Tvillingsvangerskap -sykemeldt

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Jeg har vært 100% sykemeldt i 5 uker nå pga hyperemesis, 3 uker før det jobbet jeg redusert. Idag var jeg hos jordmor som sa at hun trodde ikke jeg kunne jobbe i det hele tatt, for alle som går gravide med tvillinger blir sykemeldt fra uke 20, og at jeg fortsatt trenger 1 mnd eller 2 for å komme meg skikkelig. Jeg er fortsatt konsrant kvalm så det er ikke aktuelt å jobbe enda,men hadde tenkt jeg kunne det senere da..

Flere som har hørt om dette?
 
Sniker


Trodde de hadde blitt litt mer fleksible på det og vurdert type jobb og form, men hovedregelen er at man med tvillinger blir sykemeldt senest ila noen uker etter 20 uker pga påkjenningen for kroppen og risikoen for prematur fødsel
 
Sniker


Trodde de hadde blitt litt mer fleksible på det og vurdert type jobb og form, men hovedregelen er at man med tvillinger blir sykemeldt senest ila noen uker etter 20 uker pga påkjenningen for kroppen og risikoen for prematur fødsel
Ok, takk for svar :)
Syns d hørtes tidlig ut. Men nå går jeg med eneggede tvillinger så det fører jo også med seg noen ekstra risikoer... så vi får se, må bare ta uke for uke fremover tror jeg.
 
Rundt uke26/27 det gjelder, også med eneggede. Risikoen det gjelder er jo for å hindre prematur fødsel. De andre risikoene med eneggede kan ikke sykemelding hjelpe på.. Er jo derfor man får hyppigere oppfølging med ultralyd om det er eneggede :)

Er selvsagt individuelt, var selv sm fra uke 5+2 og ut svangerskapet av andre årsaker.
 
  • Liker
Reactions: Pio
Da vlir det nok lite jobbing på meg i svangerskapet.. Bør være sykemeldt en måneds tid til pgs kvalmen minst, er da kommet til uke 17.. så kommer jula.. er uke 19 over jul tror jeg...
 
Back
Topp