Tyrkia? Hjelp! Fort!

Jent1

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Vi har bestilt oss tur til Tyrkia i august.. Gutten min er 16 mnd da... Og nå har Helsesøster frarådt oss å reise pga varmen.

Noen med erfaringer???!

Har selv vært i Tyrkia i august uten barn og var oppunder 40 grader i skyggen. September er en fin mnd i tyrkia.

[8|]

Så framt det ikke er noe "spesielt" med gutten din, så skal det gå fint det.
Men hun har rett i at det kan være VARMT. men det finnes da barn der og.[8D]

Vi var der i august for noen år siden, og det var VARMT ja, rundt 35-40 grader, men for oss voksne var det ingen problem.
Hold dere i nærheten av vann (sjø eller basseng) på dagtid når det er varmest, og vær heller litt aktive utover kvelden (det blir tidlig mørkt og da blir det jo kjøligere)..
Da vi var der, var det alltid en liten trekk, så det kjentes ikke SÅ varmt ut.

Hotellet er 150 m fra sjøen, så regner med at det er en liten bris der. Uff... Ble så usikker jeg nå. Har heldigvis aircondition på hotellrommet!

Var i tyrkia med dattera mi når hun var 16 mnd. Reiste også i august..
Ja det var varmt for henne, men hun koste seg på stranda og i vannet. Var veldig nøye med å få i henne drikke OFTE og at hun var i skyggen.

Hun likte ikke maten der nede noe særlig, gikk mest i ris, pommes frites og kylling. og vi hadde ikke med så mye mat til henne, fordi hun pleide jo å spise det vi spiste. Å barnemat var umulig å få tak i der nede. Så hun spiste veldig dårlig da, det var nok også litt pga varmen.

Skal dit igjen i august nå også, da er minstemann 14 mnd. Men denne gangen kommer jeg til å ta med middag og grøt til alle dagene..[:)]

Vi var i Tyrkia i fjor med en på 18 mnd, og styrte unna Juli og August nettopp på grunn av at vi syns det er for varmt for små barn da. Anbefaler å utsette turen til litt ut i september. Da er det veldig behagelige temperaturer både i luft og i sjø.

ORIGINAL: ToSmå2010

Ja det var varmt for henne, men hun koste seg på stranda og i vannet. Var veldig nøye med å få i henne drikke OFTE og at hun var i skyggen.

Hun likte ikke maten der nede noe særlig, gikk mest i ris, pommes frites og kylling. og vi hadde ikke med så mye mat til henne, fordi hun pleide jo å spise det vi spiste. Å barnemat var umulig å få tak i der nede. Så hun spiste veldig dårlig da, det var nok også litt pga varmen.

Skal dit igjen i august nå også, da er minstemann 14 mnd. Men denne gangen kommer jeg til å ta med middag og grøt til alle dagene..[:)]

Gutten min spiser også det samme som vi spiser. Takk for godt råd! Da skal jeg ta med middagsglass og grøt, det er jo bare en uke, så ikke så mye å dragse med seg.

Det er kun denne uken vi kan reise dessverre... Heldigvis reiser vi sammen med flere så vi har mulighet til å få litt hjelp :)

ToSmå2010: Hvordan gjorde dere det med bleier?

Var i tyrkia med en på 11 mnd uten noe problem med varmen, dette var i september 07 og det er ganske varmt der nede påd en tiden. Er bare å ta sine forhåndsregler.

ORIGINAL: Jent1

ORIGINAL: ToSmå2010

Gutten min spiser også det samme som vi spiser. Takk for godt råd! Da skal jeg ta med middagsglass og grøt, det er jo bare en uke, så ikke så mye å dragse med seg.

Det er kun denne uken vi kan reise dessverre... Heldigvis reiser vi sammen med flere så vi har mulighet til å få litt hjelp :)

ToSmå2010: Hvordan gjorde dere det med bleier?

Hadde med bleier, vi var i 14 dager så det var MYYE bleier[:D] Badebleier kjøpte vi der nede. [:)]

Det kan være VELDIG varmt der i juli/august.. så jeg hadde nok tenkt meg om to ganger tror jeg. Kjedelig viss hele sydenturen bare skal fokuseres på varmen, nedkjøling, må drikke igjen, må i skyggen igjen osv.
Har selv vært guide der og har ikke tall på hvor mange nordmenn som okket og stønnet og sutret og klaget nettopp pga varmen!!! [8|]

Mai og september er de desidert fineste mnd. i Tyrkia synes jeg..herlig temperatur, frodig og fint!!!!!! [:)][:)][:)]

Vi var der da eldste var 2 år. I juli og det var veldig varmt. Men gikk greit. Vi holdt henne mest mulig i skyggen + at hun badet myyye!

Back
Topp