Tykt gjennsomsiktig slim? Ekkelt

Kmasa

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
det kommer noen ekle detaljer her så du er advart før du leser videre!

Jeg har fått forferdelig forstoppelse og når jeg prøver å gå på do får jeg en ekkel stikking i livmoren, klarer ikke å ta i fordi da kjennes det ut som babyen skal komme ut.

Var på do i sta og da kom det en stor mengde slim (blankt/hvitt/gulaktig). Det var nærmest helt "tørt" å hang sammen så det var skikkelig tykt.

Noen som har opplevd noe sånt? Ligger på sofaen med helt angst nå :depressed:

Jeg har masse blankt slim (nesten elslim), når jeg er på do og skal nr 2 eller om jeg har bevega masse på meg :)

Tror ikke babyen kommer ut, men greit å ikke trykke for hardt mtp hemoroider :)
Har du prøvd noe for å gjøre det lettere å gå gått på do? Svisker, linfrø o.l.?

Jeg har masse blankt slim (nesten elslim), når jeg er på do og skal nr 2 eller om jeg har bevega masse på meg :)

Tror ikke babyen kommer ut, men greit å ikke trykke for hardt mtp hemoroider :)
Har du prøvd noe for å gjøre det lettere å gå gått på do? Svisker, linfrø o.l.?

Ja, har prøvd det meste.. til slutt sa legen at jeg skulle ta lactaluse, men det har heller ingen effekt :meh:
Det værste er at jeg går med et enormt nedpress hele tiden siden jeg aldri får gjort meg ferdig..
opplevde aldri den type slim til tross for mye utflod sist svangerskap så ble bekymret nå, men vist det er flere som opplever slim er jo det betryggende! :smiley-bounce012

det kommer noen ekle detaljer her så du er advart før du leser videre!

Jeg har fått forferdelig forstoppelse og når jeg prøver å gå på do får jeg en ekkel stikking i livmoren, klarer ikke å ta i fordi da kjennes det ut som babyen skal komme ut.

Var på do i sta og da kom det en stor mengde slim (blankt/hvitt/gulaktig). Det var nærmest helt "tørt" å hang sammen så det var skikkelig tykt.

Noen som har opplevd noe sånt? Ligger på sofaen med helt angst nå :depressed:

Jeg har også forferdelig forstoppelse og måtte til slutt ty til Laktulose. Så nå går det bedre, men tar par dager før det er ordentlig i gang da. Tror heller ikke at babyen kommer ut som andre har nevnt, men er nok best å ikke trykke så mye mtp hemoroider.

Det med utflod/slim, det har jeg masse av så og si hver dag. Noen ganger er det tynt, mens andre ganger er det veldig tykt, særlig på morgenen og når jeg har hatt nr 2.
Jeg tenker at så lenge du ikke har smerter og ikke blør så skal det ikke være noe farlig:) Men du kan også nevne det for jordmor.

Tar du nok laktulose da? Ofte må man ta to ganger om dagen. Og noen må opp i stor dose før det skjer noe.. prøvd å kombinere laktulose sammen med svisker feks

Jeg hadde mye tykt blankt slim under graviditeten, dette er normalt. :)
Forstoppelse er også normalt under graviditet, spis noe som hjelper å få det ut :)

Slim er helt normalt.
Husk å drikke mye vann, det hjelper på fordøyelsen. Tarmene tar opp MYE mer vann nå som du er gravid og det skaper igjen forstoppelse. Så du må kanskje drikke opp mot dobbelt så mye som du pleier.

Takk for svar da dere! Jeg kan tenke meg at det er pågrunn av at jeg er ekstremt dårlig på å få i meg vann om dagen da jeg blir så kvalm og fort fylt opp av det for tia, må bare prøve å trenge på med mer! Er jo helt forferdelig, slet mye etter forrige fødsel og da trodde jeg at det ikke kunne bli noe værre før nå da.. slitsomt er det spesielt når det ikke er noe som hjelper, men vist jeg kanskje får i meg mer vann så kanskje det hjelper! Per dag nå så får jeg vell i meg 3-4 glass vann om dagen, før jeg ble gravid drakk jeg ratt 2-2,5 L vann om dagen :wideyed:

Her også er det myyye slim hver gang jeg tørker meg. Men tenker ikke så ille over det, som spireønske sier. Så lenge det ikke blør går det nok fint :)

Jeg spiser linfrø hver dag og drikker veldig mye vann for å holde forstoppelsen i sjakk!

Back
Topp