Tvinge barn ut når det er fint vær

bessie

Elsker forumet
Tvinge dere ungene ut når det er fint vær ute? Og må dem være ute hele dagen da?

Eg husker fra eg var liten at eg blei tvungen, husker det ikke var noe kjekt å være ute da selv om det var fint vær. Meg og mannen min er litt uenig om hva vi skal gjøre men det ender opp me at vi tvinger henne ut litt
 
Vil ikke si vi tvinger ungene ut. Men så langt det lar seg gjøre går vi ut alle sammen. Deilig nå det er blitt vår lettere for minstemann å leke litt ute også.
 
Prøver å gå ut når det er fint vær, ja. Hun kan protestere først, men når hun kommer ut er det flust av ting hun kan finne på og som hun synes er gøy. Trenger ikke være ute hele dagen, men det er viktig å få frisk luft. Barn kan ikke bestemme alt.
 
Nei! I så fall må en eller begge foreldre bli med ut for å aktivisere :) men å være ute er viktig, så kommer nok til å prøve å få barna ut så mye som mulig!
 
Det regner jeg med at jeg kommer til å gjøre en del ja.. Vi ble alltid bedt om å gå ut å nyte dagen! Å det var i grunn veldig hyggelig!!

Er mye ute selv å da vel og merke!
 
Ingen problemstilling hos oss, de vil ut i stygt vær også. Da er det mest jeg som protesterer:p men om de var nølende ville jeg uansett tatt dem ut, det er jo fantastisk å være ute i fint vær!
 
Her vil han ut selv hver dag, så mer han som tvinger oss :p
 
Tenker jeg vil oppmuntre til å være ute når det er fint vær, og gjerne ta henne med ut selv for å dra på turer eller bare være i hagen å leke :)
 
Oppfordrer sterkt og noen ganger bestemmer jeg at de må ut ja. De trenger det.
 
Det kan hende jeg gjør ja. Ingen har vondt av å komme seg ut litt :) de må absolutt ikke være ute hele dagen, men når de først har gått ut, må jeg stort sett hente de inn igjen om kvelden ;)
 
Tvinger ikke, men barna vil Stort sett alltid ut 1 eller flere ganger I løp av dagen! :)

På slike dager som no, og sommerdager, står dørene opne stort sett hele dagen og både voksne og barn går inn og ut hele dagen! Herlig!!
 
Vi må pushe litt på å få han ut enkelte dager, men han elsker å være ut når han først kommer seg ut da ;)
 
Nå som han er liten elsker han å være ute. Jeg ble "tvunget" ut da jeg var inne og ville være på pc. se tv e.l. Men da var jeg større. Jeg kommer nok til å oppfordre dem til å gå ut, men tror i grunn ikke det vil være noe problem :)
 
Har da vett nok til å være ute sammen med barna og lære de til å bli vant til og like å være ute og legge til rette for at de trives. Men ja jeg bestemmer at det er begrenset innetid ved fint vær, på samme måte som jeg bestemmer redusert pad-tid og bestemmer innetid og leggetid osv. Tvang trenger ikke være et tema for å få ungene til å være ute å leke. Jeg synes det er viktig å være ute, både for fysisk og psykisk helse.
 
Ja her går alle ut en tur på formiddagen og en på ettermiddagen.
Vi må ha frisk luft:)
 
Hvis ikke de er syke eller noe annet spesielt går jeg ut med de på 7 og 9. 9-åringen elsker å være ute uansett vær. 7-åringen er veldig glad i å sløve inne, men går med ut når vi to andre gjør det og da har hun det gøy allikevel. Tenåringen lar jeg bestemme selv så er lite ute, men h*n sitter med vinduet på vid vegg så lenge det ikke regner vannrett.
 
Vi kommer nok ikke til å prøve å tvinge Miika ut når han blir større, vil heller prøve å gjøre det kult å være ute. Nå er vi utendørsmennesker begge to da, med hundekjøring, teltturer og i det heletatt, og det har en tendens til å smitte :)
 
Back
Topp