Uønsket katt..

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Jeg har to katter på 1,5 år, søstre:)
Pga nabokatten tør de nå nesten ikke gå ut:(
Beistet av en katt flyr rett i synet på dem umiddelbart når de slippes ut...
Jeg har prøvd å sprute vann på den men hjelper ikke..:rolleyes:

Noen tips for å få den til å holde seg unna?
Sånn bortsett fra å skyte den liksom:P

Stemmer for å skyte den :p haha... Her har vi ekstremt mye katter, en natt ble jeg drittlei slossing og styr utenfor så jeg tok leke spretterten til frøkna :p den katten jeg traff (var ikke meninga, LoVeR :p) har aldri vist seg her igjen ;)

Kjenner du dem som eier den? Ville kanskje ha snakka med dem om hvor aggressiv den er, og at du må holde dine katter inne pga den. Kanskje det hadde hjulpet om de hadde kastrert den feks.
Ellers finnes det jo forskjellige midler og slikt man kan strø rundt huset for å holde katter unna. Problemet er jo dine egne katter da. :p

Skaffe deg hund...? :rolleyes:

Slippe ut hundene deres?

Stemmer for å skyte den :p haha... Her har vi ekstremt mye katter, en natt ble jeg drittlei slossing og styr utenfor så jeg tok leke spretterten til frøkna :p den katten jeg traff (var ikke meninga, LoVeR :p) har aldri vist seg her igjen ;)
Haha:P sprettert var smart:P
Tviler på at jeg klarer det da:P

Kjenner du dem som eier den? Ville kanskje ha snakka med dem om hvor aggressiv den er, og at du må holde dine katter inne pga den. Kanskje det hadde hjulpet om de hadde kastrert den feks.
Ellers finnes det jo forskjellige midler og slikt man kan strø rundt huset for å holde katter unna. Problemet er jo dine egne katter da. :p

Skaffe deg hund...? :rolleyes:
Vet ikke hvem som eier den desverre...:(

Hund var mannens forslag også:P men tviler på vi har tid til det..

Om det er hannkatt så tvangskastrere :p

Men dere vet hvem som eier den eller?
Alltid vanskelig med katter som angriper.
Har jo opplevd det selv og er ikke lett!

Om det er hannkatt så tvangskastrere :p

Men dere vet hvem som eier den eller?
Alltid vanskelig med katter som angriper.
Har jo opplevd det selv og er ikke lett!
Den hører til i nabolaget, men vet ikke hvor:) jeg kan spørre litt rundt...

Prøv å finn det ut, kanskje flere plages?
Kanskje noen bare gir den mat uten å faktisk ville ha noe med den å gjøre, ikke alltid godt å vite.

Kan jo hende dere er heldige og den slutter da

Hund er veldig effektivt ihvertfall :p
Kanskje du kan passe/låne en?

Fang inn katta og gi beskjed om hvordan den oppfører seg via en lapp på halsbåndet (eller fest et halsbånd på den) og si at den tvangskastreres om ikke den slutter å påføre deres katter skade og at eier vil bli holdt ansvarlig for det :P
Forhåpentligvis er det en premiekatt.

Ikke enkelt :p jeg pleier å jage fremmede katter men du kan ikke være der hele tiden xD

Forresten ei her hadde lagt ut på facebook lokal kjøp og salg gruppe om en påtrengende hannkatt, bilde og forklaring på hvorfor katten var uønsket og om eier kunne hente katta ;)

Hun fikk mange svar med at flere følte som henne med akkurat den katten, og tips hun kunne gjøre. :)

Back
Topp