Tyrkia når man er 8 uker på vei. .

Thisisme88

Betatt av forumet
Lille i magen her har vært ønsket i 1 år, plutselig klaffet det, 1 måned før vi reiser til Tyrkia.
Er det ok å dra? Tenker på flyreise og slikt når man er i første trimester ?:)
 
Det har absolutt ingen betydning :) eneste gangen du ikke bør reise er i siste del av svangerskapet pga fødsel. Kos dere ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Aldri hørt at det skal være et problem? Er vell verre når det nærmer seg termin :) ? Kan godt være jeg tar feil altså :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei, jeg vet ikke! Er jo mitt andre svangerskap , men på første så var det ikke snakk om å fly for vi skulle ikke noen plasser :p Men nå er liksom flyturen og alt betalt :)
 
Jeg fløy rundt om kring fra uka 5-6, så skal ikke være noe farlig det. :) Storebror kom nå frisk og rask til verden på overtid. :D
 
Nei, jeg vet ikke! Er jo mitt andre svangerskap , men på første så var det ikke snakk om å fly for vi skulle ikke noen plasser :p Men nå er liksom flyturen og alt betalt :)
Reis dere og kos deg på tur :) vær litt forsiktig med maten kanskje, men ellers er det bare og nyte turen :) heldiggris :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er i Kroatia nå. Fant ut jeg var gravid to dager før vi reiste. Vi mellomlandet to ganger, så det var mye opp og ned i luften og det gikk helt fint.
 
Jeg skal til Tyrkia i i september når jeg er ca. 14 uker på vei. :D :D
Når jeg var gravid med gutten min dro jeg til spania da jeg var 13 uker på vei.. gikk finfint! :D

Men viktig å passe på hva man spiser, drikke vann fra flaske (som man som regel gjør uansett) og være flink med solkrem (da gravide fort kan få skjollete hud av solen pga hormonene).

Kos deg! :D
 
Skal til Tyrkia 31 august når jeg er 14+1. Det går helt fint å flyt. Viktigste er å passe på maten. :)
 
Vi reiser også sørover når jeg er rundt 12 uker. Ikke redd for flyturen, utover at det kan være litt ubehagelig hvis du er kvalm (reiste på ferie omtrent samtidig i forrige svangerskap også).

Men et lite tips: kan være lurt å sjekke om du har hatt toxoplasmose, så får du en pekepinn på hvor hysterisk forsiktig du bør være på en del mat, i forhold til dyr osv.

Er bare en enkel blodprøve, men den er ikke med i "standardpakken", så du må gjerne be legen om å sjekke akkurat det.
 
Back
Topp