Tvillingutstyr (vogn, seng, bilstol..???)

Frøknenen

Andre møte med forumet
Det er litt ekstra som må handles inn når en venter tvillinger, men så gøy dette skal bli:)

Jeg er førstegangsfødende og har ikke så mye erfaring. Når jeg går i butikker som barnas hus e.l. blir jeg nesten mer forvirret når jeg går ut døra, enn det jeg var da jeg gikk inn.
Er det noen som har erfaringer/anbefalinger når det gjelder utstyr til tvillinger?

Av vogner står vi mellom bugaboo donkey twin og emmaljunga viking 735.
Når det gjelder bilsetet ble vi anbefalt maxicosi sin modell der en kan bruke samme base til sete nr 1 og 2.
Men kanskje det finnes bedre alternativer? Håper noen kan hjelpe til her. På forhånd, takk!

Vi har ikke tvillinger, men venter nr 2 tett på nr 1 så har kjøpt tvillingvogn. Det stod mellom akkurat de to du nevnte hos oss også, og vi endte til slutt på Emmaljunga Double Viking 735.

Begynt å bruke den nå selv om vi kun har ett barn enda, for den er så sinnsykt god å trille! Småen liker også veldig godt å sitte i den. Bagen virker også veldig god. Enkel å slå opp og ned også.

Grunnen til at vi endte opp med Emmaljunga var først og fremst prisen. Den er tross alt nesten 5.000 kr rimeligere enn Bugaboo sin, og vi slet med å finne grunner til hvorfor Bugaboo sin skulle koste mer. Dessuten er Emmaljunga sin bag bedre foret enn Bugaboo sin.

Jeg tror Bugaboo sin vogn er veldig god for de som veksler mellom å trille ett og to barn, da den kan gjøres om til mono. Men i vårt tilfelle, og hvertfall i deres, er ikke det aktuelt.

Vi hadde Maxicosi Cabriofix bilstol, og var veldig fornøyd med den. Elsker basesystem der man bare kan klikke av å på, slik at man slipper beltestyr.

Husk å be om tvillingrabatt, hørt at det er vanlig :)

Mange barneutstyrsbutikker har tvillingrabatt, lurer på at barnas hus er en av de. Jeg var også innom barnas hus her om dagen og fikk god veiledning av en med tanke på bilstol. Sto mellom maxi cosi pebble og besafe izi (ettellerannet). Etter hans gode veiledning bestemte vi oss for maxi cosi pebble plus. Spesialdesignet for små babyer og hadde vært gjennom de strengeste sikkerhetskravene. Det koster jo en god del, men siden basen brukes til både stol 1 og 2 blir det billigere i lengden enn å kjøpe 2 stoler til 4000kr.
As for a stroller- I don't know, Har ingen erfaring :)

Vi har også maxicosi cabriofix med familyfix base, er kjempe fornøyd med dette. det som er så greit med maxicosi, som jeg lærte på barseltreff, er at det er lett. Er så mange av venninnene mine som sleit av seg armene fordi de hadde kjøpt tunge bilstoler. De fleste byttet til maxicosi når de fikk nr 2 :D

Hadde jeg fått tvillinger, så hadde jeg kjøpt baby jogger city elite sin tvillingvogn :p skal ha baby jogger city mini GT double (tvilling trille) nå, siden det kun er 1,5 mellom de to minste..

Når det gjelder bilstol så holder jeg en knapp på BeSafe sine!

Vi har ikke tvillinger, men venter nr 2 tett på nr 1 så har kjøpt tvillingvogn. Det stod mellom akkurat de to du nevnte hos oss også, og vi endte til slutt på Emmaljunga Double Viking 735.

Begynt å bruke den nå selv om vi kun har ett barn enda, for den er så sinnsykt god å trille! Småen liker også veldig godt å sitte i den. Bagen virker også veldig god. Enkel å slå opp og ned også.

Grunnen til at vi endte opp med Emmaljunga var først og fremst prisen. Den er tross alt nesten 5.000 kr rimeligere enn Bugaboo sin, og vi slet med å finne grunner til hvorfor Bugaboo sin skulle koste mer. Dessuten er Emmaljunga sin bag bedre foret enn Bugaboo sin.

Jeg tror Bugaboo sin vogn er veldig god for de som veksler mellom å trille ett og to barn, da den kan gjøres om til mono. Men i vårt tilfelle, og hvertfall i deres, er ikke det aktuelt.

Vi hadde Maxicosi Cabriofix bilstol, og var veldig fornøyd med den. Elsker basesystem der man bare kan klikke av å på, slik at man slipper beltestyr.

Husk å be om tvillingrabatt, hørt at det er vanlig :)

Hvilke priser har du fått på vognene? For oss er det omtrent samme pris uansett hvilken vogn vi velger, men kanskje det er mer forskjell i pris når det er søskenbarn og ikke tvillingvogn (2 bagger, 2 sportsdeler).

Hvilke priser har du fått på vognene? For oss er det omtrent samme pris uansett hvilken vogn vi velger, men kanskje det er mer forskjell i pris når det er søskenbarn og ikke tvillingvogn (2 bagger, 2 sportsdeler).
Ja, det tenkte jeg ikke på. Vi valgte jo kun 1 bag og 1 sportsdel. Emmaljunga sin kom da på 8-9.000 og Bugaboo sin på ca 14.500. Fysj, 2 bagger og 2 sportsdeler må bli voldsomt dyrt!

Jeg venter tvillinger selv. Kommer til å vente med å kjøpe utstyr, men vi har barn fra før så står ikke helt på bar bakke. Men har begynt å kikke litt. Av vogn kommer det jo an på hvor man bor og hvordan man lever, fra sist erfarte jeg at behovet for vogn endrer seg. Så her er planen å kjøpe seg en brukt vogn med mulighet for gode bager også bytter jeg til en mer lett og fancy vogn når de er ca 6 mnd, sannsynligvis BOB revolutiion for den egner seg så bra til turer og jogging.

Sist hadde jeg en BabyBay Bedside Crib. Den var helt fantastisk! Utrolig digg å slippe å stå opp, særlig hvis man bare skal sjekke eller gi en smokk. Litt luksus er det, forrige gang brukte vi den til ca 6 mnd alder, da var det over i vanlig sprinkelseng. Men nå har vi den, som kommer til å bestille en sånn forlengelsesdel - da kan brukes til tvillinger :-)

Også fant jeg en sånn bæresele for tvillinger, den så helt genialt ut! Kommer nok til å bestille den. Fant den på den engelske tvillingforeldreforeningsiden (husker ikke hva den het, du får ta google til hjelp).

Bilsete valgte vi sist blant de 3 som fikk best i test. Vi endte på Besafe Izi ette eller annet, for den veide minst. Blir trolig den samme igjen, evt hvis vi får låne av noen venner.

Og sist, men ikke minst. Ikke gå helt bananas! Deter ikke såå mye man må ha, og dine behov kan være annerledes enn andre sine, så kan være greit å føle seg frem :-)

Jeg har tvillinger :) hadde easywalker vogn. Super fornøyd med den :) anbefaler en vogn med 4 hjul! To i en vogn skaper mye bevegelse, sann med tanke på velting så er ikke 3 hjul å anbefale på en tvillingvogn! Det er også tungt å trille vognen i nedoverbakker. Easywalker hadde sikkerhetsbånd som en kunne ta rundt hånden, så var en ekstra sikkerhet.
Ellers var det en god stund de sov ved siden av hverandre i sprinkelsengen:) husk de ligger trangt i magen. Vandt til hverandre. Når de kommer ut blir verden veldig stor og de mangler kontakten seg imellom. Så de sov noen mnd i samme seng. Ansikt mot ansikt lå de å koset :) <3
Hadde MaxiCosi setet. Var helt fantastisk bra og enkelt! Og så er det vel det beste av det beste. Var iallefall det da, og det seter vi fikk anbefalt i dag igjen når vi såg på til lillebror:)
Og så må du melde deg inn i tvillingforeldre foreningen. Koster noe i året, husker ikke summen. Men med å vise frem det kortet så får du 10-20% avslag på mange butikker :) Bl.a. Princess og noen skobutikker :)

Ja, det tenkte jeg ikke på. Vi valgte jo kun 1 bag og 1 sportsdel. Emmaljunga sin kom da på 8-9.000 og Bugaboo sin på ca 14.500. Fysj, 2 bagger og 2 sportsdeler må bli voldsomt dyrt!
Ja det blir ca 15-16000kr
Men men sånn er det bare. Dette er våre to første og da vil vi kjøpe nytt utstyr

Jeg venter tvillinger selv. Kommer til å vente med å kjøpe utstyr, men vi har barn fra før så står ikke helt på bar bakke. Men har begynt å kikke litt. Av vogn kommer det jo an på hvor man bor og hvordan man lever, fra sist erfarte jeg at behovet for vogn endrer seg. Så her er planen å kjøpe seg en brukt vogn med mulighet for gode bager også bytter jeg til en mer lett og fancy vogn når de er ca 6 mnd, sannsynligvis BOB revolutiion for den egner seg så bra til turer og jogging.

Sist hadde jeg en BabyBay Bedside Crib. Den var helt fantastisk! Utrolig digg å slippe å stå opp, særlig hvis man bare skal sjekke eller gi en smokk. Litt luksus er det, forrige gang brukte vi den til ca 6 mnd alder, da var det over i vanlig sprinkelseng. Men nå har vi den, som kommer til å bestille en sånn forlengelsesdel - da kan brukes til tvillinger :)

Også fant jeg en sånn bæresele for tvillinger, den så helt genialt ut! Kommer nok til å bestille den. Fant den på den engelske tvillingforeldreforeningsiden (husker ikke hva den het, du får ta google til hjelp).

Bilsete valgte vi sist blant de 3 som fikk best i test. Vi endte på Besafe Izi ette eller annet, for den veide minst. Blir trolig den samme igjen, evt hvis vi får låne av noen venner.

Og sist, men ikke minst. Ikke gå helt bananas! Deter ikke såå mye man må ha, og dine behov kan være annerledes enn andre sine, så kan være greit å føle seg frem :)

Takk for gode tips :)

Jeg har tvillinger :) hadde easywalker vogn. Super fornøyd med den :) anbefaler en vogn med 4 hjul! To i en vogn skaper mye bevegelse, sann med tanke på velting så er ikke 3 hjul å anbefale på en tvillingvogn! Det er også tungt å trille vognen i nedoverbakker. Easywalker hadde sikkerhetsbånd som en kunne ta rundt hånden, så var en ekstra sikkerhet.
Ellers var det en god stund de sov ved siden av hverandre i sprinkelsengen:) husk de ligger trangt i magen. Vandt til hverandre. Når de kommer ut blir verden veldig stor og de mangler kontakten seg imellom. Så de sov noen mnd i samme seng. Ansikt mot ansikt lå de å koset :) <3
Hadde MaxiCosi setet. Var helt fantastisk bra og enkelt! Og så er det vel det beste av det beste. Var iallefall det da, og det seter vi fikk anbefalt i dag igjen når vi såg på til lillebror:)
Og så må du melde deg inn i tvillingforeldre foreningen. Koster noe i året, husker ikke summen. Men med å vise frem det kortet så får du 10-20% avslag på mange butikker :) Bl.a. Princess og noen skobutikker :)

Takk:) klubben har jeg meldt meg inn i, gleder meg til å kunne få litt rabatt på alt det vi nå skal handle:) tenker også at de skal sove i samme seng fra starten av.

Tenker også det er lurt å ha de i samme seng ei stund :)

Ja det blir ca 15-16000kr
Men men sånn er det bare. Dette er våre to første og da vil vi kjøpe nytt utstyr
15-16.000 for alt sammen var faktisk ikke så ille mtp prisen vi fikk. Tenkte dere måtte opp i over 20.000 jeg nå. Skjønner at du vil ha nytt, det gjør vi også. Hadde aldri kjøpt brukt vogn. Hvem vet hvordan de har lagret vognen, kan være mugg i den som ikke kan sees eller om de har skiftet bleie i vognen osv. Nei, bedre å kjøpe nytt selv :)

15-16.000 for alt sammen var faktisk ikke så ille mtp prisen vi fikk. Tenkte dere måtte opp i over 20.000 jeg nå. Skjønner at du vil ha nytt, det gjør vi også. Hadde aldri kjøpt brukt vogn. Hvem vet hvordan de har lagret vognen, kan være mugg i den som ikke kan sees eller om de har skiftet bleie i vognen osv. Nei, bedre å kjøpe nytt selv :)

Altså 15-16000 for vogn. Bilstol og alt annet kommer utenom..

Jeg vil anbefale easywalker tvillingvogn! Vi har den som barnehagevogn, jeg jobber på småbarnsavdeling! De er super greie å trille, og kjempelett å slå sammen! To svingbare hjul foran! God plass under, og ekstra smålommer bak!
Bare et lite tips fra "erfaren" tvillingvogn-bruker:)

Back
Topp