Uææ

Førstegangs

Glad i forumet
Fått tildelt barnehageplass fra september. Da er lillegutt bare 8,5 mnd. Vi søkte egentlig fra januar neste år, men fikk avslag, så nå var jeg innstilt på å vente til august neste år. Hadde aldri trodd vi skulle få plass fra i år ihvertfall. Først tenkte jeg at det ikke var aktuelt i hele tatt, han er jo bare baby. Men i forhold til jobb, så hadde det gjort hverdagen litt lettere. Er ikke 100% plass og vi trenger jo heller ikke å sende han dit hvis jeg ikke skal på jobb eller hvis besteforeldre kan stille opp. Hva hadde dere gjort?
 
Vanskelig å si hva jeg ville gjort, vi er så heldige at vi har fått plass fra nyttår.
Hvis du har mulighet til å ha han hjemme til neste høst, ville jeg nok gjort det, men hvis du likevel må jobbe, og dere må organisere andre som kan passe, ville jeg takket ja til plassen, og heller brukt lang tid på tilvenning. La han ha korte dager og mye fri.
Jeg jobber selv i barnehage, det yngste barnet vi har hatt på min avdeling begynte når han var 7.5 mnd. Ikke ideelt, men det har gått helt fint.
Når de er så små, har de personal som er tett på og passer på at alle behov dekkes, og barnet følger sin egen rytme mtp mat og søvn.
 
Fått tildelt barnehageplass fra september. Da er lillegutt bare 8,5 mnd. Vi søkte egentlig fra januar neste år, men fikk avslag, så nå var jeg innstilt på å vente til august neste år. Hadde aldri trodd vi skulle få plass fra i år ihvertfall. Først tenkte jeg at det ikke var aktuelt i hele tatt, han er jo bare baby. Men i forhold til jobb, så hadde det gjort hverdagen litt lettere. Er ikke 100% plass og vi trenger jo heller ikke å sende han dit hvis jeg ikke skal på jobb eller hvis besteforeldre kan stille opp. Hva hadde dere gjort?

Jeg synes personlig at det er alt for tidlig å sende i barnehagen når de er så små (uansett hvor mye det er snakk om). Men jeg er av den typen som helst ikke vil sende ungene i barnehagen før de er eldre.
Her skal mini begynne neste august/september, da er han 1 år og 7/8 mnd :p synes det er fortsatt tidlig, men da må han dessverre i barnehagen :(

Vi har nettopp kjøpt oss hus å greier, å egentlig har ikke vi ¨råd¨ til å bare ha kontantstøtten (men heldigvis har kontantstøtten blitt 6000,- hele perioden!, istedenfor halvert etter 6 mnd).
Men da jeg skal jobbe de 3 mnd pappaen skal ha permisjon, gjør det slik at vi kan ha muligheten til det :) Så da prioriterer vi å ha han hjemme, og heller ikke kjøpe luksuriøse middager å ting :p:)

Men jeg dømmer ingen som sender de små i barnehagen tidlig, MÅ man så MÅ man. Men der igjen er det snakk om litt prioriteringer. Er jo noe annet om man VIL sende de i barnehagen så tidlig. Men om man ¨klager¨ over at man ikke kan, og ikke gjør noe med det, da synes jeg at man kan gjør sitt beste ut av det :)
 
synes det er for tidlig. jobber selv med små barn og synes de er for små rett og slett. så lenge bemanningen i barnehagen er såpass liten har barnet det bedre hjemme i den alderen. det går greit, selfølgelig, men er absolutt ikke optimalt.
 
Fått tildelt barnehageplass fra september. Da er lillegutt bare 8,5 mnd. Vi søkte egentlig fra januar neste år, men fikk avslag, så nå var jeg innstilt på å vente til august neste år. Hadde aldri trodd vi skulle få plass fra i år ihvertfall. Først tenkte jeg at det ikke var aktuelt i hele tatt, han er jo bare baby. Men i forhold til jobb, så hadde det gjort hverdagen litt lettere. Er ikke 100% plass og vi trenger jo heller ikke å sende han dit hvis jeg ikke skal på jobb eller hvis besteforeldre kan stille opp. Hva hadde dere gjort?


Vær hjemme! De er bare små en gang! Tenk om barnehagetanten opplever de første skrittene, ordene osv når du er på jobb! Ville aldri byttet den tiden mot noe! Uansett er det ditt valg, dette var bare en tanke fra meg:)
 
Hvis vi kutter levestandaren litt og lever litt enklere materalistisk sett, kan man være hjemme lengre. Vi har fire barn og har levd på en lønning til nå, klart vi ikke har råd til alt vi har lyst på, men vi får oppleve gleden ved nære bånd til barna og ting kan aldri erstatte tid.... Norge er et land der det er blitt vanskelig for mødre å være hjemme med de små, til gagn for staten, men til ikke til fordel for familiene.... frustrerende hele greien også går det fult av mødre rundt omkring i landet med dårlig samvittighet og savn:( mens barna blir oppdratt av andre, riktignok av flinke folk, men allikevel alt for tidlig!
 
Syns min baby på 8 mnd er alt for liten til bhg. Planen min har alltid vært å ha han hjemme til august 2015. Kommer til å være kronisk blakk, leve på luft og kjærlighet :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
  • Liker
Reactions: Sam
Jeg takker min mor mange ganger for at hun var så lenge hjemme med meg. Det førte til et unikt godt bånd mellom oss, og jeg har god selvfølelse og selvtillit nettopp på grunn av det! Så ros til mamma!!! :D Men det er ikke alltid like lett å få det til så stå på mødre!!! Tommel opp:Heartpink
 
Back
Topp