Typisk norske navn

Litt usikker på om det egentlig er norsk, men minstejenta mi heter Frida. (Er i hvertfall nordisk) også liker jeg sånne norrøne navn som Brage og Viljar (men kan glemme å få det som navn på minsten )

Samboern snakket om Frøya en dag her. Han er sikker på at vi får jente :p
Ellers het oldemoren min Kassi. Veldig gammelt navn.

Jeg er glad i Ragnhild, Sunniva, Solveig, Eskil(d), Vebjørn, Olav og Iver :)

Husker det var noe om at man ikke kunne bruke dyrenavn som eneste navn for noen år siden.
Bjørn
Varg
Det måtte være i dobbelt navn. Er det sånn?

Husker det var noe om at man ikke kunne bruke dyrenavn som eneste navn for noen år siden.
Bjørn
Varg
Det måtte være i dobbelt navn. Er det sånn?

Bjørn er jo et veldig vanlig navn, og Varg er det også mange som heter. Jeg vet til og med om en gutt som heter Løve uten noe mellomnavn, så det er mye som er lov ;) Det er mange som mener det er eller har vært forbud mot dyrenavn alene, men etter det jeg kan finne er det ingen lov som sier eller har sagt det. Det har vært tema noen ganger, men aldri blitt noen lov utav det.

Bjørn er jo et veldig vanlig navn, og Varg er det også mange som heter. Jeg vet til og med om en gutt som heter Løve uten noe mellomnavn, så det er mye som er lov ;) Det er mange som mener det er eller har vært forbud mot dyrenavn alene, men etter det jeg kan finne er det ingen lov som sier eller har sagt det. Det har vært tema noen ganger, men aldri blitt noen lov utav det.

Da var det vel diskusjon om dette i media jeg har fått med meg da :)

Back
Topp