"tvinge" i selskap

AB

Forumet er livet
Eldste gutten min sier ofte at han ikke vil i bursdags selskaper han blir invitert i . Han skal i selskap i dag,men sa i dag tidlig at han ikke vil. Han stortrives i barnehagen. Men flere ganger når han er i selskap forteller foreldrene der at han har gjemt seg eller ikke vil delta i leken. Etter å ha observert han lenge virker det som han trives med å leke med en, men når de er mange så blir det for mye for han. Spørsmålet mitt er om jeg skal sende han i selskap selv om han sier nei eller skal jeg la han få bestemme selv. Hva hadde dere gjort om det var deres barn?

Jeg ville latt han få bestemme selv. Regner med det er poden på snart fem som skal i bursdag.

ORIGINAL: ~kaos~

Jeg ville latt han få bestemme selv. Regner med det er poden på snart fem som skal i bursdag.
Ja, det er han[:)]

Jeg tenker at hvis det er sånn ofte, så bør du kanskje bruke mild tvang, slik at han blir vant til litt fler enn bare en..?
Det vil jo ikke være bra for fremtiden hvis han er den som blir sittende i en krok for seg selv, til slutt blir han ikke invitert fordi han ikke gidder å komme allikevel.. Det er ikke gøy det heller....

Ingen mulighet  for at du kan være med da?Kanskje han føler seg tryggere da,å vil være med å leke med alle.

ORIGINAL: Pijah

Jeg tenker at hvis det er sånn ofte, så bør du kanskje bruke mild tvang, slik at han blir vant til litt fler enn bare en..?
Det vil jo ikke være bra for fremtiden hvis han er den som blir sittende i en krok for seg selv, til slutt blir han ikke invitert fordi han ikke gidder å komme allikevel.. Det er ikke gøy det heller....

samme tenker jeg bare at du også kanskje kan være med? er jo viktig at han lærer å sosialisere seg[:)]

ORIGINAL: Pijah

sign!
hva om du blir med??

Jeg ville ha dratt sammen med han, så litt mild tvang [:)] Fokuser på at den som har invitert i bursdag ønsker at han skal komme fordi han vil være sammen med han osv osv...

Back
Topp