Ubehag etter konisering

Lykkeliten_18

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Marshmallows 2022
Hei,
jeg ble konisert for en uke siden, og har kun hørt at det ikke skal gjøre vondt og at man gå på jobb dagen etterpå osv. Ga beskjed til legen at jeg ønsker flere barn, og hun kunne heller ikke se forandringene selv om de ble påvist i biopsi, så derfor tok hun så lite som mulig.
Men jeg har ganske vondt. Det "svir"/stikker og jeg kjenner på en måte såret langt oppi der på livmorshalstappen. Det blør mer hvis jeg sitter på kontorstolen på jobb, og smertene øker også på ved langvarig sitting.
Er det noen her med erfaring med smerter etter konisering? Det er jo bare en uke siden, så håper det går over når såret har fått grodd?
Er det ellers noen med erfaringer om vanskeligheter med å bli gravid etterpå, eller vond og tidlig fødsel?

takk <3

Jeg hadde vondt i ca. 10-14 dager etterpå. De tok ikke så mye hos meg heller. Ble lett gravid (en gang uten kondom), så der hadde det ingen innvirkning hos meg ihvertfall. Fødselen ble dessverre langvarig og vond delvis pga arrvev etter koniseringen, men etter slik jeg har skjønt det kan det gå begge veier, eller ha ingen innvirkning i det hele tatt. Det var ingen ekstra oppfølging når jeg var gravid pga koniseringen heller, jeg spurte både lege og jordmor men de sa at det ikke var nødvendig eller vanlig. Fødte i januar 2018, ble vel konisert i 2012.

Merket ingenting. Kun litt blødninger nå og da. Brukte 10 mnd på nr 1, 11 mnd på nr 2, ble konisineet og brukte en kveld på nr 3. Så ble i grunn fortere gravid. Men ang fødsel så tok de såpass at det ble arrvev som lå sånn at livmoren ikke åpnet seg under fødsel. Gikk med av og på rier i to mnd før det ble satt igang med ballong. Da måtte jordmor fysisk åpne livmoren pga arrvevet. Det var jordmor på fødeavdelingen som la merke til det. Men jeg hadde det nærme åpningen og det ble tatt litt, de så det tydelig og tok litt ekstra, men skulle ikke være noe problem ang barn. Har enda ikke hørt om noen som har opplevd det med arrvev, men dne jordmoren hadde tydeligvis sett det hvertfall en gang før. Men er visst ganske sjeldent da sykehuset ikke skjønte det. Var inne nesten hver dag den siste mnd før de satte meg igang.

Takk for svar.. huff jeg hadde en jævlig fødsel med Nr 1 - stjernekikker og klipp som aldri grodde. Tenkte at Nr 2 blir hvertfall lettere helt til jeg måtte ta dette inngrepet. Typisk.. Håper ikke jeg får arrvev, men godt at dere hvertfall fikk friske fine barn ❤️

Back
Topp