Uanmeldt besøk?

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Er det flere her som får mye uanmeldt besøk av familie? Hittil denne helgen har vi nesten ikke vært alene vi tre, det renner inn folk her hele tiden.

Men det verste er at familien min ikke har noen antenner ute! De kan komme i 13-tiden og bli til mini skal legge seg. De leker med mini og nærmest forventer å få servering etc. Nå gikk jeg på badet bare for å få fred, det er mer støy her enn på åpen barnehage! :(

I min familie snakker vi ALDRI om noe som helst, så jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til de heller. De skygger jo unna alt som kan ligne på en konflikt.

Takk for at du leste, godt å få ut litt frustrasjon!
 
Last edited:
Nei, en sjelden gang popper svigermor innom for å hente eller levere noe, men hum blir ikke mer enn en time.
Ellers ringer vi og gir beskjed først når vi besøker hverandre.
Skjønner at du blir sliten.
Når mamma kommer blir hun ofte litt for mange dager da. Hun inviterer seg selv og blir så lenge det passer henne. Ikke lett å avvise sin egen mor, spesielt når vi får så mye hjelp av henne.
 
Vi gjør jo ikke akkurat det, da familie bor langt unna. Men svigers er jo r i m e l i g masete på å besøke oss ofte, og de skjønner ikke nei for et nei. Heller ikke på en hyggelig måte, så nå sier jeg "nei, vi vil ikke ha besøk. Vi har lyst til å være oss tre nå". Noen ganger må man bare si det rett ut, om de blir fornærma? Helt klart, men det driter jeg i. Min familie er viktigst.
 
Back
Topp