Tyrkisk pepper?

He9

Blir kjent med forumet
Jeg har så lyst på lakris!!! Har holdt meg unna alt av lakris i svangerskapet og rakk (dessverre) bare å åpne luke 3 av lakris-adventskalenderen min før jeg fant ut at jeg var gravid.. Nå lurer jeg på om dere vet om tyrkisk pepper er ok? Snakker selvfølgelig ikke om å spise store mengder, men er det greit å spise 2-3 drops i løpet av en kveld? Hilsen desperat lakris-elsker..... :dead:

Sniker har spist det i tidligere svangerskap men vett jo ikke om det var lurt da

Lakris er lov i moderasjon, så nyt litt tyrkisk pepper du (med mindre du mener spriten :troll:)!

Jeg legger med 5 biter lakris i smågodtposen, da får jeg nok til å tilfredsstille suget uten å risikere å overspise :) elsker hodeskaller med lakris og bringebær, kunne aldri gått 40 uker uten!

Lakris er lov i moderasjon, så nyt litt tyrkisk pepper du (med mindre du mener spriten :troll:)!

Jeg legger med 5 biter lakris i smågodtposen, da får jeg nok til å tilfredsstille suget uten å risikere å overspise :) elsker hodeskaller med lakris og bringebær, kunne aldri gått 40 uker uten!
Samme her, de er favoritt-smågodtet :p

Samme her, de er favoritt-smågodtet :p

Da er vi tre! Aller best er de i skumkonsistens (lyserosa og svarte) :woot: Klarer meg uten det meste, men ikke hodeskallene gjennom ni måneder! Så jeg spiser dem, men prøver å ikke spise for mye med tanke på lakrisen sin mulige effekt i store mengder.

Hva er galt med lakris? Hørt at det er skadelig i store mengder, men helt vanlig inntak burde jo være ok. Antar du ikke spiser to-tre pakker i uka med lakris i uka:P

I sist svangerskap, 8 år siden, hadde jeg lavt blodtrykk og fikk beskjed av en lege å spise lakris, det skulle visst hjelpe på litt.

Åhh, takk alle :love7 Haha, nå ble jeg nesten rørt her - det var AKKURAT de svarene jeg håpet på! Jeg nyter litt tyrkisk pepper i kveld og håper lakrissuget forsvinner :happy:

Åhhhh ikke snakk om hodeskallene :laughing002

Jeg har spist lakris hele veien. ELSKER salt lakris. Spiser jo ikke hver dag, så i helgene blir det fort ganske mange hodeskaller. Det er vel bare i store mengder det ikke er anbefalt. Leste en plass at gravide ikke bør få i seg mer enn 500 mg glycyrrizin i uka, og at det tilsvarer 11 esker Ifa. Dvs. en god del og det skal mye til å overspise. Helsedirektoratet fraråder det for øvrig ikke, så tenker at det går helt fint å spise lakris så lenge man ikke tar helt av. Det er jo ikke bra ellers heller.

• Jeg har også dilla på tyrkisk pepper, og har spist det i svangerskapet. Trenger ikke å legge vekk alt som er godt, tenker jeg. :happy: Men hva andre velger å gjøre er jo opp til de.

Back
Topp