mamma_til_trym
Betatt av forumet
Trenger litt tips her. Nå har det seg slik at samboer har et veldig dårlig forhold til familien sin, og foreldrene er i tillegg skilt og sliter med å oppføre seg mot hverandre (da særlig mor). Storebror blir 2 år 11 dager før termin og begge vil komme på besøk og bo hos oss. De bor på motsatt side av landet så de pleier å komme et par ganger i året hver for seg. Men nå kjenner jeg veldig på at det ikke passer at de bor hos oss. En må da bo på baby sitt rom, som jeg jobber med å få klart. I tillegg begynner jeg å bli fryktelig sliten med bekkenløsning og søvnproblemer. Har mer enn nok med meg selv om dagene, og har ikke mye overskudd. Besøk av dem er slitsomt til vanlig fordi stemningen er så rar. Samboeren pleier ofte å isolere seg når det er ting han ikke vil forholde seg til, som gjør at det meste faller på meg. Det vet jeg ikke om jeg orker nå, og i alle fall ikke med begge på en gang. De må gjerne komme på besøk, men det hadde hjulpet meg noe enormt om de ikke bodde her sånn at det gikk ann å få litt "fri" innimellom. Har tatt det opp med han, og han er egentlig enig i at det blir tungt, men det stopper der. Føler litt på at det er hans familie og hans ansvar å ta opp at kanskje de kan bo et annet sted siden jeg trenger litt ro og hvile innimellom. Vil på en måte ikke ekskludere familien hans, men en stor del av problemet er jo også hans holdning til dem.
Hva tror dere? Overreagerer jeg, eller bør jeg pushe han litt til å be de bo et annet sted?
Hva tror dere? Overreagerer jeg, eller bør jeg pushe han litt til å be de bo et annet sted?