Tykk sengekant/sprinkelbeskytter

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Etter å ha lest artikkelen på nett om en baby som nesten ble kvalt av sprinkelbeskyttelses-knytetrådene, bestemte jeg meg raskt for å bytte den vi har med en slik tykk en som står selv uten tråder på.. Så.. er det noen som har tips om hvor man får kjøpt noen som er fine å se på og samtidig ikke koster mest i verden ? :)

Vet ikke med prisen men jeg har i hvertfall sett sånne tykke sengekanter (4 cm) på Sprell og Lekmer.no. Koster rundt 600-700 kr men er SÅ verdt det!

Vi kjøpte en på Sprell til storebror for 3,5 år siden og den har lillebror arvet nå. Helt genial! Jeg tenkte ikke på de trådene og eventuell kvelningsfare i det hele tatt faktisk, jeg bare ville at han skulle ha noe mykt langs sprinklene siden han beveget seg mye rundt og ofte lå med hodet helt oppi sprinklene. For ikke å snakke om når de setter/reiser seg opp for så å falle bakover i sengen. Da er det greit med litt ekstra "pute" langs kanten:)

Jeg har ikke tenkt på det med trådene.
På stokke senga har vi en med borrelås, den synes jeg er super, men det har vært mest fordi da slipper jeg all knytinga (som blir knytt opp igjen av små barnehender).

Sprell har noen fine :) de er jo litt dyrere, men absolutt verdt det :)

Vi har Babytrold sin lux modell. Kjempefin! :) Den kostet vel 600,-

Hva med å kjøpe brukt? Siden de koster litt er det vel eneste måten å få det billigere på. Eller så har jo barnas hus, baby care og baby shop ofte tilbud, f.eks. 20% på en valgfri vare.
Men hvordan er det å vaske de tykke kantene?

Jeg har kjøpt på mimmis.no. Den kosta under 500, de har flere på tilbud også :)

Vi har kjøpt fra flust.no. Er et annet mønster på den vi har (små søte seler), men ellers er den lik. Veldig fornøyd! Og hvis man har litt trumfbonus så trenger den ikke bli så dyr heller...
https://www.flust.no/barn-og-baby/barneutstyr/sengetoey/babydan-sengekant-tarok-4-cm/

Ellers så har mimmis.no mange fine ser jeg. Og det er tilbud på noen av de nå! http://www.mimmis.no/kategori/219-sengekanter.aspx

Takk för tips akurat sånn me trenger :-)

jeg har en tykk en som står av seg selv i senga. dekker sprinklene også, fra topp til bunn. koster ca 800.

Back
Topp