Tykk eller tynn sengekant?

Agnete

Forumet er livet
Ser på de tykke og de virker veldig fine, men sitter de godt i hjørner på sengen, lett å forme? Og ikke minst! Kan de brukes til å stå på å dermed komme jeg ut av sengen? :)

Jeg fant ut at det er hovedsaklig tre tykkelser;

- de aller tynneste som er bare to stofflag med litt vatt mellom, festes med snorer, og ramler ned hele tiden. De står ikke av seg selv. De synes jeg var helt ubrukelige.

- de med 1-2 cm tykk skumgummi inni, disse likte jeg, de står av seg selv men festes med snorer, men synker sammen når barnet etterhvert begynner å grafse og tråkke på dem. Kan ikke brukes til å klatre på. Ulempen er at hvis man tar av trekket for å vaske, så ryker skumgummien lett. Såeh, vi må kjøpe ny til lillebror nå ;)

- de 4-5 cm tykke med skumgummi. Disse har ofte ikke snorer, så de kan barnet flytte rundt på oppi senga etterhvert, og jeg så levende for meg at vår kreative frøken stablet den opp for å klatre. Den varianten turte ikke jeg å kjøpe.

Her byttet vi ut en tynn sengekant med den tykk på 4cm. Den står av seg selv:) aldri vært noe problem med at hun flytter den og klarer ikke stå på den, da vil den nok bøye seg. Vi har rund seng så vet ikke hvordan den evt legger seg i hjørner

Her byttet vi ut en tynn sengekant med den tykk på 4cm. Den står av seg selv:) aldri vært noe problem med at hun flytter den og klarer ikke stå på den, da vil den nok bøye seg. Vi har rund seng så vet ikke hvordan den evt legger seg i hjørner

Har du hatt klarte unger da? Er var vår minste halveis over bare 6 måneder gammel :o
Så redd en tykk kant ville ha støttet opp med klatringen :)

Jeg fant ut at det er hovedsaklig tre tykkelser;

- de aller tynneste som er bare to stofflag med litt vatt mellom, festes med snorer, og ramler ned hele tiden. De står ikke av seg selv. De synes jeg var helt ubrukelige.

- de med 1-2 cm tykk skumgummi inni, disse likte jeg, de står av seg selv men festes med snorer, men synker sammen når barnet etterhvert begynner å grafse og tråkke på dem. Kan ikke brukes til å klatre på. Ulempen er at hvis man tar av trekket for å vaske, så ryker skumgummien lett. Såeh, vi må kjøpe ny til lillebror nå ;)

- de 4-5 cm tykke med skumgummi. Disse har ofte ikke snorer, så de kan barnet flytte rundt på oppi senga etterhvert, og jeg så levende for meg at vår kreative frøken stablet den opp for å klatre. Den varianten turte ikke jeg å kjøpe.

Jeg hadde 1-2 cm til forrige og var helt grei! Dessverre så har ikke vi standar seng, så ingen passer helt :)

Vi hadde tynn og hu holdt på å henge seg i den. Så vi kjøpte en tjukk en ca 4 cm. Den skulle det følge med snorer men gjorde det ikke. Fikk avslag i prisen og satte på snorer selv.

Tykke! Når sengebunnen senkes så funker ikke tynn lenger for den bare krøllee seg ned.

Har hatt tynn til mine og hatet den! Nå har jeg kjøpt en tykk fra sebra og den ser bra ut hvertfall. Ingen av mine har enda skjønt at de kan klatre ut av sprinkelsenga, så det har jeg ikke tenkt på engang :p

Har hatt tynn til mine og hatet den! Nå har jeg kjøpt en tykk fra sebra og den ser bra ut hvertfall. Ingen av mine har enda skjønt at de kan klatre ut av sprinkelsenga, så det har jeg ikke tenkt på engang :p

Du har ikke minstemannen min :p Hihi
Må tenke på alt for regner ikke med tredjemann blir bedre :D
Vi har også alltid hatt tynn, tror den vi hadde sist var litt tykkere enn vanlig bare..

Jeg har hatt den samme tynne til begge ungene jeg ;-)
Ja ok, den krøller seg litt. Men den har i hovedsak vært der for å beskytte mot seg og at smokkene ramler ut :-P

Er ikke så opptatt av at det skal være så fancy ;-)

Her har vi heller ikke hatt klatrebarn, men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tatt sjansen på den tykke ;-)
Ser for meg at den kan brukes som stige :-P

Vi haddec en tynn da ungene var små antar jeg, aldri sett noe annet. Kjøpt på IKEA tror jeg

Gjorde da nytten den, festet med snorer og oppførte seg pent

Her på småsøsken brukte vi mellomting, og det fungerte greit :) For tynt blir liksom så stusselig i enkelte senger, mens tjukk blir for mye igjen ;)

Vi hadde sånn tynn sist. TIl å knyte fast.. Denne gangen vil jeg han en sånn tykk som står av seg selv.
liker ikke alle de snorene over alt.

Hadde tynn sengekant som man knyttet fast i hjørnene. Fungerte supert, den. Ingen problemer med at den krøllet seg spesielt mye. Hadde en "klatrer", så ser jo for meg at den tykke hadde vært kjempefin som "trapp" for å komme seg over enda tidligere ;).

Back
Topp