tytte-slutt

prinsesse06

Andre møte med forumet
live har vert flink og gått heledager og netter uten smukken i 1mnd. men nå har hun begynt og spørr etter tutti, og gir seg ikke...

noen råd, føler meg kjempe slem og hu sover ikke så godt lenger[&o]

Nei, ikke andre råd enn å forklare at den har dere ikke lenger... det er vel gått for lang tid siden slutt til at det er noe poeng å premiere smokkefrie dager eller netter. 

Har ingen råd annet å være konsekvent og ikke gi etter! Det kommer til å gå over etterhvert.

Her i huset har vi ikke det problemet! Ingen av våre små bruker tutt!

ORIGINAL: Actrine

Har ingen råd annet å være konsekvent og ikke gi etter! Det kommer til å gå over etterhvert.

høres greit ut... det samme gjelder forsåvidt her da, Johanna sluttet jo for over ett år siden, og August skjønner ikke hva den er til (noen ganger tenker jeg at det hadde vært praktisk om han tok den altså - det er en grei måte å trøste et gråtende barn på)

Maja sluttet før hun var to år, og for at hun skulle skjønne at det ikke var noen utvei, så kastet hun de siste smokkene i søpla selv. HVis dere har noen igjen så kan dere jo kaste dem, eller sende dem til sabeltann el. Ellers er det bare å si at de er borte. Hun slutter å spørre dersom hun får det samme svaret hver gang.

Og nå nærmer de seg fire år, så det er ikke slemt å ikke gi smokken lenger. Det synes i allfall ikke jeg.

har ingen andre tips enn å bare være konsekvent.. hun trenger absolutt ikke smokken nå når hun er så stor.. [:)] og selv om det er litt ttøft for mammahjertet.. så har jeg tro på å være konsekvent.. da vil hun nok etterhvert bli lei av å mase...[:)]

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: Actrine

høres greit ut... det samme gjelder forsåvidt her da, Johanna sluttet jo for over ett år siden, og August skjønner ikke hva den er til (noen ganger tenker jeg at det hadde vært praktisk om han tok den altså - det er en grei måte å trøste et gråtende barn på)

ja veldig praktisk når de er små! men er ganske takknemlig nå da!

Back
Topp