Typisk ditt barn

lykkelita*

Forumet er livet
Har barna deres noen setninger/ord som de bruker tusen ganger om dagen?

Her har jeg en gutt som spør meg ca annen hvert minutt om hva jeg gjør! "Eh mamma! Ka gjør du??" Det er søtt, men det kan være litt irriterende. I dag var jeg og TB alene hjemme noen timer og jeg måtte nr. to, han liker ikke at jeg lukker døra når jeg går på do og jeg vil jo helst følge litt med han også da.. Så jeg satt med døra åpen og han visste jo godt hva jeg skulle, men han satte seg ved siden av meg og spurte om og om igjen "Ka gjør du?"[8D]

Noe annet han også sier mye, er "den der karen" og det kan han bruke om hva som helst! Det kan være at han peker hvilket pålegg han liker i butikken, hvilken bil han skal ha med ut eller hvem som skal pusse tennene hans[8D]

Og så synes jeg det er veldig fint av han at han vil hilse på ALLE vi treffer, selv om ikke alle hilser tilbake[&:] Han bryr seg ikke om han kjenner personen eller ikke, når vi triller/handler osv og treffer på mennesker så roper han "HEEEIA!" og smiler og vinker, hvis han ikke får svar så prøver han bare igjen[;)]

Så søt han er da[:)] Leah har ikke noe sånn hakk i plata greier, men hun tar etter meg merker jeg. Når faren gjør noe galt sier hun: Ja, men Stian då. Akkurat som meg[;)] Eller hvis hun vil ha tak i han og han ikke svarer på far, så blir det Stiiiian!! Kan ikke huske at jeg pleier å rope sånn men[8D][;)] Gjør nok det.[;)]

"hva er det?" Selv om hun vet svaret. Og "hva gjør du?".
Eh....dumming er hyppig brukt, hehe.

"Jeg først" "Jeg skal vise deg" (det sa hun gjennom hele Zoologisk museum i dag)

[:D]

ORIGINAL: Rappo

Så søt han er da[:)] Leah har ikke noe sånn hakk i plata greier, men hun tar etter meg merker jeg. Når faren gjør noe galt sier hun: Ja, men Stian då. Akkurat som meg[;)] Eller hvis hun vil ha tak i han og han ikke svarer på far, så blir det Stiiiian!! Kan ikke huske at jeg pleier å rope sånn men[8D][;)] Gjør nok det.[;)]

Haha, det er så morsomt når unger setter i til de voksne[8D]

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

"hva er det?" Selv om hun vet svaret. Og "hva gjør du?".
Eh....dumming er hyppig brukt, hehe.

"Jeg først" "Jeg skal vise deg" (det sa hun gjennom hele Zoologisk museum i dag)

[:D]

Hehe, de begynner å bli litt veslevoksne nå ja[8D]

hehe... de e så skjønn atte!![:D]

Nå om dagene spør AH meg heeele tiden om hva eg har i magen min[8D] Da svarer eg at d vet hun jo og så sier hun "baby! Åååå!"[;)][:D] Og vil helst kose med magen da[;)]
Hvis eg og min mann roper på hverandre for noe så hermer snuppa! Roper eg så roper AH "EEPEN!!" og roper min mann så roper AH "KIIINKAAAAA!!" Vi roper vist mye på hverandre[8D]

Og så e hun ekspert på å si "Ikke no" om d e noe hun ikke vil som å ta medisiner f.eks. Da ska hun baaare gjøre alt mulig annet først, men den går ikke på mamma streng[8D]

"Ska æ lægg mæ, eller" (skal jeg legge meg, eller), "ska æ spis, eller", osv, osv. Og når hun setter på "eller" etter hvert sp.mål og rynker på nesa har hun virkelig en "bad attitude". Vi foreldra holder på å le oss ihjel[:D]

Min går og sier.. Jeg gjør det jeg OKAY?? Mamma ikke gjør det OKAY? Mamma jeg skal gjøre det selv jeg OKAY!!!!
Og sier vi okay tilbake så sier han NEEEEEI IKKE DUUUUU!!!!  hehe...
Hva er det du gjør mamma?  Kommer nå mamma.
OG vil ikke sove vil ikke sove vil ikke soveeeeeeeeeeeee--

slitsomt men søtt da

ORIGINAL: Bdancer

Odin har mange veslevoksne setninger!
"ska vise deg", "skal vi seeee", "vet du" i slutten av setninger, "åja okei"...må nesten høre tonefallet og måten han sier det på for å høre hvor "importen" han tror han er[:D]

Og så sier han "kom da lille venn" til både barn og voksne. "kom da lille venn mamma"[:D]

Haha, det gjør faktisk TB også! Og i dag da vi trillet tur forbi noen sinte måser, så var det en som stupte mot meg og jeg satte i et hyl. Da sier TB "Ka va det, mamma?" "Huff, det va en måse som prøvde å kakke meg i hodet!" "Åja.. Men du vet jo at eg passe på deg, mamman min..."[8D]

ORIGINAL: Cathygirl

hehe... de e så skjønn atte!![:D]

Nå om dagene spør AH meg heeele tiden om hva eg har i magen min[8D] Da svarer eg at d vet hun jo og så sier hun "baby! Åååå!"[;)][:D] Og vil helst kose med magen da[;)]
Hvis eg og min mann roper på hverandre for noe så hermer snuppa! Roper eg så roper AH "EEPEN!!" og roper min mann så roper AH "KIIINKAAAAA!!" Vi roper vist mye på hverandre[8D]

Og så e hun ekspert på å si "Ikke no" om d e noe hun ikke vil som å ta medisiner f.eks. Da ska hun baaare gjøre alt mulig annet først, men den går ikke på mamma streng[8D]

Hehe, nå ler jeg så tårene renner her[8D]

Det han sier mest nå for tiden er "Nei, slutt!" eller "nei, sutt" som han sier det. [:-] Skal du på do? Nei, sutt! Er du sulten? Nei, sutt! Er du trøtt? Nei, sutt! Jepp, og sånn går no dagan, er så gøy atte ... [8D] Og så får jeg hører ørten ganger til dagen at "mamma vondt i jyggen", og ja, jeg har vondt i ryggen. [X(]

her går det i "hvorfor det da??" heeele dagen.
nå må vi inn william " hvorfor det da??" der regner "hvorfor det da??" fordi det er sånn været er "hvorfo det da??" osv osv..[:D]

veldig søt og en snule irriterende[8D][:D]

Så mange søtinger[:D]

Esther har noen ting som går igjen ofte
"hva gjør du mamma " og hvor er dere"
hun er litt redd for å miste oss selv om vi er i samme hus =)

men sett litt på dora og mikke mus og der har hun lært seg fillern
så hun går rundt å sier
"fillern, det er ikke mer igjen og fillern det går ikke "

og etter settning når hun har forklart noe så sier
"skjønner du "

Omtaler fetterne sine som gutta sine
mamma jeg mår bare gå til gutta mine jeg

også krisitan får kjeft "pappa ikke syng ved bordet og pappa ikke gå å drikk"

Leah har begynt å si "Okay Mamma"...hehe...ikke det værste hun kan si da når jeg spørr henne om ting eller sier ting til henne!

Når hun gjør noe galt og jeg sier at slik er ikke lov så kommer hun med "Unnskyld meg daaa" med litt oppstasnasen holdning[:D]

Det går mye av det samme som skrevet over her. Utrolig kos og irriterende samtidig[:D] 

Ella er hos besteforeldrene sine og der kommer glosene i fleng, og viser bare hvor stor jenta mi har blitt[:D] 

Min far som har kols, satt i sofaen og begynte å hoste. Ella løper inn til min mor og sier: Ho puster ikke, ho puster ikke[:D] 

Ella skulle spise kveldsmat og fikk en tallerken med ei skive på. Så sier Besten: Bær den bort til spisebordet. Så svarer Ella: Bær den sjøl[&:][:D]

matheus slenger på en yes i ny og ne.
Yes mamma[:D]
"hvor ble den av"
"hva gjør du"
"den ble borte" er fraser som går igjen hver dag[:)]

ORIGINAL: Bdancer

ORIGINAL: giggsy

Det han sier mest nå for tiden er "Nei, slutt!" eller "nei, sutt" som han sier det. [:-] Skal du på do? Nei, sutt! Er du sulten? Nei, sutt! Er du trøtt? Nei, sutt! Jepp, og sånn går no dagan, er så gøy atte ... [8D] Og så får jeg hører ørten ganger til dagen at "mamma vondt i jyggen", og ja, jeg har vondt i ryggen. [X(]
nå må du slutte å mase så da mamma[:D]

[8D] Da avdelingslederen på avdelingen hans i barnehagen sa "hade" til ham, da vi gikk derfra på mandag, fikk hun slengt i fjeset "Nei, sutt!" fra ham. [8D]

Back
Topp