Ubehag øverst i magen

EngaEngel

Andre møte med forumet
Lurer så veldig på om noen har opplevd det samme og om noen vet hva det er, da jeg ikke finner helt rett ved å Google. Er 29 uker på vei og har de siste ukene fått en del ubehag øverst i magen hvis jeg går en stund. Jeg trener styrke nærmest hver dag uten problemer, men går jeg turer med litt tempo, på mølla eller på handletur så er det akkurat som om magen strammer seg helt øverst. Den blir hard som en ball hvis jeg ikke roer ned. Er ubehagelig og kjennes ut som hold - bare over hele øvre mage/under ribbeina. Har tenkt kynnere, men det sitter gjerne i flere timer hvis jeg er på farta/gjør flere ting den dagen. Kan sitte i konstant helt til jeg legger meg når det først kommer, men er gjerne borte dagen etterpå. Så kan ikke forstå at det skal være kynnere da? Har ingen utslag på protein i urin eller høyt blodtrykk, og kommer som sagt bare av å gå mye. Noen som vet hva det er?
 
Kynnere går ofte bort når du stopper opp og slapper av, så jeg hadde nok tenkt kynnere ja
 
Ja har hatt det mye sånn som gravid, spesielt på Venstre side :) det er strekk i muskulatur hos meg som er problemet, en muskel som blir dytta/pressa på. Det var verre ved aktivitet og hvis jeg satt lenge i samme posisjon.Det satt typ rett under ribbeina.
Kynnere har jeg også hatt men det er at HELE livmorsområdet/magen blir helt hardt og set er litt ubehagelig men ikke vondt :)
Synes ikke beskrivelsen høres ut som kynnere, men mer som strekk i muskulatur. Jeg måtte hvile lenge for å få det vekk og helst ligge/sitte delvis bakoverlent. Hatt det samme i begge svangerskap fra magen begynte virkelig å presse seg oppover, fra rundt uke 25-28
 
Ja har hatt det mye sånn som gravid, spesielt på Venstre side :) det er strekk i muskulatur hos meg som er problemet, en muskel som blir dytta/pressa på. Det var verre ved aktivitet og hvis jeg satt lenge i samme posisjon.Det satt typ rett under ribbeina.
Kynnere har jeg også hatt men det er at HELE livmorsområdet/magen blir helt hardt og set er litt ubehagelig men ikke vondt :)
Synes ikke beskrivelsen høres ut som kynnere, men mer som strekk i muskulatur. Jeg måtte hvile lenge for å få det vekk og helst ligge/sitte delvis bakoverlent. Hatt det samme i begge svangerskap fra magen begynte virkelig å presse seg oppover, fra rundt uke 25-28
Da høres det ut som samme! Godt å høre det er flere ☺️ Tusen takk for svar!
 
Har, som veivalsa skriver, også vondt på venstre side hvis jeg anstrenger meg på noe vis og har innfunnet meg med at det er strekk i en muskel. Kan sitte i ganske lenge her, men med litt hvile så går det over etter hvert. :)
 
Back
Topp