Tygger/sutter på hendene... Flere?

Sweety80

Flørter med forumet
Snuppa mi har siste uke blitt så voldsom på å sutte/tygge på hendene sine. Hun gjør det uavhengig om hun er sulten eller ei. Hun er bare 9 uker så tenner på vei kan det vel ikke være...

Er det flere babyer som gjør dette?

Prøver å erstatte hånden med tutten, men det ender ofte med at hun spytter ut tutten for å fortsette på hånden...

han sutter bare når han er sulten å ivig på å finne puppen...[:)]

(se bort fra mine skrivefeil)[;)]

Min sutter og spiser på fingre og håna si titt og ofte :)
Så den blir våt og fin.haha

Har han ikke sutten i munnen blir hånda flittig brukt..kom akkurat noen skikkelige sutte lyder her nå da hadde han 2 fingre i munn[:D] tar de ut og putter inn sutten jeg[8D]

ja her suger hun på fingrene sine. Spes før mat....men hu er ikke så glad i smokken så[8D]

jepp men ikke så ofte om hun ikke er sulten. Men hun her er veldig i gang med å finne hendene sine[:)]

Jepp, Nathalie gjør det også..
Gudene vet hvorfor. Uavhenging av om hun er sulten eller ikke, og å erstatte med en smokk funker ikke her heller[8|]
Litt søtt da, plutseli HØYE suttelyder[:D]
Er spesielt når hun ligger på magen da, og hendene oppe med fjeset..

sutter og tygger mye på henda sine. bruker spess å ha langfinger og ringfinger i munnen, og ser da ut som en liten metal-digger[:D]

Jepp her tygges det og suttes på hele hånden titt og ofte. Jeg prøver å heller gi henne smokken, men når den faller ut er det inn med hånden med det samme. Og ja det blir laget svært høye suttelyder her i gården[:D]

Snuppa mi gjør også det, både før og etter mat. Bruker å ta ut hendene hennes jeg da, og putte inn smokken istedet. Enkelte ganger putter hun de så langt inni munnen at hun brekker seg [&:]

Erlend gjør det kun når han er veldig sulten.
Spesielt når han våkner om natta og vil ha mat.
Da kan ikke maten bli klar fort nok [8D]

Helsesøster sa at de kan få tenner fra de er 3 måneder, men det er sjelden de kommer så tidlig. Jenta vår sutter/suger/slikker også på hendene sine. Jeg brukte å ta de ut av munnen hennes, helt til jeg leste at det er utforsking og læring de driver med, de bruker munnen for å bli kjent med og lære om gjenstander. Så nå lar jeg henne få holde på litt. [:D]

Så morsomt at denne linken var komt opp, for idag syns eg Victoria fant hendene sine litt [:)][:)][:)] Låg i vognå og sutta på håndå som bare det!

ORIGINAL: hb77

Helsesøster sa at de kan få tenner fra de er 3 måneder, men det er sjelden de kommer så tidlig. Jenta vår sutter/suger/slikker også på hendene sine. Jeg brukte å ta de ut av munnen hennes, helt til jeg leste at det er utforsking og læring de driver med, de bruker munnen for å bli kjent med og lære om gjenstander. Så nå lar jeg henne få holde på litt. [:D]

Jepp! Dette er et skritt videre i utviklingen deres. Alle nye ting som oppdages skal utforskes med munnen, det er slik de blir kjent med verden på deres nivå. Helt normalt altså. [:)]

ORIGINAL: Mona_Lisa

Jepp! Dette er et skritt videre i utviklingen deres. Alle nye ting som oppdages skal utforskes med munnen, det er slik de blir kjent med verden på deres nivå. Helt normalt altså. [:)]

Gjelder det når de er 3-4 år også??? Hehe.. Min gutt på 3.5 putter ALT i munnen fortsatt nemlig!!

MEN lillebror har også oppdaget hendene sine, og de er ofte i munnen ja ;)

ORIGINAL: Pingu Politibil

Jepp, gutten min gjør det. Sikler og spytter og "gnager" på neven [:D] Vet ikke hvorfor egentlig [8|]

SAMMA HÄR!!!!! [:D]. Å på mina fingrar om han kommer åt dem.[:D]

ORIGINAL: Happygirl84

ORIGINAL: Mona_Lisa

Gjelder det når de er 3-4 år også??? Hehe.. Min gutt på 3.5 putter ALT i munnen fortsatt nemlig!!

MEN lillebror har også oppdaget hendene sine, og de er ofte i munnen ja ;)

Hehe... Skal vel ikke se bort fra at det er en sammenheng..... [:D][:D]

ORIGINAL: Sweety80

Snuppa mi har siste uke blitt så voldsom på å sutte/tygge på hendene sine. Hun gjør det uavhengig om hun er sulten eller ei. Hun er bare 9 uker så tenner på vei kan det vel ikke være...

Er det flere babyer som gjør dette?

Prøver å erstatte hånden med tutten, men det ender ofte med at hun spytter ut tutten for å fortsette på hånden...

Snuppa mi er 8 uker å hun gjør det samme.

Er nok utforsking, men kan å være at det klør inne i munnen. Tennene kommer veldig individuelt, er jo unger som er født med tenner også [8D] Men er nok ikke så veldig vanlig at de kommer så tidlig [:)]

Back
Topp