Typiske tegn på gutter og jenter

Februar?

Forumet er livet
Jeg skjønner mange lurer på om de får jente eller gutt. Og det er mange kjerringråd om hva du skal få.

slik som:

Kvalme - veldig kvalme tyder på jente
Mye kviser, jenter stjeler mors skjønnet
Magen - spiss mage tyder på gutt, rund mage tyder på jente
Hjertefrekvens - høy hjertefrekvens er jente og lav tyder på gutt.

Noen andre som vet mer?

Ihvertfall til meg så er det slik:

Ingen særlig kvalme
Ingen kviser
Magen er rund
Både høy og lav hjertefrekvens. Og jeg venter ei jente. Så ikke alt stemmer!
 
Sist var jeg veldig veldig kvalm og masse kviser fikk jeg også.............Fikk jente.

Nå er jeg i fin form og lite kviser så er spent på hva ul sier til uken:)
Og en venninne av meg hvar kjempe dårlig.........bodde på do og fikk to gutter:)
 
Nå gjenstår det jo å se hva jeg venter da, så kan ikke si noe om det stemmer eller ikke på meg.
Men jeg spurte jm ang hjertefrekvens, om det stemte at høy var jente og lav var gutt. Men hun sa det var egentlig hipp som happ, det var ingen sammenheng med hjertefrekvens og kjønn. Men ang det med spiss mage og sånn, det tror jeg litt mer på. Selv om det kanskje ikke stemmer med alle. Morfaren min var rå på å vite kjønn når han så magen. Har aldri hørt at han bomma, og han har 5 barn, 12 barnebarn og 6-7 oldebarn... Så da må det jo stemme som oftest...
 
Jeg hører jo at noen kan se det i ansiktet også! Ikke at jeg aner hvordan, men noen sier de ser det!
 
ORIGINAL: janpanmarsipan

Jeg hører jo at noen kan se det i ansiktet også! Ikke at jeg aner hvordan, men noen sier de ser det!


At de ser hvilket kjønn det er bare ved å se på ansiktet?
Må være synske eller noe det da... [8D]
 
he he, eller så kan man jo tippe også da, for det er jo enten eller liksom!
 
Jeg var veldig kvalm fra uke 9 ca...og kan være det til tider enda.[&:]
Huden min har aldri vært så fin som nå![:D]
Magen min er ganske lav og "henger" litt...og hjertefrekvensen var veldig høy i begynnelsen, men lavere nå.
 
Så alt stemmer ikke her heller, for vi venter en gutt![;)]
 
Veel..
  • Sist var jeg veldig kvalm i to uker (fra uke 5-7) og fantes ikke kvalm resten av sv.skapet..
  • Hadde ikke noen spesiell uren hud
  • Hjertelyden lå på 140 hele sv.skapet
  • Hadde en rund mage

 
  • Nå har jeg vært småkvalm fra uke 5 til dags dato
  • Har noe uren hud
  • Vet ikke hva hjertelyden ligger på, jm skrev det ikke. Og jeg har ikke telt selv
  • Har spiss mage

 
Så får bare vente å se til tirsdagen[:D][:D]
 
ORIGINAL: ToSmå2010

Veel..
  • Sist var jeg veldig kvalm i to uker (fra uke 5-7) og fantes ikke kvalm resten av sv.skapet..
  • Hadde ikke noen spesiell uren hud
  • Hjertelyden lå på 140 hele sv.skapet
  • Hadde en rund mage


  • Nå har jeg vært småkvalm fra uke 5 til dags dato
  • Har noe uren hud
  • Vet ikke hva hjertelyden ligger på, jm skrev det ikke. Og jeg har ikke telt selv
  • Har spiss mage


Så får bare vente å se til tirsdagen[:D][:D]


hva fikk du sist da?
 
ORIGINAL: janpanmarsipan

ORIGINAL: ToSmå2010

Veel..
  • Sist var jeg veldig kvalm i to uker (fra uke 5-7) og fantes ikke kvalm resten av sv.skapet..
  • Hadde ikke noen spesiell uren hud
  • Hjertelyden lå på 140 hele sv.skapet
  • Hadde en rund mage

  • Nå har jeg vært småkvalm fra uke 5 til dags dato
  • Har noe uren hud
  • Vet ikke hva hjertelyden ligger på, jm skrev det ikke. Og jeg har ikke telt selv
  • Har spiss mage



Så får bare vente å se til tirsdagen[:D][:D]


hva fikk du sist da?

 
haha glemte å skrive det[8D] Jente[:D]
 
ORIGINAL: ToSmå2010

ORIGINAL: janpanmarsipan

ORIGINAL: ToSmå2010

Veel..
  • Sist var jeg veldig kvalm i to uker (fra uke 5-7) og fantes ikke kvalm resten av sv.skapet..
  • Hadde ikke noen spesiell uren hud
  • Hjertelyden lå på 140 hele sv.skapet
  • Hadde en rund mage

  • Nå har jeg vært småkvalm fra uke 5 til dags dato
  • Har noe uren hud
  • Vet ikke hva hjertelyden ligger på, jm skrev det ikke. Og jeg har ikke telt selv
  • Har spiss mage



Så får bare vente å se til tirsdagen[:D][:D]


hva fikk du sist da?


haha glemte å skrive det[8D] Jente[:D]


Ikke alltid det stemmer da. Jeg har hele tiden trodd at jeg kom til å få gutt fordi jeg har kastet opp to ganger mens jeg har vært gravid. Første gangen var i uke 10. Og ikke har jeg hatt uren hud heller, men jeg ser faktisk nå at ansiktet mitt har forandret seg! Jeg ser gravid ut. Og magen min er en "typisk" jente-mage.
 
Kvalme - veldig kvalme tyder på jente
Mye kviser, jenter stjeler mors skjønnet
Magen - spiss mage tyder på gutt, rund mage tyder på jente
Hjertefrekvens - høy hjertefrekvens er jente og lav tyder på gutt.

ALLE disse tegnene tyder på at det er jente, men jeg bærer på en liten gutt :)

Har også hørt at om man ser bakfra at man er gravid så er det ei jente - jeg ser gravid ut bakfra, men det er en gutt.

Har sett på disse kjerringrådene, og ingenting tyder på gutt, så tror ikke dette stemmer helt :p
 
Forrige svangerskap hadde jeg alle tegnene til jente..
Rund mage,kvalm i 9 mnd,hjertelyden over 150 osv og det ble jente [:)]
 
Nå er jeg veldig usikker,ingen anelse om hva jeg venter,men hadde vært koselig med en av hver da [8D]
Nå er jeg nesten ikke kvalm,hjertelyden under 138.. Gleder meg til svar lillejulaften jeg!! [:D]
 
Jeg kom på at ikke stemmer det kinesiske fødselskartet til meg heller. Der står det gutt!
 
Sist var jeg veldig kvalm og hadde MASSE kviser og ut kom en gutt!
Men han hadde vel høy hjertefrekvens.. Og alle sa at jeg hadde typisk guttemage.. Magen min var rund og fin.. Synes jeg da.. Men den var vel litt spiss også da..

Nå har jeg ikke vært så veldig kvalm, men litt. Og jeg har fått ett par-tre kviser..
Men jeg veit ikke hva jeg får denne gangen da så blir spennende å se:)
 
ORIGINAL: janpanmarsipan

Jeg skjønner mange lurer på om de får jente eller gutt. Og det er mange kjerringråd om hva du skal få.

slik som:

Kvalme - veldig kvalme tyder på jente
Mye kviser, jenter stjeler mors skjønnet
Magen - spiss mage tyder på gutt, rund mage tyder på jente
Hjertefrekvens - høy hjertefrekvens er jente og lav tyder på gutt.

Noen andre som vet mer?

Ihvertfall til meg så er det slik:

Ingen særlig kvalme
Ingen kviser
Magen er rund
Både høy og lav hjertefrekvens. Og jeg venter ei jente. Så ikke alt stemmer!


Jeg var ustoppelig kvalm fra uke 6 til uke 15, spydde som en gris, har fått en og to kviser mer (har aldri vært plaget med det, bare litt ekstra nå). Magen er som den er, umulig å måle, ganske liten enda;) Hjertefrekvensen var høy, 164. Jeg aner ikke hva jeg får men får vite på tirsdag forhåpentligvis, og da skal jeg jammen oppdatere her:)
 
med begge guttene var jeg hverken kvalm eller dårlig form generelt.. ikke hadde jeg kviser heller.. var på en måte ikke gravid.. brystene ble ikke fastere/større, og jeg la ikke på meg noe særlig..

men nå har jeg vært kjeeeeempekvalm, fått masse kviser over hele kroppen, og kiloene henger seg på. brystene har vokst ganske mye de siste ukene også. jeg venter jente denne gangen[:)]

men, ikke for å virke slem nå, men det med hjertefrekvensen: det er når det nærmer seg termin den gjelder[;)]
 
ORIGINAL: Linn Renathe

men, ikke for å virke slem nå, men det med hjertefrekvensen: det er når det nærmer seg termin den gjelder[;)]


Du er da ikke slem da, jeg var ikke klar over at det var på slutten hjertefrekvensen gjaldt! Da er jo poenget borte liksom, for da vet vi jo som regel kjønnet...
 
ORIGINAL: Piplup

ORIGINAL: Linn Renathe

men, ikke for å virke slem nå, men det med hjertefrekvensen: det er når det nærmer seg termin den gjelder[;)]


Du er da ikke slem da, jeg var ikke klar over at det var på slutten hjertefrekvensen gjaldt! Da er jo poenget borte liksom, for da vet vi jo som regel kjønnet...


sant det ja, men for dem som ikke vet kjønnet er det nok kjempespennende å følge med på hjertefrekvensen, og mageformen, når terminen nærmer seg[:D]
 
Da jeg fikk jente:
  • FIkk hyperemesis tidlig ga seg ikke før fødsel
  • høy hjertefrekvens
  • rund mage
  • dårlig hår -mistet glansen og ble fort stygt
  • noe kviser

Gravid med en gutt:
  • Fikk hyperemesis tidlig
  • hjertefrekvensen vet jeg ikke
  • spissere mage enn sist
  • nydelig hår!! -Det vokser fort og har en bra glans!!
  • neglene vokser fortere og er blitt veldig sterke og pene! Fikk spørsmål her om dagen om hvem som hadde støpt neglene min[8D]
  • ingen kviser foreløpig "bank i bordet" - men nå skal det sies at jeg stort sett aldri har kviser heller
   
 
Back
Topp