Tynset sjukehus, fødestue

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 62 48 30 30
Nettside: https://sykehuset-innlandet.no/avdelinger/fodestua-tynset
Adresse: Sjukehusveien 9, 2500 Tynset (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer og 3 familierom på Fødestua. Fordi vi er en fødestue, har vi visse seleksjonskriterier for de fødende som ønsker å føde hos oss. Det er kun fleregangsfødende med et ukomplisert svangerskap og forventet normal fødsel som kan føde hos oss. Jordmødrene i kommunen har også all informasjon om dette.
Ved tegn på at fødsel er i gang tar den fødende kontakt med Fødestua, og etter vurdering av vakthavende jordmor, blir videre opplegg bestemt.
”Antall fødsler i året” ca. 60


Visittider: Visittiden er 17.00 til 19.00

Gjennomsnittlig liggetid: 3-4 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken ligger i nattbordskuffen.

Parkering: Fri parkering på sykehusets parkeringsplass.
Antall fødsler i året ca 70.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 06200 eller direktenummer til Fødestua: 62483030
 
Last edited by a moderator:
Er det noen som har født her i det siste som vil dele erfaringer??
Følte du deg godt ivaretatt på barselavdelingen?
Fikk pappaen overnatte med dere?
 
Er det noen som har født her i det siste som vil dele erfaringer??
Følte du deg godt ivaretatt på barselavdelingen?
Fikk pappaen overnatte med dere?

Jeg fødte på Tynset for syv år siden, og skal forhåpentligvis føde der nå til sommeren.

Jeg må si at jordmødrene på fødestua gjør en fantastisk jobb. Alle er virkelig tilstede og brenner for jobben sin. De er utrolig flinke på ammehjelp og stikker titt og ofte innom rommet kun for å hilse på. De synes også det er koselig å passe det lille vidunderet om mor er alene og behøver hvile.

Jeg gleder meg stort til barselen. Det fine nedpå Tynset er at pappaen alltid er velkommen og får overnatte om ønskelig. Jordmødrene er også veldig hyggelige til besøkende noe jeg opplevde motsatt på St.Olavs da jeg fikk førstemann.

Anbefales på det sterkeste
 
Hadde også veldig god opplevelse av å føde der. De har til og med dobbeltsenger på rommene, og både far og jeg fikk bli så mange dager vi ville!!
 
Besøk i barselavdelingen er fritt for barnefar/partner og egne barn. Besteforeldre er velkommen til ett besøk mens mor og barn er innlagt. Annen familie, venner og bekjente bes om å utsette barselbesøk til etter hjemreise.
 
Back
Topp