Tvillingsvangerskap

Hanne79

Elsker forumet
Heisann

Jeg har termin 13. januar og går og bærer på tvillinger.[:)] Jeg syns dette er helt fantastisk, spesielt med tanke på at vi har prøvd i over 1 år før testen viste positiv. Er det flere der ute som går med to i magen, eller noen som tidligere har gått med to? Jeg er spent, glad og redd på en gang.[&:] Hadde vært kjekt å dele kommende erfaringer med noen.

Hei Hanne!

Gratulerer så mye med to i magen.
Jeg fødte tvillinger ( en gutt og en jente ) 02.01.05 tre uker før terminen, man føder ofte før terminen når man venter flere.
Du går en spennende tid i møte, jeg håper du får et fint svangerskap for plager man får under et svangerskap forsterker seg ofte ved tvilling svangerskap, jeg var veldig dårlig,og kastet opp i åtte mnd fikk ikke ned noe mat.
Min søster fikk tvillinger ( to gutter ) 10.01.01 og hadde et kjempefint svangerskap uten plager så det er veldig forskjellig fra person til person, jeg hadde mye kvalme med førstemann også (gutt født 12.05.99 )

Mine tvillinger ble tatt med keisersnitt da de lå i tverrleie begge to, skulle taes 06.01.05 men da riene begynte første nyttårsdag ble jeg lagt inn og andre nyttårsdag ville de ikke vente lengre.

Det er en helt utrolig opplevelse å få tvillinger, se om de utvikler seg likt ol.
Mine er veldig forskjellige, jenten veldig rolig og tollmodig mens gutten er ganske aktiv.
Nå er mine seks mnd og snart oppe å kryper.

Tiden etter fødsele synes jeg var veldig slitsom med mye jobbing hele døgnet , men jeg fikk mye hjelp av min mann.
Det er utroligt viktigt å få de inn i rutine med mating og soving sammkjørt ellers sliter du deg ut.
Mine tvillinger har sover gjennom natten fra de var fire mnd.

Lykke til med svangerskapet.

Mvh. Irene

Hei,hei... Så spennende,gratulerer så masse!!!
Etter det jeg vet så skal det være en i min mage,ikke vært på ul så sikre kan en jo ikke være...
Du har forresten termin to dager før meg bare,men med to så kan det jo være at de er klare for å titte ut i romjula- eller rett før![;)]
Uansett så ønsker jeg deg alt vel og godt i svangerskapet,kos deg masse...
Tror nok det kan bli litt hektisk til en kommer inn i rutine i starten.
Høres kjempe moro ut da!!![:D]
Masse lykke til videre...

Synes det er på sin plass med en dobbel gratulasjon her!![:D]

Så utrolig spennende med tvillinger, da!
Jeg håper nesten at jeg også har tvillinger der inne, Dobbelt strev og dobbel glede frister meg faktisk..
men har ikke noe spesiellt stor sjanse for det, tror jeg.. er ihvertfall ikke noe tvillinger på MIN side som jeg kan ha arvet det fra, men kansje på mannen min sin side (han kjenner ikke sin biologiske far, så det er jo mulig at det er noe der.. )

-Velkommen!
Alltid hyggelig med nye i terminklubben [:D]

hilsen Fiorelina

Tusen takk for alle gratulasjoner[:D] Vil bare si til deg Fiorelina, at vi har ingen tvillinger i familien våres, verken jeg eller mannen min. I over 1 år har vi planlagt denne graviditeten uten at vi en eneste gang tenkte at utfallet kunne bli to skjønne babyer. Så alt er mulig.
Lykke til med svangerskapene alle sammen.

Er det dine første, da? eller har du en eller flere fra før?
-har skjønt det sånn at de som har fått barn før gjerne lettere får tvillinger..

Vi har ingen barn fra før av, så dette blir spennende. Som venninnen min sier : "det er godt du ikke har en fra før av, for da vet du ikke hvor travelt du egentlig har det med to[:)]"

hihi.. ja.. akkurat derfor håper jeg også litt på at hvis jeg skal få tvillinger noen gang så får jeg de nå til nyttår ;) - kan være artig for deg også å ha noen med jevngamle tvillinger å ha kontakt med [;)]

Hilsen Fiorelina

om jeg skulle ha to der inne, da.. da må jeg føde på vanlig fødeavdeling [:o]
og jeg har sykehusskrekk[X(] ikke noe småtterier av en sykehusskrekk, nei, full pakke på DET området [&o]

må virkelig få gjort noe med den sykehusskrekken.. har prøvd før, men det faller i fisk hver gang [&:]

Noen som har råd?

Heisann

Jeg kan nok ikke sette meg helt inn i din situasjon. Jeg er sykepleier, så sykehusskrekk er vel utelukket for meg[:D] Jeg vil tro at det er viktig at du er åpen om det, både med legen og jordmoren din. Be om å få flere omvisninger på sykehuset, slik at du blir kjent med avdelingen. Jeg håper og tror at når dagen kommer, så vil du være fullt opptatt med andre ting enn å være bekymret for sykehusskrekken din.

Hanne

næh, for en søt ticker du har fått deg [:D]

vet at sykepleiere ikke pleier å forstå.. - har en hel skokk med venner som er mer eller mindre nyutdannede sykepleiere, og de færreste av dem skjønner noe av sykehusskrekken min.. -ble vel litt realistisk for de to som tok blodtrykket mitt en gang jeg var på besøk hos dem (like før de skulle ha praktisk eksamen, de hadde fått låne apparater med seg hjem).. Jeg ble veldig blek og de trodde jeg skulle svime av [:'(] -men det gikk heldigvis fint den dagen - nå har de begge fått seg jobber på hvert sitt sykehus, ja..

-kunne fortalt/forklart endel om hvorfor jeg har sykehusskrekk, men det blir litt mye "off Topic" her inne, kansje.. eh.. ja.. jo.. jeg skal spare dere for det [;)]

Back
Topp