Typisk mannfolk eller?

loveJ

Forelsket i forumet
Skulle likt å få litt mer hjelp hjemme da jeg er 29 uker på vei. Han har en jobb der hvor høysesongen er på sommeren, men vinteren er rolig. Han jobber fremdeles fulle dager.....7-17. I går sa han at han skulle være med bror sin å se på bil 4-5 timer unna en vei. Jeg spurte han om han kunne være med meg i banken for 3 dager siden....det passer på onsdag sa jeg for da har jeg fri. Ja han kunne være med. Men som vanlig glemte han det da han hadde lovet å bli med å se på bil. Jeg ble irritert, for det er itte første gang detta skjer (at han glemmer avtalen vår og han hjelper andre). Sa at jeg syns det er rart at han glemmer avtalene våre, men at han ikke har problemer med å hjelpe andre. Når jeg trenger hjelp må jeg vente, vente og vente. Sa at jeg trodde det var mye å gjøre på jobb ettersom han jobber fulle dager og at det var rart han kunne være borte sånn pluttselig en dag. Det ble ikke noe av den turen hans i dag, men alikevel så har han vært på jobb i hele dag. Har jeg ingen rett på å bli irritert og lure på hva han mener med det eller hva han egentlig gjør på en jobb dag? Han ble sint og sur for at jeg reagerte på dette!!! Måtte dra til banken selv i dag, ikke hjelp å få hjemme eller noe annet jeg trenger hjelp til!!!

Du lurer på hva han gjør på jobben hver dag fra 07-17? Jobber, vel. FOr at dere skal få penger til mat og tak over hodet.

Hva trenger du hjelp til da? Å dra i banken?
Med mindre du har invalidiserende bekkenløsning eller andre alvorlige helseplager så er du faktisk ikke syk. Du er gravid (noe som i og for seg er slitsomt nok, men uansett.. )

Hvis han jobber 10 timer om dagen, og du er hjemmeværende så syns jeg faktisk ikke at du kan forvente masse hjelp fra han. (med mindre dere har barn fra før da).

Hehe, merker jeg er ganske krass her nå.
Jeg bare kom til å tenke på min egen graviditet hvor jeg "sykeliggjorde" meg selv mer enn jeg burde. Jeg kjente på hvert minste lille vondt, og tenkte "gud, så fælt jeg har det, jeg trenger hjelp til alt". Angrer veldig på det i ettertid, for jeg kunne hatt et fint svangerskap, hvis jeg bare hadde kommet meg ut av den "stakkar meg"-boblen.
(skal sies at jeg ikke krevde stort av PtB da jeg var gravid uansett da, nettopp fordi han jobba.

ORIGINAL: Draw

ORIGINAL: fairy

Du lurer på hva han gjør på jobben hver dag fra 07-17? Jobber, vel. FOr at dere skal få penger til mat og tak over hodet.

Med mindre du har invalidiserende bekkenløsning eller andre alvorlige helseplager så er du faktisk ikke syk. Du er gravid (noe som i og for seg er slitsomt nok, men uansett.. )

Hvis han jobber 10 timer om dagen, og du er hjemmeværende så syns jeg faktisk ikke at du kan forvente masse hjelp fra han. (med mindre dere har barn fra før da).

Jeg bare kom til å tenke på min egen graviditet hvor jeg "sykeliggjorde" meg selv mer enn jeg burde. Jeg kjente på hvert minste lille vondt, og tenkte "gud, så fælt jeg har det, jeg trenger hjelp til alt". Angrer veldig på det i ettertid, for jeg kunne hatt et fint svangerskap, hvis jeg bare hadde kommet meg ut av den "stakkar meg"-boblen.
(skal sies at jeg ikke krevde stort av PtB da jeg var gravid uansett da, nettopp fordi han jobba.

Ho sa jo at ho har fri onsdagen, så då er ho vel i jobb eller på skule ellers då.

Jeg må innrømme at det var fryktelig vanskelig for meg å få den hele og fulle sammenhengen i innlegget.[;)]

Syns uansett ikke at man kan forvente mye mer av kjæresten selv om man er gravid. Kommer så klart an på hva hvor mye han gjør i utgangspunktet, men hvis man vanligvis deler 50/50 på oppgavene så kan man ikke kreve veldig mye mer.

Ho sa jo at ho har fri onsdagen, så då er ho vel i jobb eller på skule ellers då.

Jeg må innrømme at det var fryktleig vanskelig for meg å få den hele og fulle sammenhengen i innlegget.[;)]

Syns uansett ikke at man kan forvente mye mer av kjæresten selv om man er gravid. Kommer så klart an på hva hvor mye han gjør i utgangspunktet, men hvis man vanligvis deler 50/50 på oppgavene så kan man ikke kreve veldig mye mer.

Mulig man ikke kan forvente mer, men jammen er jeg glad jeg har en mann som tar ansvar og ser når jeg trenger hjelp!

Synes nesten det høres ut som om du har fått for lite hjelp....

Her i huset er det jeg som tar meg av all husarbeidet. Det eneste han gjør er å spa ut av kattedoen. Så når jeg kanskje snart føler jeg ikke orker å gjøre alt alene så forventer jeg at han hjelper meg.

Men hvis man allerede deler 50/50 og han jobber fullt så kan man ikke forvente allverdens. Da må man heller bare innfinne seg i at det ikke alltid kan se skinnende rent ut eller at man får gjort alt man vil[:)]

ORIGINAL: Undrer

Jeg må innrømme at det var fryktleig vanskelig for meg å få den hele og fulle sammenhengen i innlegget.[;)]

Mulig man ikke kan forvente mer, men jammen er jeg glad jeg har en mann som tar ansvar og ser når jeg trenger hjelp!

Synes nesten det høres ut som om du har fått for lite hjelp....

Jeg fikk akkurat så mye hjelp som jeg trengte.
Vi delte på det som skulle gjøres, og hvis jeg var sliten en dag kunne han lage middag mens jeg slappet av.

Har bekkenplager, ryggplager,hovne ben og fingre.....men det har ingen ting med saken å gjøre. Jeg jobber 50% på et sykehjem...klarer ikke 2 dager i strekk, men er glad for det jeg klarer. Har vasket hele huset fra tak til vegger.....fikk litt hjelp med kjellerstua....har igjen 1 soverom som jeg må ta da jeg føler at jeg klarer det. Han jobber med produksjon som ikke gjøres nå på vinteren.....da skrur de biler (privat) og sambo lager noen små ting som ikke tar flere timer hver dag. Ville han skulle være med i banken så jeg er sikker på at det jeg er der for blir forstått åsså ferdig med det. Det jeg syns er rart er at jeg har sagt at det hadde vært fint om jg får litt hjelp hjemme.....rart da at han har mulighet for å se på en bil og når det ikke blir noe av så er han på jobb.....virker som han har et problem å hjelpe meg og jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det. Blir bare veldig skuffa og lei meg. Har et bad som det har vært vannlekasje i...det vil jeg helst ha ferdig innen babyen kommer. Å nei.....jeg syns ikke synd på meg selv og kjenner på vondter.....det er normalt og kjenne at man er gravid man må bare ta det litt med ro og jeg syns det er kjempe godt å få jobbe 50%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Var litt vanskelig å lese, men jeg prøver meg allikevel...
Forstår det sånn at du syntes det er vanskelig at han prioriterer andre fremfor deg?
F.eks å dra på bilshopping når han allerede har lovet deg å være med i banken.

Syntes det er helt rimelig at du forteller han at du syntes dette virker for deg som gal prioritering. Ingen liker å bli nedprioritert av partner og dette bør han klare å sette seg inn og forstå.

Hva arbeidstidene hans har med det å gjøre forstår jeg ikke?
Så flott at han har arbeid og at han har mulighet til å arbeide så mye som han gjør. Det vil jo si at dere får mer penger i kassa hver måned.

Når jeg var gravid var jeg sykemeldt omtrent hele svangerskapet på grunn av ekstrem svangerskapskvalme. Mannen min jobbet da omtrent like mye som din gjør. Så aldri dette som et problem jeg. Uansett hvor han befant seg var jeg fortsatt like kvalm og kastet opp like mye. Jeg prøvde det beste jeg kunne for at svangerskapet allikevel skulle være hyggelig for begge med å lage en god tone i hjemmet og inkludere han i svangerskapskontroller og slikt. Allikevel var det viktig for meg at han ikke skulle føle seg presset til noe han ikke ville delta på, feks. gynekologiske undersøkelser o.l.

Forstår godt at du syntes det kan være tøft å være gravid og at hormonenen noen ganger løper avgårde med oss i slike situasjoner, men det er viktig at dere sammen gjør det beste ut av situasjonen slik at begge føler seg ivaretat og at begge føler at svangerskapet er en ting man gleder seg over.

Som sagt... Var ikke så lett å forstå sammenhengen hele veien i HI, men noen tanker delte jeg da. [;)][:)]

Det virker ut som om de andre har misforstått deg.

Det du er ute etter er at han lar alle andre få hjelp før deg\dere. Han prioriterer galt, og slik du skriver så er jeg helt enig i det.

Man har først et ansvar hjemme, så kan man hjelpe alle andre rundt seg!!!

Jeg er egentlig som mannen din, sier ja til å hjelpe alle. Men har lært, det går faktisk utover den man bor med. Og sånn å si 75% gir ikke tilbake det de har fått engang. Ikke takk engang[8|]

ORIGINAL: loveJ

Har bekkenplager, ryggplager,hovne ben og fingre.....men det har ingen ting med saken å gjøre. Jeg jobber 50% på et sykehjem...klarer ikke 2 dager i strekk, men er glad for det jeg klarer. Har vasket hele huset fra tak til vegger.....fikk litt hjelp med kjellerstua....har igjen 1 soverom som jeg må ta da jeg føler at jeg klarer det. Han jobber med produksjon som ikke gjøres nå på vinteren.....da skrur de biler (privat) og sambo lager noen små ting som ikke tar flere timer hver dag. Ville han skulle være med i banken så jeg er sikker på at det jeg er der for blir forstått åsså ferdig med det. Det jeg syns er rart er at jeg har sagt at det hadde vært fint om jg får litt hjelp hjemme.....rart da at han har mulighet for å se på en bil og når det ikke blir noe av så er han på jobb.....virker som han har et problem å hjelpe meg og jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det. Blir bare veldig skuffa og lei meg. Har et bad som det har vært vannlekasje i...det vil jeg helst ha ferdig innen babyen kommer. Å nei.....jeg syns ikke synd på meg selv og kjenner på vondter.....det er normalt og kjenne at man er gravid man må bare ta det litt med ro og jeg syns det er kjempe godt å få jobbe 50%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Prøv å slapp litt av da, du..
Tåler du ikke at noen stiller spørsmål til det du skriver så må du nesten skrive at du er ute etter sympati, ikke noe annet.

Jeg skjønner at det er frustrerende for deg å føle at han ikke hjelper til nok.
Får han lønn fra 07-17 da? For da er det jo egentlig ikke så nøye om han jobber eller ikke når han er der.

Jeg vet ikke om du er sånn at du føler alt må være perfekt. (tenker på husvask o.l.)
Hvis så, så har Ericajenta et poeng når hun sier at det er lurt å senke forventingene sine litt til det. Kanskje du ikke trenger å vaske alle rom fra gulv til tak denne julen?

Ellers har jeg en teori om hvorfor mannen din er så mye ute av huset. Det kan hende at han tviholder på sin siste rest av "frihet". Kanskje han tenker at han ikke vil få noe særlig tid med kamerater, mekke bil osv når barnet kommer? At han gjør deg "ferdig" med den biten nå?

Jeg skriver et svar basert på hva jeg leser i hovedinnlegget ditt. Jeg kan ikke vite om alt som foregår rundt dere.

ORIGINAL: RosaMentos

om sambo hadde hjulpet alle andre utenom meg, da hadde jeg og satt ned foten... [;)]

men om han glemte banken pga han skulle og se på bil? skulle han da og dra og se på bil i arbeidstiden?(for det hadde ikke jeg godtatt)

eller har dere en bank som er åpen kl 17.00?

Ja han skulle ta fri hele dagen ja, men da det ikke ble noe av så dro han på jobb kl 7 i dag. Har vært på jobben hans og har sett at de kan sitte i 2 timer i strekk bare for å snakke og drikke kaffe.....så blir noen timer med kaffe der, det har jeg hørt flere har sagt. Han driver bedrift med far og bror sin. Det er ikke noe produksjon på vinteren.....kanskje det dukker opp noe reperasjoner og småtteri. Men nå har de vel skrudd på en beltebil som far hans har kjøpt til privat bruk i 2 uker som står inne fabrikken

Prøv å slapp litt av da, du..
Tåler du ikke at noen stiller spørsmål til det du skriver så må du nesten skrive at du er ute etter sympati, ikke noe annet.

Jeg skjønner at det er frustrerende for deg å føle at han ikke hjelper til nok.
Får han lønn fra 07-17 da? For da er det jo egentlig ikke så nøye om han jobber eller ikke når han er der.

Jeg vet ikke om du er sånn at du føler alt må være perfekt. (tenker på husvask o.l.)
Hvis så, så har Ericajenta et poeng når hun sier at det er lurt å senke forventingene sine litt til det. Kanskje du ikke trenger å vaske alle rom fra gulv til tak denne julen?

Ellers har jeg en teori om hvorfor mannen din er så mye ute av huset. Det kan hende at han tviholder på sin siste rest av "frihet". Kanskje han tenker at han ikke vil få noe særlig tid med kamerater, mekke bil osv når barnet kommer? At han gjør deg "ferdig" med den biten nå?

Jeg skriver et svar basert på hva jeg leser i hovedinnlegget ditt. Jeg kan ikke vite om alt som foregår rundt dere.

Tåler å få spørsmål ja og svarer så godt jeg kan!

blir feil å si at man ikke skal ha "stakkars meg" mentalitet, det er ikke det det går på..
Det går på at man faktisk er sliten, blir større og større, ting blir tyngre og tyngre, og nei, man er ikke syk, men gravid - noe som i seg selv er tungt i det lange løp, man er jo ikke helt seg selv alltid :)
ORIGINAL: bolla82

Jeg forstår deg godt LoveJ :)
Jeg har også en mann som HOPPER når andre sier hopp, mens her hjemme skjer det fint lite for tiden!!
Han er verdens snilleste altså, og utrolig flink når han gidder, og sant skal sies, han gjør masse for meg etter jeg ble gravid!!

Jeg syntes det blir feil å si at man ikke skal ha "stakkars meg" mentalitet, det er ikke det det går på..
Det går på at man faktisk er sliten, blir større og større, ting blir tyngre og tyngre, og nei, man er ikke syk, men gravid - noe som i seg selv er tungt i det lange løp, man er jo ikke helt seg selv alltid :)

Så ja, jeg syntes man har lov å kreve litt ekstra.. jeg for min del har hvertfall mye mer overskudd til vanlig enn nå, så at mennene skal få kjenne det litt ekstra på kroppen også, syntes jeg er helt rettferdig :)

ser at dette ble et litt rotete innlegg, så jeg blir sikkert slaktet av de som kranglet i "ang rettskrivings innlegget" nå men okey :)

ehem.. Jeg vet du siktet til meg, og jeg må bare få si at jeg VET hvordan det er å være gravid. Jeg vet også hvordan det er å bli stor og tung. Jeg la på meg 40 kg, folk kjente meg ikke igjen. Jeg var også sliten. Og fokuserte MYE på det.

forstår deg godt eg!
har bekkenløsning og mangen andre plager sjøl.prøver og gjøre så masse så mulig.men treng en del hjelp.
men eg forventa å få hjelp av mannen min uansett,plager eller ikkje...
vi er jo 2 om dette!

ORIGINAL: RosaMentos

om sambo hadde hjulpet alle andre utenom meg, da hadde jeg og satt ned foten... [;)]

men om han glemte banken pga han skulle og se på bil? skulle han da og dra og se på bil i arbeidstiden?(for det hadde ikke jeg godtatt)

eller har dere en bank som er åpen kl 17.00?

Ja han skulle ta fri hele dagen ja, men da det ikke ble noe av så dro han på jobb kl 7 i dag. Har vært på jobben hans og har sett at de kan sitte i 2 timer i strekk bare for å snakke og drikke kaffe.....så blir noen timer med kaffe der, det har jeg hørt flere har sagt. Han driver bedrift med far og bror sin. Det er ikke noe produksjon på vinteren.....kanskje det dukker opp noe reperasjoner og småtteri. Men nå har de vel skrudd på en beltebil som far hans har kjøpt til privat bruk i 2 uker som står inne fabrikken

Ja sant det....gutta er heldige der som har fritid og kan nyte den tiden før de sitter med et barn. Skulle ønske jeg kunne ta en tur til ei veninne jeg har 1/2 time unna......men etter å ha gjort det jeg skal gjøre så har jeg ikke ork. Det er 1 1/2 år siden vi flytta inn og jeg tror ikke det var blitt tatt noe husvask før vi flyttet inn hit.....og det er godt å få det gjort så vet jeg at jeg kan vie all min tid til datter mi og bare kose meg.

blir feil å si at man ikke skal ha "stakkars meg" mentalitet, det er ikke det det går på..
ORIGINAL: bolla82

Jeg forstår deg godt LoveJ :)
Jeg har også en mann som HOPPER når andre sier hopp, mens her hjemme skjer det fint lite for tiden!!
Han er verdens snilleste altså, og utrolig flink når han gidder, og sant skal sies, han gjør masse for meg etter jeg ble gravid!!

Jeg syntes det blir feil å si at man ikke skal ha "stakkars meg" mentalitet, det er ikke det det går på..

Så ja, jeg syntes man har lov å kreve litt ekstra.. jeg for min del har hvertfall mye mer overskudd til vanlig enn nå, så at mennene skal få kjenne det litt ekstra på kroppen også, syntes jeg er helt rettferdig :)

ser at dette ble et litt rotete innlegg, så jeg blir sikkert slaktet av de som kranglet i "ang rettskrivings innlegget" nå men okey :)

ehem.. Jeg vet du siktet til meg, og jeg må bare få si at jeg VET hvordan det er å være gravid. Jeg vet også hvordan det er å bli stor og tung. Jeg la på meg 40 kg, folk kjente meg ikke igjen. Jeg var også sliten. Og fokuserte MYE på det.

men så er også både graviditeten og kroppen forskjellige fra menneske til menneske. Ting som ikke er tungt for deg, kan være veldig tungt for andre... og omvendt. Bare en tanke som er viktig å tenke på[:)]

ORIGINAL: jcma

forstår deg godt eg!
har bekkenløsning og mangen andre plager sjøl.prøver og gjøre så masse så mulig.men treng en del hjelp.
vi er jo 2 om dette!

Takk for at du forstår meg........jeg vil bare at han skal hjelpe meg med små ting som skulle ha blitt gjort.....og f.eks ta og gå over med støvsugeren innimellom......det hadde hjulpet bare det

ORIGINAL: jcma

forstår deg godt eg!
vi er jo 2 om dette!

Takk for at du forstår meg........jeg vil bare at han skal hjelpe meg med små ting som skulle ha blitt gjort.....og f.eks ta og gå over med støvsugeren innimellom......det hadde hjulpet bare det

gjer deg en trøste klem.det trengst av og til når man blir litt iritert og frustrert!

jeg forstår deg godt jeg! har en mann selv som aldri er her hos meg før i ni/ti tiden på kveldene. Utenom Søndag, da er han som regel med oss hele dagen. (vi bor ikke sammen ennå)
Så forstår deg jævli godt! Hvorfor kan han liksom ikke bruke LITT tid til å hjelpe deg også...
Men har funnet ut at det nytter ikke å mase om det i allefall, for nei, han forstår ikke

Back
Topp