Tyrkia i august!

Emiliemor

Gift med forumet
noen her som har vært med små(1 år og 2 mnd er min da vi evt reiser), i Tyrkia i August? er det altfor varmt ?

Vi var der på bryllupsreise (uten barn) og JA det er alt for varmt! 
Jeg fikk heteslag og var dårlig store deler av turen! 

MEN da vi var der var det ekstreme hetebølger der så klart akkurat mens vi var der.
MEN jeg ville ikke reist dit i august igjen.

*FruM* skrev:
Vi var der på bryllupsreise (uten barn) og JA det er alt for varmt! 
Jeg fikk heteslag og var dårlig store deler av turen! 

MEN da vi var der var det ekstreme hetebølger der så klart akkurat mens vi var der.
MEN jeg ville ikke reist dit i august igjen.

takk for svar, vi har kun vært der i juli vi. har så lyst til å reise, og hvis vi reiser i august er mamma og pappa på ferie der. ellers blir vi "alene". sist vi var der alene fikk sambo angst anfall og vi måtte reise hjem tidligere. men da vi var der sammen med mamma og pappa gikk alt fint. så vet ikke om jeg tør å reise alene..

Har ikke vært der selv, men siste halvdel av juli og august er vel den aller varmeste tiden i Tyrkia sånn generelt?

Jeg har vært der både i juli og august, og det er veldig varmt ja, men så lenge man er nøye på drikke og sånne ting så burde det gå bra, vi hadde med en gutt på 1,5 år, og det var ingen problem med han. Drikke er veldig viktig. Vi reiser til tyrkia på lørdag :)

Veeeeldig varmt i August... Men om dere liker varmen saa er det jo greit.. Evt om dere bor en plass med Aircon og lett tilgjengelig basseng saa er det jo levelig..Men kan vaere litt for varmt til aa faktisk gidde aa gjoere saa mye...

Kan bli opp mot 50 grader, så det er alt for varmt for en liten en ja synes jeg.. Men hva med sept.?? Tyrkia er et utrolig fint land, har vært der selv to ganger, men da uten barn :)

vi velger å reise til Tyrkia i september - i fjor var vi der fra 14. sept og var der i 1 uke med temperaturer på 27 grader hver morgen, som steg til 32 grader i skyggen midt på dagen HVER dag..... akkurat som jeg ville ha det i syden, men tror ikke jeg ville hatt det så mye varmere....
Reiser tilbake igjen i år også, da 1 uke tidligere.. kunne ikke fallt meg inn å reist i august (da måtte d isåfall være heeeeeelt i slutten)

europa og august er stort sett dårlig kombo.. da er det fellesferie og SYKT varmt..
Vi skal til spania neste år og legger turen til starten av juli, fordi august blir for varmt..

vi var i Tyrkia i august for 4 år siden. Vi hadde ikke en dag under 50 grader. Du orker ikke stort da altså..

Vi har vært flere ganger i Tyrkia i begynnelsen av august. Vi var der også for 2 år siden når jentungen var såvidt 1 år. Er veldig varmt der, men har du basseng eller sjø tilgjengelig,er det bare deilig! Vi hadde ingen problemer med jentungen, hun storkoset seg. Dessuten går det jo også ann å trekke inn på rommet en tur midt på dagen og slappe av litt.
Vi skal tilbake nå i august og nå er hun snart 3 år. Jeg gleder meg masse fordi jeg tror hun kommer til å kose seg mer nå enn når hun bare var 1 år.
Så er dere glad i varme,hadde jeg ikke tvilt,da hadde jeg reist.

Ha en forhåpentligvis GOD TUR

Back
Topp