Tyrkia med barn?

*Precious*

Elsker forumet
Hva er bra ? Hva er dårlig?

Vurderer å reise i månedskifte aug/sept. Men er usikker med tanke på temperaturen og lille som da er ca 10 mnd[8|]

(er forresten til et nytt familiehotell - med alt veldig bra tilrettelagt)

Jeg dytter for deg [:)].

Tenkte vi skulle dra til Tyrkia eller Spania vi og etter lille har kommet [;)]

Genialt på alle måter. Var i september nå sist med Nora som var 9 mnd. Bare spør hvis det er noe spesielt du lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan. Hvis det var et mer generelt spørsmål, vil jeg bare si at det var helt herlig og veldig flott å reise med en småttis dit [:)]

Rent, ryddig, utrolig hyggelige og vanvittig barnevennlige mennesker [:)]

Er bare redd det skal være så vannvittig varmt for lille[8|] Er jo i begynnelsen av september vi evt reiser, da har kanskje temperaturene roet seg? *forhåpentligvis*

ORIGINAL: *Precious*

Er bare redd det skal være så vannvittig varmt for lille[8|] Er jo i begynnelsen av september vi evt reiser, da har kanskje temperaturene roet seg? *forhåpentligvis*

Hehe. Da vi var der nå i høst, var det hetebølge der den første uka med over førti grader hver dag. DET var slitsomt, det skal jeg ikke stikke under en stol. Men det er ikke vanlig, selv de innfødte mente det var i overkant varmt til å være "høst". Det gikk faktisk veldig greit, men det var tungt for oss voksne også, man blir jo så lat og slapp. Mye væske, mye bading, mye parasolling og mye tid ved stranden (det blåser jo gjerne litt mer ved havet), så sånnsett var det de samme tingene vi ville gjort hvis det hadde vært 25-30 grader også, men det var varmt. Satt rett opp og ned i en stol klokka åtte på kvelden og svetten rant [8D]

Veldig glad i airconditioningen på hotellrommet den første uka, vi gjorde det slik at når Nora skulle sove, gikk vi alltid opp på rommet, både for å få kjølt oss ordentlig ned, for å få hvilt ordentlig og for rett å slett få en pause fra varmen. Ellers hadde vi med både mme (selv om jeg ammet) og fruktmos osv fra Norge (fordi vi ville ha ting vi visste at hun liker), i tilfelle vi skulle få problemer med å få i henne nok væske. Etter den første uka med helvetesvarmen, var det bare herlig da det ble sånn 25-30 grader den neste uka. Det var ingen problemer. Sånne temperaturer er vi jo vant med i Norge også, selv om vi kanskje ikke akkuat er bortskjemt med det.. [:D]

http://sunsearch.info/tyrkia/alanya/guide/slik-er-vaeret-i-alanya/

Gjennomsnittstemperaturer for henholdsvis luft og vann.
Januar: 11,6° – 17°
Februar: 12,2° – 16,1°
Mars: 13,4° – 16,3°
April: 16,5° – 17,9°
Mai: 20,2° – 21,1°
Juni: 24,4° – 24,2°
Juli: 26,8° – 27,1°
August: 27,1° – 28,2°
September: 24,3° – 26,9°
Oktober: 20,3° – 24,4°
November: 16,1° – 21,3°
Desember: 13,1° – 18,4°

[:)]

Takk for info KristineBirgitte[:)]'

Flere erfaringer?

[:)]

vi har vært i tyrkia i september ca 5 år på rad nå! Jeg syns ikke det er for varmt der da! vi var i midten av september i fjor. det er deilig på dagen, men gjerne litt kjøligere på kveld. ikke som i kaldt, men både jeg og snuppa hadde en cardigan over kjolen!

Back
Topp