Ubehag i magen

Fargeklatten

Gift med forumet
Ble flere tråder fra meg nå. Men ble litt urolig, da jeg i går kveld fikk en ny type ubehag i magen. Ca 4-5 cm nedom navlen, en stripe på langs får jeg slags "sammentrekninger" eller sakte lemus? Ikke vond, men ubehagelig. Hadde avbrutt sex i sted, og nå kjenner jeg det samme Igjen.

Noen som vet hva det er? Kjennes ikke ut som det er i livmoren, da ubehaget sitter for høyt på magen. Kan det være tarmene? Musklene?

Jeg vil også tro at det er livmoren som strekkes, kjenner det en del selv for tida:) Merker det spesielt når jeg nyser eller gjør noen brå bevegelser.

Livmoren er festet til bekkenet ved hjelp av kraftige ligamenter. Disse ligamentene strekker på seg ettersom livmoren vokser. Det kan kjennes en mild smerte lokalisert til dette området når ligamentene tøyes. Dette er ufarlig.

Sakset fra google:)

Ved sex/orgasme er det vanlig å få slike vondtee du beskriver. Kjent det samme selv etter sex. Pga orgasme trekker livmoren seg sammen og magen blir hard som en ball/) haha

Jeg har også innimellom slike nye stikkinger/ ubehag men jeg er rimelig sikker på at dette har med at livmora strekker seg å gjøre, selv om livmora ikke er så høyt oppe enda.

Jeg har også innimellom slike nye stikkinger/ ubehag men jeg er rimelig sikker på at dette har med at livmora strekker seg å gjøre, selv om livmora ikke er så høyt oppe enda.
Ok, kan hende det går an selv om den ikke er der?

Kan det også være tarmene som "reagerer" på at de må flytta på seg?

Back
Topp