TW Råd før medikamentell abort

Phis

Gift med forumet
Februarlykke 2022❄️
Junibollene 2023
Dette er kanskje en rar forespørsel, men finnes det noen måter for å booste prosessen på egenhånd? Og nei, tenker ikke på fæle ting som kleshenger o.l, men mer kjerringråd, type øke opp fysisk aktivitet, ha sex, etc. Har time på sykehus mandag og hadde så inderlig håpet at kroppen satt det i gang selv så jeg slipper medikamenter/kirurgi. Utfra mål har embryoet vært dødt i ca ti dager(str 6+3). Gyn sa i går at det kanskje starter på egenhånd ila helgen, men pr nå er det ingen tegn til det. Gruer meg så sykt til mandag da dette er første gang jeg har opplevd og skulle så inderlig ønske at kroppen tok grep selv.. er så redd.
 
Har ingen erfaring, men vil sende deg en stor klem! Og oppfordre deg til å kreve skikkelig smertestillende som du tar når prosessen startes, da virker de i tide. Og ta jevnlig, ikke vent til du har vondt, så virker de bedre.
 
Jeg søkte febrilsk etter lignende svar da jeg holdt på, men kroppen min var overbevist om at den var gravid. På sykehuset sa de at når det er gått litt tid (til meg nesten tre uker) så sitter det godt. Kroppen vil ikke gi slipp, noe jeg syntes var så trist å høre fordi det var jo i utgangspunktet det jeg ville at kroppen skulle gjøre. Å holde på fosteret så jeg ikke skulle miste, men så ble det sånn likevel.

Jeg var ganske nedslått etter nyhetene, og måtte vente fra torsdag til mandag for å få begynne med aborten. Hver dag var forferdelig, noe det sikkert er for deg også.

Jeg har ingen råd. Ønsker deg lykke til❤️
 
Last edited:
Dette er kanskje en rar forespørsel, men finnes det noen måter for å booste prosessen på egenhånd? Og nei, tenker ikke på fæle ting som kleshenger o.l, men mer kjerringråd, type øke opp fysisk aktivitet, ha sex, etc. Har time på sykehus mandag og hadde så inderlig håpet at kroppen satt det i gang selv så jeg slipper medikamenter/kirurgi. Utfra mål har embryoet vært dødt i ca ti dager(str 6+3). Gyn sa i går at det kanskje starter på egenhånd ila helgen, men pr nå er det ingen tegn til det. Gruer meg så sykt til mandag da dette er første gang jeg har opplevd og skulle så inderlig ønske at kroppen tok grep selv.. er så redd.
Så trist Phis. Jeg mistet i sa uke 5 (mars 2020) og ma uke 8, oppdaget uke 12 (august). Jeg gjennomførte siste aborten på sykehuset. Syns det var trygt og godt å ga sykehuspersonell der, og tilgang på ulike medisiner. Jeg slapp å kikke ned i do for å se om det kom klumper, og fikk ul etterhvert som blod kom ut for å sjekke for komplett abort. Tok lang tid før kroppen min ga slipp og begynte å blø og fikk mange runder med medisin. Fikk beskjed om å holde meg i bevegelse etter medisiner...så jeg gikk i trapper mellom gynekologisk sengepost og fødeavdelingen (forferdelig at de avdelingene er så nære)
Abort i august 2020, gravid igjen desember 2020 - straks 17 uker. Så ikke gi opp. Fikk progesteron støtte dette svangerskapet fordi jeg trengte tryggheten
 
Dette er kanskje en rar forespørsel, men finnes det noen måter for å booste prosessen på egenhånd? Og nei, tenker ikke på fæle ting som kleshenger o.l, men mer kjerringråd, type øke opp fysisk aktivitet, ha sex, etc. Har time på sykehus mandag og hadde så inderlig håpet at kroppen satt det i gang selv så jeg slipper medikamenter/kirurgi. Utfra mål har embryoet vært dødt i ca ti dager(str 6+3). Gyn sa i går at det kanskje starter på egenhånd ila helgen, men pr nå er det ingen tegn til det. Gruer meg så sykt til mandag da dette er første gang jeg har opplevd og skulle så inderlig ønske at kroppen tok grep selv.. er så redd.

Så leit å høre :Heartred Jeg har heller ingen tips for å booste prosessen, men kan fortelle om min erfaring med det samme. Hos meg ble MA oppdaget 11+2 og ble målt til 8+4. Tok aborten hjemme, og siden jeg hadde gjennomgått en medisinsk abort flere år tidligere helt uten smerter så valgte jeg å være alene denne gangen. Jeg var ikke sammen med barnefar og det var heller ingen støtte å få der.

Jeg hadde ikke valgt å gjøre det alene om det var første gangen, men det setter ting litt i perspektiv. Jeg hører så mange skrekkhistorier om hjemmeabort, men det er ikke alle som opplever det sånn! Jeg har knapt fått moderate menssmerter, men kjenner jo at kroppen jobber. Har tatt de smertestillende som er forskrevet og de virker tydeligvis godt nok for meg. Blør ikke mer enn forventet, og hos meg kommer det heller ikke store klumper. De anbefaler at du er i aktivitet etter å ha tatt cytotec, men jeg gjorde ikke annet enn å surre rundt i stua. Greit å være i nærheten av et toalett når det begynner å blø for det kommer gjerne i puljer og kan fort fylle et bind :confused:

Krysser fingrene for at kroppen har ordnet opp i løpet av helgen, men det trenger ikke å være så skummelt med medisinsk abort. Kanskje jeg er unntaket heller enn regelen, men du får nesten bare se an hvordan kroppen reagerer. Det er dessverre verre psykisk enn fysisk etter min erfaring :( Ønsker deg uansett lykke til!
 
Dette er kanskje en rar forespørsel, men finnes det noen måter for å booste prosessen på egenhånd? Og nei, tenker ikke på fæle ting som kleshenger o.l, men mer kjerringråd, type øke opp fysisk aktivitet, ha sex, etc. Har time på sykehus mandag og hadde så inderlig håpet at kroppen satt det i gang selv så jeg slipper medikamenter/kirurgi. Utfra mål har embryoet vært dødt i ca ti dager(str 6+3). Gyn sa i går at det kanskje starter på egenhånd ila helgen, men pr nå er det ingen tegn til det. Gruer meg så sykt til mandag da dette er første gang jeg har opplevd og skulle så inderlig ønske at kroppen tok grep selv.. er så redd.
Hvordan gikk det med deg? :Heartred
 
Hvordan gikk det med deg? :Heartred

Hei<3

Takk som spør!

Cytotec var veldig vondt, men godt det er over! Har skrevet mer utfyllende i dagboken min:)

Er 17 dager siden nå og jeg venter spent på el!
Blodprøve tirsdag viste hcg på 205, dvs at jeg i dag, fredag(med utgangspunkt i normal halvering) burde ha hcg på ca 25. El-tester er nå ‘low’ og g-tester svake. Tester daglig nå for å finne el ettersom el-testene nå kan stoles på pga lav hcg:) Har en del el-symptomer nå. Vi har bestemt oss for å hoppe rett i prøvingen:)
 
Hei<3

Takk som spør!

Cytotec var veldig vondt, men godt det er over! Har skrevet mer utfyllende i dagboken min:)

Er 17 dager siden nå og jeg venter spent på el!
Blodprøve tirsdag viste hcg på 205, dvs at jeg i dag, fredag(med utgangspunkt i normal halvering) burde ha hcg på ca 25. El-tester er nå ‘low’ og g-tester svake. Tester daglig nå for å finne el ettersom el-testene nå kan stoles på pga lav hcg:) Har en del el-symptomer nå. Vi har bestemt oss for å hoppe rett i prøvingen:)
Skal se om jeg finner dagboken din :). Tror vi var i samme termingruppe, så vil gjerne følge med på hvordan det har gått med deg.

Jeg hadde cytotec i går, men fikk ikke helt likt resultat som mange jeg leser om, så håper virkelig alt er ute nå.

Åh, så spennende med ny runde med prøving! Heier på dere :happy:.
 
Skal se om jeg finner dagboken din :). Tror vi var i samme termingruppe, så vil gjerne følge med på hvordan det har gått med deg.

Jeg hadde cytotec i går, men fikk ikke helt likt resultat som mange jeg leser om, så håper virkelig alt er ute nå.

Åh, så spennende med ny runde med prøving! Heier på dere :happy:.

Åå, det var trist å høre:(

Hvordan går det med deg nå?

Kan finne link om du vil:)
 
Åå, det var trist å høre:(

Hvordan går det med deg nå?

Kan finne link om du vil:)
Fant den :happy:. Det går greit med meg, men går veldig opp og ned. Mye tøffere enn jeg hadde forestilt meg å miste. Nå håper jeg bare jeg slipper flere runder med cytotec eller utskraping, slik jeg leser mange må.
Hvordan går det med deg?
 
Fant den :happy:. Det går greit med meg, men går veldig opp og ned. Mye tøffere enn jeg hadde forestilt meg å miste. Nå håper jeg bare jeg slipper flere runder med cytotec eller utskraping, slik jeg leser mange må.
Hvordan går det med deg?


Venter fortsatt på el, men det berømte slimet kom i dag så nå er jeg håpefull! Cd20 i dag etter cytotec!
Deg da? Fått kontrollert at alt kom ut?
 
Venter fortsatt på el, men det berømte slimet kom i dag så nå er jeg håpefull! Cd20 i dag etter cytotec!
Deg da? Fått kontrollert at alt kom ut?
Så bra :happy:. Bra når kroppen begynner å komme tilbake til seg selv.
Nei, jeg har ikke hørt tilbake fra der jeg fikk tablettene. Skulle ta ny HCG en uke etter, så håper jeg hører fra dem da. Gleder meg til bekreftelse på at alt er ute!
 
Back
Topp