Tyde blodprøvesvar

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Hei! Etter MA i april så har jeg igjen gått lang syklus. Er som klokka det her :angelic::bag: var på ultralyd og tok blodprøver. Ul viste at jeg hadde hatt eggløsning, men vi tok blodprøver bare for å være sikker.

Kan noen hjelpe meg å tyde? Noen som kan si noe om betydningen av at østradiol er utenfor referansevinduet? Og er 21 i progesteron "nok" for å ha hatt eggløsning? Leser på nett at den helst skal være over 25, men furst sitt referansenivå er over 10 for lutealfase....

Håper på hjelp :-) Screenshot_20230529_112504_Samsung Internet.jpg

Hei! Etter MA i april så har jeg igjen gått lang syklus. Er som klokka det her :angelic::bag: var på ultralyd og tok blodprøver. Ul viste at jeg hadde hatt eggløsning, men vi tok blodprøver bare for å være sikker.

Kan noen hjelpe meg å tyde? Noen som kan si noe om betydningen av at østradiol er utenfor referansevinduet? Og er 21 i progesteron "nok" for å ha hatt eggløsning? Leser på nett at den helst skal være over 25, men furst sitt referansenivå er over 10 for lutealfase....

Håper på hjelp :) progrestron bør være Vis vedlegget 406498
Hei kjære Høsteple :Heartred
Jeg aner ikke, men ville bare si at jeg heier på deg og håper at verdiene nå bare tyder på at kroppen ikke har hentet seg inn igjen etter MA.
Kan godt hende de ville vært bedre om en syklus eller to.
Tvitvi

Furst skriver selv at over 20 er bekreftelse på EL.
Screenshot_2023-05-29-14-34-04-14_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Ang østradiol, så leser jeg at disse helst taes i tidlig folikkelfase..? Men om de ble tatt samtidig som progesteronet, kan det kanskje bare være at de er tatt på feil tid i syklusen? For den er jo høyere enn referansen såvidt jeg ser; men det bør den jo være også, om referansen er basert på tidlig folikkelfase.
Tidlig+folikkel-3.png

Østrogen øker etter EL det også.

Hei kjære Høsteple :Heartred
Jeg aner ikke, men ville bare si at jeg heier på deg og håper at verdiene nå bare tyder på at kroppen ikke har hentet seg inn igjen etter MA.
Kan godt hende de ville vært bedre om en syklus eller to.
Tvitvi
Jeg håper det ❤️ takk for gode ord

Furst skriver selv at over 20 er bekreftelse på EL.
Vis vedlegget 406517

Ang østradiol, så leser jeg at disse helst taes i tidlig folikkelfase..? Men om de ble tatt samtidig som progesteronet, kan det kanskje bare være at de er tatt på feil tid i syklusen? For den er jo høyere enn referansen såvidt jeg ser; men det bør den jo være også, om referansen er basert på tidlig folikkelfase.
Vis vedlegget 406519

Østrogen øker etter EL det også.
Takk for utfyllende og godt svar! Hører vel fra legen i morgen, men dette var beroligende :-)

Takk for utfyllende og godt svar! Hører vel fra legen i morgen, men dette var beroligende :)

Det er i alle fall slik jeg tolker dem; men er jo bare google kunnskaper, dette! Men håper legen har gode svar til deg ❤️

Håper på hjelp :) Vis vedlegget 406498
Har du fått noe svar fra legen Høsteple?

Back
Topp