(U)likheter i svangerskapene…

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Dere som har vært gravide en eller flere ganger, hvor like/ulike var svangerskapene i forhold til kjønnet på barnet?

1. Jente. Fikk bekkenløsning tidlig (uke 6-8), hadde enorm matlyst og spiste masse, gikk dermed opp masse! Hadde litt kviser i starten og så fikk jeg skikkelig glød og fin hud. Ømme pupper og tisset mye. Masse utflod. Kastet opp kanskje 5 ganger totalt i løpet av svangerskapet. Kom bare plutselig. Fikk svangerskapsforgiftning på slutten og gikk nesten 3 uker over termin. Sure oppstøt på slutten. Morkaka lå foran (altså bak navelen min).

2. gutt. Hyperemesis, brakk meg og kastet opp 40-60 ganger per dag. Var kvalm 24/7. ømme pupper og tisset mye. Masse utflod. Fikk masse kviser over alt og hadde det en stund før det gikk bort, dog mer enn med første. Fikk bekkenlåsning rundt uke 12 som jeg fikk knekt opp hos kiropraktor og ga umiddelbar effekt. Men kom tilbake flere ganger i løpet av svangerskapet, og ble alltid borte samme dag som behandling. Morkaka lå bak mot ryggen min.

3. 5+1 i dag. Kjempe sulten hele tiden. Ømme pupper og tisser mye. Masse utflod. Fikk masse kviser rett etter eggløsning og først nå ser det ut til at de er på vei bort.

Hittil ligner dette svangerskapet mest på det første, da jeg fikk jente. Så det blir veldig spennende å se hvordan det blir framover og også hva slags kjønn det er på den lille :love7

Glemte si det at jeg hadde sterke kynnere og ca 40-50 om dagen fra rundt uke 8-10 med begge barna. Etter uke 14 var de ganske vonde og. Fødte likevel ikke for tidlig.

Last edited:
Sniker.
Jeg har tre jenter, men hatt tre ulike svangerskap.

Nr1; bekkenløsning. Morgenkvalme. Ellers fin form utover. Sterke kynnere etter uke 20-25.

Nr2; bekkenLÅSNING. Liiiite kvalme. Svimmelhet. Kynnere fra uke 14.

Nr3, null bekkentrøbbel. Nær null kvalme. Ør/svimmel og total hjernetåke.. null kynnere.

Nå nr4 på vei. Absolutt ingen kvalme i alle fall. Ikke svimmel enda.

1- gutt. Ingen problemer i det hele tatt. Hadde ømme pupper og tisset mye.

2-gutt. Mye svimmel og mangel på ein del vitaminer og jern. Tok sprøyter hver mnd. Ømme brust og tisset mye. Ein del migreneanfall og blei innlagt 2 ganger. Fikk bekkenlåsning i uke 40 pga eg falt. Hatt det siden.

3- jente. Suuuulten på sjokolade og spiste ein plate for dagen, gikk dog ned 8 kg i svangerskapet. Var veldig aktiv men lite problemer. Ømme bryst og var tissetrengt.

4- 7+6 . men er kvalm, hodepine, forstoppelse og er svimmel, har ein del vitamin og jern mangel. Ekstremt ømme bryst. Ikke noe særlig tissetrengt enda. Minner mest om nr 2. men trur sjølv det blir jente.

Nummer 1: (gutt) litt sliten og småkvalm noen kvelder. Litt bekkenløsning på slutten, men ikke noe alvorlig. Slet med mye mareritt og urolige bein.

Nummer 2: (jente) litt mer sliten, men da hadde jeg jo en fra før. Mer kvalm, men veldig lite. Fortsatt på kvelden, slet med mareritt igjen og urolige bein.

Nummer 3: (ukjent) er helt sinnsykt kvalm, kastet opp 1 gang. Men har vært veldig nærme mange ganger. Er helt tom for energi. Har allerede litt urolige bein og drømmer mye, men foreløpig ikke slike intense mareritt jeg har hatt med de andre. Er så merkelig for dette svangerskapet føles helt annerledes en de andre to. Så spent på veien videre.

Så gøy tråd :Heartred

Nummer 1 (jente): Fin form. Veldig sulten. Litt uggen og var på sterke lukter. Brekninger og oppkast av sterke lukter og bilkjøring første trimester, men ingen kvalme eller oppkast utenom. Litt trøtt. Ingen andre symptomer.

Nummer 2 (ukjent): Fin form. Litt uggen og veldig sulten. God luktesans. Litt trøtt.

Virker veldig likt til nå, så får vi se de neste ukene. Spennende. Holder en knapp på en jente til inni der :happy:

Nummer 1 (gutt); veldig trøtt, veldig kvalm, lite matlyst - ingen cravings hele svangerskapet. Tidlige vonde kynnere (4mnd på vei), bekkenløsning fra va halvveis uti svangerskapet.

Nummer 2 (ukjent); trøtt, veldig kvalm, enormt sulten hele tiden.

Var 100% sikker på gutt i første svangerskap, og hadde helt i starten av dette svangerskapet en sterk følelse for jente, men nå er jeg helt i tvil og har ingen følelse for kjønnet lengre

Nummer 1 (gutt) ingen plager før uke 20(fant ikke ut jeg var gravid før over 10 uker på vei)
Endel halsbrann og bekkensmerter fra uke 20. fra uke 26 premature rier og innleggelse i 5 uker. Han kom 2 dager før termin.

Nummer 2 (jente) utrolig trøtt fra pos test (6dpo) og bekkenløsning fra uke 10. en del halsbrann og mye rare drømmer. Pupper i dobbel størrelse.
Premature rier fra uke 32, men ble stoppet. Hun kom 11 dager før termin.

Nummer 3 (vet ikke) utrolig trøtt, bekkenløsning fra uke 5(!!) takler ikke kaffe eller sjokolade. Kvalm. Pupper i dobbel størrelse

Nummer 1 (gutt) ingen plager før uke 20(fant ikke ut jeg var gravid før over 10 uker på vei)
Endel halsbrann og bekkensmerter fra uke 20. fra uke 26 premature rier og innleggelse i 5 uker. Han kom 2 dager før termin.

Nummer 2 (jente) utrolig trøtt fra pos test (6dpo) og bekkenløsning fra uke 10. en del halsbrann og mye rare drømmer. Pupper i dobbel størrelse.
Premature rier fra uke 32, men ble stoppet. Hun kom 11 dager før termin.

Nummer 3 (vet ikke) utrolig trøtt, bekkenløsning fra uke 5(!!) takler ikke kaffe eller sjokolade. Kvalm. Pupper i dobbel størrelse
Blir antageligvis julibaby på deg da? Håper bekkenløsningen ikke blir for ille :Heartred

Back
Topp