TvNorge nå

gulen

Forumet er livet
Jaja.. Vi får håpe vi slipper å sende ungene våre på brat camp når tenårene kommer[;)]

Ja, er vel bare å gi de mye kjærlighet og oppdra de godt :)

Ble skremt da jeg så nannyhjelpen om hvor ufordragelige unger har klart å bli bare noen år gamle. Barn fødes rimelig uskyldige.... så vi voksne har nok mye med saken å gjøre ja [&:]

ORIGINAL: TonjeJenta

Ja, er vel bare å gi de mye kjærlighet og oppdra de godt :)

Ble skremt da jeg så nannyhjelpen om hvor ufordragelige unger har klart å bli bare noen år gamle. Barn fødes rimelig uskyldige.... så vi voksne har nok mye med saken å gjøre ja [&:]

/quote]

Det er jeg enig i. Jeg tror barna vil behandle deg, og andre på den måten du behandler de.
Selvfølgelig er vi bare mennesker, men vi kan spore barna inn på rett vei ganske tidlig. Tror jeg iallefall[:)]

ORIGINAL: ElinR

som regel så kan vi nok d,. men mine brødre har fått samme oppvekst men er overforskjellige, han ene er aksjemegler og han andre er narkoman...så litt tilfeldigheter er d nok..

Det er det nok. Etter en stund må en bare stole på at de klarer å ta de rette valgene selv utifra hva de har "fått" som barn.
Der tror jeg arv og gener kommer inn også. Spesielt da med tanke på alkoholisme og narkomane.

Men jeg tror også at ofte, kan foreldre gjøre mye for å påvirke valg, selv når barna har blitt godt opp i tenårene og voksne.
Samboeren min var i veldig feile gjenger og på vei feil vei. Han hadde en mor som fysisk kom å hentet ham hver gang han gjorde ting han ikke fikk lov til, eller hang med folk han ikke burde. Veldig streng mor, noe som sikkert var veldig kjipt der og da, men- nå er han veldig takknemmelig. Og det er jeg og[:D][;)][:)]

Alt er relativt tenker jeg[:)]

Back
Topp