Tyrkia i august?

Camara

Elsker forumet
Noen som har vært i Tyrkia i august? Er det veldig varmt da? Vi har veldig lyst å reise, men har hørt at august er den varmeste måneden der...

Er kvelende der allerede i juni/juli med over 40 grader ofte... Midten av mai har vi erfart som perfekt. [:)]

Vi var i tyrkia i fjor. Fra 1-16 mai. Det var perfekt[:)] Det lå på rundt 28-35 grader hver dag, men ikke på kveldene selvfølgelig. Da kunne det bli en del kjøligere. Kan tenke meg at det blir veldig varmt senere utover sommeren, ja[&:][:)]

Har vært der i august. Over 40 grader ofte. Ville aldri reist dit med barn på den tida. Lurere å vente til september eller evt reise i mai.

ORIGINAL: Camara

Så midten av august er ikke noe å anbefale å reise med små barn? 

Absolutt ikke..

Jeg har ikke vært der i august, men jeg har vært der i både april og i midten av juli.
Vil si det var 10 ganger bedre å være der i april, for om sommeren er det helt forjævlig varmt [:)]
Nesten litt for varmt, men det er jo noen som liker det også da [:D]
Men ser jo du har små barn, så da må man jo nesten ta det i betraktning..

Men når det er sagt, så er Alanya en helt fantastisk ferieby :) Veldig mye å finne på for både store og små !

Var der i midten av august i 2006, da var det HEFTIG varmt! Anbefaler deg ikke å reise med små barn da nei...

ORIGINAL: Sjefsgaupa

ORIGINAL: Camara

Så midten av august er ikke noe å anbefale å reise med små barn? 

Absolutt ikke..

Nei, jeg ville ikke dratt med små barn i august.  Da ville jeg dratt i mai eller september.

Vi var i alanya i 3 uker i august i fjor. Det var for varmt for minstemann på 1.5 år. Jeg måtte være mye inne midt på dagen med han. Vi koste oss fælt vi, men det var flere dager med 45-47 grader. Det er styggvarmt[:)]

Det begrenset seg også hva vi kunne være med på av utflukter nettopp fordi det var for varmt

Vi har vært der et par ganger i slutten av juli, og sist gang var det rundt 45 grader i Alanya[&:]

Vi reiste til Side 31.august i fjor og da lå temperaturen jevnt på 35-36 grader. Uka før hadde det vært oppe i 49 og vi var veldig glade for at vi ikke var der da [&:]

Vi var der i slutten av august for noen år siden, var ganske varmt ja, oppi 40 grader, men en venner seg jo til det (vi hadde ikke barn da). Var mange småbarnsfamilier der. Man legger liksom ikke ut på shopping med unger på slep midt på dagen i den varmen liksom, da holder man seg på stranda hvor det er litt svalere, evt ved bassenget ved hotellet. 

var der i fjor sommer med en liten baby, vi reiste siste uken i juni og var vekke i to uker..Det gikk veldig fint. Hun stor koste seg=) Men merket at det ble varmere de siste dagene. Om kveldene var det behagelig, men kunne være høy luftfuktighet.

Vi var i Tyrkia i August i fjor, ALDRI mer.. Var så forferdelig varmt!
Ville heller dratt i Mai engang[:)]

Mai og september er best.September er jo vannet i havet veldig varmt også[;)]

Vi var i Side i august 2007,syns det var helt flott jeg. Junior var da 1 år og 3mnd. Var veldig varmt,men plaget ikke oss. Passet på at junior hele tiden hadde solkrem. Vekslet med å ha på seg solhatt/sobriller. Var masse på stranda,da hadde junior soldrakt på seg,ikke noe problem.Han elsket å bade i havet,da det var herlig temperatur der. Vi passet på at junior fikk masse væske og fikk spise masse potetgull(pga salt han svettet ut,måtte erstattes)Så vi storkosa oss der to uker,kunne gjerne reist tilbake dit med begge mine små barn.

Har vært i mai,juli, september å i oktober.
September er absolutt best.
Juli for varmt på kvelden synes jeg...om dagen synes jeg det er deiligt.
Mai å Oktober deiligt på dagene, men for kaldt på kveldene[X(]

Men har aldri hatt problem med små barn i varmen.

Var der i august for noen år siden, var over 50 grader i skyggen på dagtid.. Og en vanvittig luftfuktighet, så du omtrent ikke får puste...

Back
Topp