalt at man har ubehag i nedre mage, der livmoren ligger? Kjenner det best når jeg må bruke nedre magemuskler som når jeg skal snu meg i sengen eller sette meg opp fra liggende stilling. Kjenner det spesielt når blæren min er full, da er det ganske så ubehagelig.

Er 15+2, så lurer på om det kommer av at livmoren dytter en del på andre organer nå? Men jeg vet ikke, så blir litt småstresset av det kjenner jeg :nailbiting:

Jeg kjenner meg veldig igjen på det du skriver, jeg har det akkurat sånn! Men i dag lurer jeg på om det er noe mere greier på gang eller om det bare forsterket seg :confused:
Greide ikke sette meg opp eller vri meg i senga, føltes som et skikkelig stikk på venstre side som strålte litt utover:eek:

Hei.

Jeg er like langt på vei som deg og kjenner meg veldig igjen. Jeg har kjent ubehag og ofte smerter nederst i magen helt fra jeg ble gravid. Tok det opp med legen helt i starten av svangerskapet og han syntes det var rart at jeg hadde det sånn, men var ikke bekymret etter vi fikk utelukket om det var graviditet utenfor livmoren. Så jeg er ikke bekymret. Jeg tenker at jeg sikkert bare er litt ekstra sensitiv på alle nye ømheter og endringer fordi det er så nytt for meg. Men skal ta opp smertene når jeg nyser og snur meg neste gang jeg er hos jordmor, bare sånn i tilfelle det er noe jeg kan gjøre noe med :)

Sniker fra september.

Helt normalt! Jeg er i uke 21, og har også ubehag. Er fordi baby ligger langt nede enda, og blir ubehagelig når alt kommer i klem. Blir bedre når baby kommer lenger opp i magen! :)

Skriver under svarene her !

Har det også slik.. kanskje litt ekstra pga to KS og sammenvoksninger, men det er helt innafor

Back
Topp