twinanne

x1xhestehov1

Betatt av forumet
Leste litt i dagboka di. Spennende å lese om hvordan du har opplevd behandlinga.[:)] Vi opplever det så forskjellig.
Så du testa på dag 10 etter uttak. For meg er det er 11 dager siden uttak nå. Er litt oppblåst i magen og har en sterkere og litt annerledes murring enn vanlig mensmurring. Er det vanlig å teste positivt så tidlig som det du gjorde?
 
 
 
De fleste tester positivt fra dag 12 etter eggløsning, og da regner jeg uttak som eggløsning. Men tyngden av de som har normal syklus så for de positiv test på dag 12-14 etter el. Med prøverør så sies det at egget kan sovne litt på vegen også, derfor regner de termin etter egginsetting og ikke etter egguttak de legene våre, men min spire stemmer best i henhold til egguttak da og at den festet seg på dag 7 etter eggutak.
 
Teoretisk så sies det at egget kan feste seg litt senere med prøverør, og da særlig med FET-fryseegg.
I normale sykluser så fester egget seg fra dag 7-10 etter el , noen litt før og noen litt enere, da kan man tidligst regne med positibv test 3 dager etter egget har festet seg, men det kan forekomme med positiv test 2 døgn senere også.
 
Takk for bra svar. Men hvorfor i all verden skal jeg vente så lenge som tre uker etter uttak med å teste? Har skjønt de fleste tester etter to. Ulikt fra sykehus til sykehus det da... Å som jeg fikk lyst til å teste i morra!!!!
 
Det mest normale er at man tester 17 dager etter uttak blir det vel, tetser 2 uker etter insetting, dersom insetting på onsdag så er testdatoen nsdagen 2 uker senere. Men med frys så har de to testdatoer den som er vanlig og en 2-3 dager senere for det forekommer at fryseegg kan være litt treigere.
 
Hmmmm! Ser ut til at det blir test før fastsatt fra Ullevål ja... Det eneste positive med å vente så lenge er at mensen kan komme før en test og det tror jeg at er lettere å takle enn en negativ test.. Men jeg bare tror det..
Fint å høre om andre som har testet positivt så tidlig smygel78.[:)]
Godt å høste av andres erfaringer.
 
ORIGINAL: hestehov1

Takk for bra svar. Men hvorfor i all verden skal jeg vente så lenge som tre uker etter uttak med å teste? Har skjønt de fleste tester etter to. Ulikt fra sykehus til sykehus det da... Å som jeg fikk lyst til å teste i morra!!!!

 
Du kan sikkert ta en hjemmetest etter to uker. Det gjorde jeg. Selv om blodprøven ikke skal tas før torsdag denne uka.
 
Back
Topp