Uansvarlig??

*BalleFlass*

Elsker forumet
å reise på ferie med et febersykt barn?

Ja, kanskje....men det kommer an på hva slags type ferie og hvor mye i feber, synes jeg...

ferien er til københavn fra torsdag til søndag... har vært til 2 leger og begge sier at det "bare" er slik feber barn får av og til... og at det vil gå over om en 3dagers tid... hun har nå hatt feber i 2 dager...

Det virker ikke som om det er uansvarlig, da. Men det kan jo være det blir en veldig strevsom ferie... Her er det i hvert fall slitsomt når vesla er syk. Hun trenger mye trøst, kos og ro, da...

Når legenesier det går bra hadde jeg dratt. Og det er jo bra leger i København og da! Det går nok bra. [:)]
Håper hun blir frisk og rask igjen snart og dere får nyte ferien. [:)]

ORIGINAL: fairy

Hvis legene sier det vil gå over av seg selv i løpet av noen dager ville jeg dratt.

signere [:)]

det går sikkert bra !

Hei.
Jeg ville også dratt; jenta di får sikkert like mye trøst og kos selv om dere er i København...dessuten tåler sånne små babyer/unger feber mye bedre enn oss voksne.
Feber er ikke en sykdom man absolutt må være "inne" for å bli frisk av, det er bare allmenntilstanden som blir svekket, blir litt slapp og utilpass...men viss du er forberedet på at det kan være litt strevsomt å dra på tur med et sykt barn, syns jeg du skal dra...å kos deg så godt du kan...:-)

Kommer an på allmentilstanden til barnet vil jeg si. Kan jo tenke deg selv hvor lite gøy det hadde vært å dra på ferie om du føler deg helt jævlig.
Men om hun er i god form bortsett fra feberen ville jeg vurdert å dra hvertfall[:)]

hm....jeg er usikker jeg altså... men allmentilstanden hennes er helt fin... hun har "bare" feber og spiser litt mindre enn vanlig... hm...jeg får se det an[:)] men takk for svar dere

Hadde jeg vært barnet ville jeg synes det var slitsomt å farte hit og dit,ny soveplass,nye rutiner,inn og ut fra kulde...iallefall når hun er syk.
Man vet jo selv hvor satt ut man blir av feber....

ORIGINAL: Sonja Borge

Ja, kanskje....men det kommer an på hva slags type ferie og hvor mye i feber, synes jeg...

ORIGINAL: Hatice

Hadde jeg vært barnet ville jeg synes det var slitsomt å farte hit og dit,ny soveplass,nye rutiner,inn og ut fra kulde...iallefall når hun er syk.
Man vet jo selv hvor satt ut man blir av feber....

ORIGINAL: *Vriompeis*

ferien er til københavn fra torsdag til søndag... har vært til 2 leger og begge sier at det "bare" er slik feber barn får av og til... og at det vil gå over om en 3dagers tid... hun har nå hatt feber i 2 dager...

København er et ganske trygt sted å dra til da med tanke på om hun skal bli verre. Helseforetakene der er ganske like som hjemme og det er jo ikke lange flyturen hjem. Og du har vært hos lege og fått det sjekket. Er almenntistanden relativt bra synes jeg du kan dra!!

Hadde nok muligens ikke reist.

Det er ikke direkte uansvarlig vil jeg si, men iforhold til barnet som faktisk trenger ro, hvile og ikke stresse rundt såå....

Dessuten fly når man er syk... aii, prøvd en gang og hadde så syyykt vondt i ørene flere dager etter![:o]

Back
Topp