Tw blødninger

Ønskeomsøsken2015

Første møte med forumet
Jeg er i uke 10+4 i dag. Jeg har hatt en bitte liten blødning i dag. Jeg hadde også en lik blødning da jeg var i 9+1. Når jeg var i 9+1 sendte jeg melding til jordmor som sier at blødninger ikke trenger og være SA. Begge gangene var jeg på toalettet med hard avføring. Jeg blir så usikker på hva som er rett og gjøre videre. Bør jeg bestille ul privat for og sjekke eller skal jeg bare vente til tul på sykehuset om blødningene avtar. Har noen vært borti lignende før?
Jeg hadde en SA i september, var bare i uke 6 da. Forstår liksom ikke hva som skjer og blir jo umiddelbart veldig bekymret.

Jeg er i uke 10+4 i dag. Jeg har hatt en bitte liten blødning i dag. Jeg hadde også en lik blødning da jeg var i 9+1. Når jeg var i 9+1 sendte jeg melding til jordmor som sier at blødninger ikke trenger og være SA. Begge gangene var jeg på toalettet med hard avføring. Jeg blir så usikker på hva som er rett og gjøre videre. Bør jeg bestille ul privat for og sjekke eller skal jeg bare vente til tul på sykehuset om blødningene avtar. Har noen vært borti lignende før?
Jeg hadde en SA i september, var bare i uke 6 da. Forstår liksom ikke hva som skjer og blir jo umiddelbart veldig bekymret.
Sniker fra mai

Personlig ville jeg bestilt privat ul eller i alle fall time hos gyn for å få sjekket om blødningen kommer fra livmorhals eller om det er noe ellers som blør, hvis blødningene fortsetter. Det kan godt være skjøre slimhinner som gjør at du blør litt. Hvis blødningene stopper helt opp kan man vel anta at det ikke er noen fare, sånn umiddelbart. Da jeg mistet i uke 6 var det vedvarende blødninger som gikk fra brunt til rødt og som økte på nesten hver gang jeg var på toalettet...

Når har du TUL og når kan du eventuelt få privat ul? Med julen rett foran oss kan det vel hende det er en stund til du får time til ultralyd privat også, så det taler kanskje for å vente på sykehuset heller.

Huff, det er skummelt med blødninger, selv om de er små. Vet jo at for de fleste er det helt ufarlig, men med mine erfaringer hadde jeg ringt sykehuset og tigget om å få komme inn, eller ringt og bestilt privat. Håper det viser seg å være helt ufarlig for deg!

Jeg blødde flere ganger rundt uke 9-11, var helt sikker på SA hver gang! Endte med to ulike private ultralyder, men så liv begge gangene :Heartpink Var også på TUL nå i uke 12, og alt ser fortsatt veldig bra ut! Det er utrolig skremmende med blod, men slik jeg har forstått det så er det ganske vanlig rundt denne perioden. Om du har mulighet til en privat ultralyd, så anbefaler jeg det for å ikke måtte bekymre seg unødvendig over en lengre periode :Heartpink Krysser fingrene for at det er en helt uskyldig blødning, og at alt står bra til med lille!

Edit: du kan forsøke å kontakte en legevakt først! Her var de veldig villige til å ta meg inn, problemet var bare at de ikke hadde noe ultralydutstyr. Om de har det hos din nærmeste legevakt, kan du kanskje slippe å måtte betale for privat!

Jeg har i første omgang sendt meld til jordmor. De har ultralydapperat her jeg er. Venter på svar. Blødningene har stoppet. Var bare ved det ene toalettbesøket og så blir det liksom litt psykisk at du kjenner etter magesmerter og da føles det ut som jeg har det, men ikke ellers ila dagen :smiley-ashamed004 får bare vente og se over helga. Vet jo fra sist at blødningene øker om det er SA.
Syns det er så vanskelig for på nett står det at man må kontakte helsevesen med blødning, men får bare beskjed om og vente og se. Takk for gode ord, hjelper mye :Heartbigred

Hvis du googler ser du at en liten blødning rundt uke 9 og 10 er helt vanlig pga hormon fall når morkaken tar over produksjon :)

Jeg har i første omgang sendt meld til jordmor. De har ultralydapperat her jeg er. Venter på svar. Blødningene har stoppet. Var bare ved det ene toalettbesøket og så blir det liksom litt psykisk at du kjenner etter magesmerter og da føles det ut som jeg har det, men ikke ellers ila dagen :smiley-ashamed004 får bare vente og se over helga. Vet jo fra sist at blødningene øker om det er SA.
Syns det er så vanskelig for på nett står det at man må kontakte helsevesen med blødning, men får bare beskjed om og vente og se. Takk for gode ord, hjelper mye :Heartbigred
Det er kjempeskummelt med blødninger, spesielt når man har erfaring med SA :Heartred selv om man vet det kan være normalt, så tar det veldig på psykisk. Håper du får god oppfølging :happy:

Jeg hadde og en blødning i uke 10+6 og 11+0. Kun et par dråper. Syntes det var veldig skummelt, men det gikk helt fint :) håper det hjelper! Men om blødningen din tar seg opp eller ikke stopper, så kan det være lurt å ta en sjekk! Eller om du er veldig bekymret :Heartred

Jeg har hart blødninger så og si hele graviditeten, og på alle tre UL vi har vært på, sier de at det ikke trenger å være noe farlig. Blødningene ligger under livmor, og utenfor livmor. Men det tar på psykisk, og er ikke lett å bare la det ligge. Jeg er 11+5 i dag, gleder meg til ny UL 13+0 for å sjekke. Jeg har ikke fått noe ekstra oppfølging, men fikk ny TUL fordi første TUL var for tidlig til å se avvik.

Jeg har hart blødninger så og si hele graviditeten, og på alle tre UL vi har vært på, sier de at det ikke trenger å være noe farlig. Blødningene ligger under livmor, og utenfor livmor. Men det tar på psykisk, og er ikke lett å bare la det ligge. Jeg er 11+5 i dag, gleder meg til ny UL 13+0 for å sjekke. Jeg har ikke fått noe ekstra oppfølging, men fikk ny TUL fordi første TUL var for tidlig til å se avvik.
Håper jo selvsagt at jeg har det som deg. Masse lykke til på ultralyd :Heartbigred Setter stor pris på alle svarene fra alle sammen. Takk!

Back
Topp