Tynn vognpose eller dyne

Kosmo.

Prøver på nr 3
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Skrevet liste over alt jeg trenger, noen med erfaring fra somnerbaby, er det best med tynn vognpose eller dyne? Vi skal nok være en del i båten på overnattingstur i sommer, og tenker at det blir soving i bagdelen på vogna, tør ikke samsove :hilarious: :smiley-ashamed004

Tips til bra babygym og stelleveske tas også imot :happy:

For soving i båten er et romslig Babynest isåfall et tryggere alternativ på natt, da bag kan bli for tett når det ikke er under oppsyn :) på dagtid er det greit såklart for da sjekker man jo babyen med jevne mellomrom. Eller en reiseseng da!
Sikkert ulike erfaringer men i bag har jeg likt best dyne og/eller teppe i vår/sommerhalvåret

Jeg fikk mitt første barn på sommeren, og den sommeren var så sinnsykt varm at hun lå uten dyne rett og slett. Denne gangen blir det kanskje ikke tropesommer, så satser på en tynn dyne eller tynt pledd til bolla i magen.

Nå har vi både dyner, tepper, poser og alt som trengs. Men synes det er greit med tynn pose på de litt kjøligere dagene, men varmere dager holder det med et teppe. Men første min var født i februar, en iskald februarmåned. Da brukte jeg kun ei tykk dyne i vognbagen, også supplerte med en ulldress og eventuelt et teppe. Opplevde aldri ungen som kald. Kjøpte først pose når han starta i bhg, men hadde nok vært kjekt før, for når han gikk over til sportsdel, så var det enklere at dyna falt ut, og han såpass stor, at den var enklere å sparke av seg.

Uppababy Vista 2 har lufting under bagdelen som gjør den godkjent til nattsoving.
Den er jo fortsatt helt tett på hver side :) Tenker risikoen ligger i at den lille legger seg på siden eller med hodet vendt mot den ene langsiden av bagen. Er det lufting der også på nye modeller?

Den er jo fortsatt helt tett på hver side :) Tenker risikoen ligger i at den lille legger seg på siden eller med hodet vendt mot den ene langsiden av bagen. Er det lufting der også på nye modeller?
Nei, men det samme gjelder ved soving i vugge? Jeg har ikke brukt den selv til nattsoving, men det var noe vi fikk opplyst om.

Skrevet liste over alt jeg trenger, noen med erfaring fra somnerbaby, er det best med tynn vognpose eller dyne? Vi skal nok være en del i båten på overnattingstur i sommer, og tenker at det blir soving i bagdelen på vogna, tør ikke samsove :hilarious: :smiley-ashamed004

Tips til bra babygym og stelleveske tas også imot :happy:
Hva med en DeltaBaby? Det er reiseseng, stellebag/stelleatasjon i ett.

Vi brukte dyne om sommeren på storebror som er født 4. juli. Men tok i bruk tynn pose i overgangen sommer/høst

For soving i båten er et romslig Babynest isåfall et tryggere alternativ på natt, da bag kan bli for tett når det ikke er under oppsyn :) på dagtid er det greit såklart for da sjekker man jo babyen med jevne mellomrom. Eller en reiseseng da!
Sikkert ulike erfaringer men i bag har jeg likt best dyne og/eller teppe i vår/sommerhalvåret
Har ikke plass til reiseseng, men babynest var godt tips!

Et alternativ er najell babynest/Sleep carrier. Den er ikke så tett som en bag, og can snurpes sammen/åpnes helt opp som en liggematte, så kan man selv velge hvor tett man synes det er best å ha det mtp samsoving.

Jeg ville nok gått for dyne jeg også, pose kan fort bli varmt. Men så bruker jeg dyne i vogna til han på to mnd nå, selv om det er rundt 0 grader, jeg synes rett og slett det funker litt bedre i bag.

Et alternativ er najell babynest/Sleep carrier. Den er ikke så tett som en bag, og can snurpes sammen/åpnes helt opp som en liggematte, så kan man selv velge hvor tett man synes det er best å ha det mtp samsoving.

Jeg ville nok gått for dyne jeg også, pose kan fort bli varmt. Men så bruker jeg dyne i vogna til han på to mnd nå, selv om det er rundt 0 grader, jeg synes rett og slett det funker litt bedre i bag.

Ja denne er et kjempegodt tips og digger at den har håndtak så du enkelt kan bære den rundt med sovende baby oppi :)

Back
Topp