Tyrkia/Alanya fra 29 august og en uke frem

Emiliemor

Gift med forumet
Blir det for varmt? eller har den værste varmen gitt seg da ?

Vi har en datter på 4 år.

Mamma sier det er altfor varmt da, men hun er en sånn person som er negativ til det meste :P så hadde vært fint med andres meninger før jeg bare slår det fra meg. kunne tenkt meg å reise rundt den 5 september egentlig, men det passet dårlig med ferie fra jobb da, siden vi jobber helg og da må drive å bytte helg. Men hvis det er bedre med tempen fra 5 august og utover så får vi bare bytte.

Søstra mi og typen er der nede en uke fra 29 og mamma og pappa reiser også ned den 29. så hadde jo vært koselig å være der med søstra mi også. Mamma og pappa er der i to uker så de treffer vi uansett. Men de har jo ikke små barn ;)

Jeg tror nok ikke det er så stor forskjell på temperaturen mellom 29/8 og 5/9. August er en av de varmeste mnd, men i slutten av august har det nok dabbet litt av. Jeg har vært i Alanya mange ganger, og syns temperaturen i september er helt fantastisk. Syns ikke fireåringer er for unge til å reise da. Det er jo stas å kunne bade hele tiden for å kjøle seg ned :) vi har med oss en på 4,5 mnd når vi reiser i midten av september. Vi vet det er varmt og tar det til etterretning, kommer til å ta siesta fra varmen og gi ekstra med væske :)

Men det er vel kanskje litt forskjell, og så er det jo kos med ferie sammen med annen familie, så jeg ville byttet bare pga det egentlig :)

Men det er vel kanskje litt forskjell, og så er det jo kos med ferie sammen med annen familie, så jeg ville byttet bare pga det egentlig :)

takk for svar :) jeg har allermest lyst til å reise den 29 august siden da er søstra mi og typen der også i tillegg til mamma og pappa. hvis vi reiser 3/5/8 august. så er vi der med mamma og pappa endten en uke eller noen dager. Sambo får litt angst når han reiser(han er selv utenlandsk og har flyttet mye så han liker ikke veldig å reise) så vi trenger å være med noen flere :) MEn blir det for varmt å reise 29 august eller i det hele tatt så hjelper det jo ikke så mye om det er folk der :P regner med at snuppa våkner tidlig å at vi uansett drar til stranden tidlig å tar en liten blund utover formiddagen ;P

takk for svar :) jeg har allermest lyst til å reise den 29 august siden da er søstra mi og typen der også i tillegg til mamma og pappa. hvis vi reiser 3/5/8 august. så er vi der med mamma og pappa endten en uke eller noen dager. Sambo får litt angst når han reiser(han er selv utenlandsk og har flyttet mye så han liker ikke veldig å reise) så vi trenger å være med noen flere :) MEn blir det for varmt å reise 29 august eller i det hele tatt så hjelper det jo ikke så mye om det er folk der :P regner med at snuppa våkner tidlig å at vi uansett drar til stranden tidlig å tar en liten blund utover formiddagen ;P
Jeg ville reist 29. august da :) tror dere kommer til å få det kjempe fint og at hun kommer til å storkose seg :)

Tyrkia i juli/august er ekstremt varmt!!! Men slutten av august og i september skal være ok tror jeg.

Har vært to ganger i Tyrkia, en gang i midten av juli og en gang i starten av august. Var i Alanya i 2008 og Side i 2010.

Begge gangene lå tempen mellom 45-48 grader i skyggen hele tiden vi var der og 70% luftfuktighet om kvelden. :eek:

Personlig synes jeg det er galskap å reise til Tyrkia midt på sommeren og kommer aldri til å gjøre det selv igjen. :P iallfall ikke med barn!

Jeg foretrekker Spania og Hellas midt på sommeren, blir ikke like ekstremt varmt der og det er alltid litt vind ute på øyene. :cool:

Men man er jo forskjellig, jeg synes bare at Tyrkia ikke er noe for meg midtsommers. Blir for varmt. Kan godt reise dit i mai/september da.

Jeg er redd det kan bli varmt ja. Jeg har vært i Tyrkia to ganger en gang i juni og en i juli. Kan ikke si jeg tenkte det var for varmt i juli. Men da hadde vi heller ikke barn.

Jeg har ikke bestemt meg helt. For meg hadde det vært fint å reise i midten av september, men syntes det er "kjedelig" å reise når alle har dratt hjem. Så føler nesten det blir når de har dratt eller ingenting :p

Men hva trenger vi av lommepenger tenker dere? Vi spiser nok lunsj og middag ute. Frokost kjøper vi brød osv i butikken :)

Vi så en slik oversikt begge gangene vi skulle reise (2008 og 2010) men tempen lå begge gangene på OVER 45 grader i skyggen hele tiden. :confused:
Det er jo bare gjennomsnittstemperatur ila døgnet og målt over flere år

Jeg var i Antalya i midten av september, det var nydelig.

Svigers har leilighet i Tyrkia så vi er der hvert år! Vi har som regel reist i juli eller august, og første gang vi reiste var når mellomste (som da var yngst) 4 mnd. Og alle sier: det er aaaaaaltfor varmt, dere kommer til å daue!! Det går HELT fint! Du legger jo opp dagene til at det er varmt, dvs være på stranden eller bassenget, og heller shoppe når solen Dr gått ned. Er viktig å drikke mye, og ta pauser fra solen. Mine unger har aldri klaget på varmen, så er bare å reise! 4 åringen kommer til å kose seg :)

Svigers har leilighet i Tyrkia så vi er der hvert år! Vi har som regel reist i juli eller august, og første gang vi reiste var når mellomste (som da var yngst) 4 mnd. Og alle sier: det er aaaaaaltfor varmt, dere kommer til å daue!! Det går HELT fint! Du legger jo opp dagene til at det er varmt, dvs være på stranden eller bassenget, og heller shoppe når solen Dr gått ned. Er viktig å drikke mye, og ta pauser fra solen. Mine unger har aldri klaget på varmen, så er bare å reise! 4 åringen kommer til å kose seg :)

Takk ❤️ hvor mye lommepenger bør vi regne med? Jeg tror ikke vi kommer til å shoppe sånn veldig mye. Litt gaver kanskje og snuppa vil vel ha noe småtterier :p

Frokost lager vi selv. Men lunsj og middag ute og selvfølgelig masse is :p

Hadde reist sammen med de andre:) man takler varmen, særlig barna. Når vi reiste til syden da jeg var mindre var det alltid i fellesferien, og flere ganger til Tyrkia. Ja det er varmt, men det er jo bare å legge opp dagen deretter. Når jeg var liten bodde jeg omtrent i bassenget, og det var jo helt topp:D det jeg syns var fælt var de dagene vi gikk rundt å kikka på ting på dagtid, da syns jeg det var varmt men ikke noe man ikke takla.
Bade masse og drikke masse:D

Hadde reist sammen med de andre:) man takler varmen, særlig barna. Når vi reiste til syden da jeg var mindre var det alltid i fellesferien, og flere ganger til Tyrkia. Ja det er varmt, men det er jo bare å legge opp dagen deretter. Når jeg var liten bodde jeg omtrent i bassenget, og det var jo helt topp:D det jeg syns var fælt var de dagene vi gikk rundt å kikka på ting på dagtid, da syns jeg det var varmt men ikke noe man ikke takla.
Bade masse og drikke masse:D

Det blir nok å reise med de andre ja :)

Du trenger 1000kr per dag i lommepenger.

Vi er i Spania med ei på 16 mnd nå og det har vært 40 grader flere dager. Barnet takler der helt fint.

Back
Topp