Tyrkia imorgen....

Thesso_88

Forelsket i forumet
Burde egentlig være super glad,spent osv på at jeg, min mann og mor skal reise til Side i Tyrkia imorgen, 1 uke...Men vet dere? Istad så gren jeg=( Jeg er SÅÅÅ redd,nervøs,angst, bekymret for at jeg skal bli smitta av denne toxoplasmosen, bli syk, overopphetet osv..

Jeg gren fordi jeg føler mg egoistisk=( At jeg er gravid og at jeg utsetter noe så uskyldig for fare=((( Nei huff jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...Har med 3 håndspriter for hygienen og skal være kjempe nøye på det jeg spiser...

Bekymrer jeg meg for mye..?

Eg sleit med det samme når eg og typen reiste til Bulgaria i 2 uker!
Maten der var ikke no spesiellt god, og eg var nervøs for å miste babyen.. Jeg endte opp med å drikke mye vann (flaske), og spise masse frukt. Jeg skjønner din bekymring, men eg tror du vil klare deg heilt fint:-) Ta med handspriten din, sørg for at salaten er vasket skikkelig, ikke kos med dyrene (spes.katter), gjennom stekt kjøtt.... Ja småting som du alt sikkert vet.
Det viktigste er at du prøver å slappe av, og nyt denne flotte Tyrkia turen dere skal på :-D Det går nok heilt fint!

Skjønner bekymringene dine godt! Men med god håndhygiene/ masse håndsprit, og pass på hva du putter i munnen, så går nok dette helt supert :) Ville ikke spist salater osv jeg da, hadde holdt meg til varm og gjennomstekt mat :)

Goood tur! Og kos deg masse masse! :)

Hei søte du!

Reiser selv til Tyrkia på lørdag og kjenner meg igjen i de følelsene du beskriver. Men som legen og jordmoren min har sagt til meg...KOS DEG!
Ta de vanlige forhåndseglene når det gjelder hygiene og mat, vær litt forsiktig i varmen og drikk rikelig med vann. Selv har jeg testet meg for toxoplasmose før reisen, og skal teste meg igjen 3 uker etter hjemkomst. Men jeg har vært mye i utlandet (flere ganger i Tyrkia) og ikke blitt smittet til nå så det skal godt gjøres nå som vi kommer til å være enda mer forsiktig.
Så nyt ferien, varmen og hverandre!

Back
Topp