Uææ

Vimseguri :D

Flørter med forumet
Er kommet i 3. trimester og begynner å få litt nerver her! Ikke fordi jeg gruer meg til fødselen (enda), men alt som skal være i orden før babyen kommer.
Jeg kjenner meg bittelitt stressa her jeg sitter. Puh!
Noen andre som har det på samme måte?

Ikke forstår jeg meg på disse permisjonspapira jeg fikk fra NAV heller :-s

Ellers lurer jeg på hva dere andre har klart av utstyr og div før babyen kommer, når dere ble ferdige med alle innkjøp og har dere noen nyttige tips og råd å komme til en engstelig førstegangsfødende?

Hva hadde dere pakket med dere på den store dagen?

Takker for alle svar :-))

Fødebag, ja, når må man pakke det og hva skal den inneholde? Sist jeg leste noe om det var på Fotballfrues blogg, og jeg ser for meg at jeg ikke trenger ha med meg alt det... ;p

3.gangs her, så vet hva jeg går til.
Gruer meg ikke så mye ennå. Men tenker jo på det.
Litt spent på om det blir vanlig fødsel eller keisersnitt. Får vite det 11.juli da jeg skal på ny ul. Vil helst føde normalt.

Hvem er det som forstår seg på alle papirer fra NAV?
Nye regler og papir til hvert barn.. så like forrvirra nå som før. :p

Fødebaggen har jeg ikke tenkt på ennå...! Tenker det blir rundt uke 35. 29+2 i dag.

I baggen er det lurt å ha med:
*Alle papirer som må være med. (Helsekort og blodtype)
*Kamera og lader
*Mobil og lader
*Toalettsaker
*Gode, behagelige klær
*Innesko
*Amme-bh (uten spiler!!)
*Ammeinnlegg (lurt å ha noen engangs og noen i ull. Ull forebygger brystbetennelse!)
*Hentesett til babyen og ha med litt klær til babyen. Lue, sokker, body og en sparkebukse. Gjerne mere vist man ikke ønsker å bruke sykehusklær.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har helt noia, det virker som alle har alt klart, og jeg har liksom bare begynt ...

Sent from my iPad using BV Forum

2.gangs her og har egentlig lite kontroll... Har det meste etter storebror, men siden vi holder på å bygge på loftet (skulle holde på en mnd trodde vi, nå har vi holdt på i 3 og fremdeles står mye igjen... håndtverkere altså!!! :p ) er alt stablet i haug på et rom og umulig å sortere eller få oversikt i, så aner ikke om jeg trenger supplering.... :-/ Det vi visste vi trengte var babycall, seng, madrass (er anskaffet) og bilstol (får overta etter guddattera vår). Så her kan det bli panikkhandling om vi oppdager at vi mangler noe.... (og har planer om å fordele litt klær og greier på de to kommende bestemødre, så jeg får litt hjelp til å få vasket opp alt....)

Når det gjelder fødebagen pakket jeg nok den ca 3 uker før termin sist. Det jeg definitivt skal ha med denne gangen også er: Romslige bukser, løse T-skjorter, myk amme-BH og innlegg, saft, drikkeflaske med tut, kamera med fullt batteri, mobillader, litt babyklær (koselig å bruke eget), brystvortesalve, toalettsaker.

Nå har vi fått alle de store tingne i hus, også har jeg sortert alt tøyet til lille så da føler jeg at jeg begynner å ha litt kontroll. Av stellesaker regner jeg med at vi får det meste av kremer og diverse i alle disse gratispakkene så her er det jo ingenting som haster. Mangler bare en gjeng med bleier :) og det andre får jeg sende sambo ut for å handle hvis vi plutselig skulle mangle :)

Fødebagen har jeg ikke tenkt på enda, men har fikk en pakkeliste på svangerskapskurset så følger nok bare den :)

Og papirene til NAV var jeg innom å leverte i dag. Fikk da hjelp til å gå gjennom for å se at alt stemte og han mente det så bra ut så da er det også i orden.

Men anbefaler deg å lage en TO DO liste.
Blir ikke så stressende når en har en liste å følge, så er det bare å ta en ting om gangen og plutselig har du strøket ut alt på listen :)

vi mangler bare å få gang på barnerommet så er egentlig alt klar til lilles ankomst :)

Jeg har begynt med noen store ting, som vogn, grind, vippestol, seng osv. Bittelitt klær som er kjøpt på salg rundtom men ikke så mye. Det er vel det. Må få med sambo på en shoppingrunde snart, ogrker ikke å gå og vagge i august og være sliten og tung og handle inn alt mulig.. Det sa jm til meg idag også :P

Begynner å kjenne på det nå ja, er faktisk bare 79 dager til termin :eek:

Jeg har skrevet av en utstyrsliste jeg fant i et blad fra Barnas Hus. Den var delt inn etter "tema", og så grei ut. Så nå krysser jeg av etterhvert som ting kommer i hus, og skriver ved siden av om vi har kjøpt eller lånt (og av hvem). Tenker det kan være fint å ha når vi ikke bruker ting også etterhvert og jeg sikkert ikke husker hva som kom fra hvor :)

Klær har vi fått låne masse av, og så har vi begynt å få litt i gaver også. Så jeg laget likegodt en gaveliste i samme slengen, så husker jeg hvem som skal få takkekort når vi kommer så langt.

Har begynt å tenke på fødebag, men ikke laget liste til den enda (jeg er et listemenneske :) ) Men noe av det jeg har plukket opp på leting etter gode tips er leppepomade og bodylotion, siden sykehusluft er veldig tørr. Og svarte joggebukser, i tilfelle man blør gjennom. Og de tingene som er nevnt over her.

Vi har en på 13mnd fra før, så har mye ting...godt pakka i esker på loftet ;) Har ikke skaffa kommode og ny overmadrass, eller vaska en ting enda, men håper ikke lillebror kommer før minst slutten av august så da er det jo fortsatt god tid ;)
Tips til fødebagen: Ha med egne klær og helseteppe til baby, var erfaring var at de ikke hadde noe særlig med klær og helseteppe fordi vi syntes det var koselig med noe eget.
Til deg sjøl bør du kjøpe neutral eller andre luktfrie toalettsaker(deo, dusjsåpe)..dette er for at babyen lettere skal kjenne din kroppslukt og ikke bli stressa av mange ulike lukter :)
Ellers finnes det mange lister på nett om hva man bør ha med, så er bare og google fødebag ;)

Back
Topp