Tyde størrelse uten merkelapp.

Luxx

Glad i forumet
Det har seg sånn at jeg har vært heldig og arvet en del baby tøy men det meste er uten merkelapp og derfor er det vanskelig og type størrelsen. Prøver å sammenligne med annet tøy men er svært vanskelig da det varierer fra plagg til plagg og lurer derfor på om noen har noen råd? Er litt trasigt om alt må prøves, er det et alternativ eller må man bare prøve det? Kanskje litt dumt spørsmål men.

De klærne jeg har uten merkelapp har jeg sammenlignet med et par ulike klær av vær størrelse. Så havnet plagget i den bunken som flest plagg et mest likt. Men den faktiske størrelsen spiller egentlig ikke noen rolle har jeg funnet ut. Lillegutt bruker egentlig 62/68. Men har noen bodyer i str 56 som passer helt fint.

De klærne jeg har uten merkelapp har jeg sammenlignet med et par ulike klær av vær størrelse. Så havnet plagget i den bunken som flest plagg et mest likt. Men den faktiske størrelsen spiller egentlig ikke noen rolle har jeg funnet ut. Lillegutt bruker egentlig 62/68. Men har noen bodyer i str 56 som passer helt fint.
Ja var det vi også gjorde, må selvfølgelig gå igjennom en gang til når vi får resten av tøyet men er innmari leit at merkelappene er klippet av :)

Er jo bare å ta et måleband å måle? Størrelsene går jo stortsett i cm så da finner du jo ut ganske nøyaktig hva som er hvilke størrelser :)

Back
Topp