Tvillingpar med samme navn...?!

• Trådstarter Trådstarter Waxi
  • Opprettet Opprettet
W

Waxi

Guest
Et par jeg kjenner har blitt foreldre til to jenter. De har fått det samme navnet... 
Jeg spurte moren om hvorfor de ikke ga jentene forskjellige navn, men det viste hun ikke. Svaret var bare at hun likte det navnet så altfor godt, og klarte ikke bestemme seg for hvem som skulle ha det!

Hm.. Burde nesten ikke være lov! 

hmm stakkar jenter sier no eg da.. og nei, burde ikkje vært lov..

du verden....

Er det mulig? Det er for slappt syns jeg..navn er viktig for et barns identitet, ikke nok med at de sikkert blir forvekslet med å være tvillinger, men samme navn..nei det skulle ikke vært lov helt enig..men virker litt tvilsomt da... ;)

Hehe uff stakkars barn. Men altså samme navn uten mellomnav? Eks Eva Nilsen? 

Stokk dum kaller man sånne...

må vel ha et navn til???

at begge f.eks heter Tuva? Også Tuva Emilie og Tuva Cecilie.. eller noe???

men helt merkelig.. :S

Går det i det hele tatt an??

Det kan da vel ikke gå an!?

Haha :) Er det lov??? Det lurer jeg på...

Juger du? Hehe.. Det er vel ikke lov, vel?

Snålt. Men til syvende og til sist må de vel ha et navn hver? De er jo to personer. De får vel ikke det igjennom hos folkeregistre?

Altså om det er Julie Marie og Anna Maria foreks. då hadde eg ikkje synst det var SÅÅ rart, men om begge heiter Marie då kan de jo ikkje væra heilt på nett? 
Og om ho ikkje visste kvifor heller så er det vel ikkje særleg gjennomtenkt, hørtes meir ut som gjennomtrekk.....

Hørtes jo veldig smart ut...

Veldig spesielt, men det er nok lov ja. De vil jo få hvert sitt personnummer, og det er jo flere i Norge som heter f.eks. Ole Hansen, men kanskje ikke så mange som bor på samme adresse.

du er sikker på at det ikke er slik at hun kun har bestemt seg for et navn, men har ikke valgt navn nr 2 enda? hvis hun virkelig mener de skal ha samme navn nå hun jo være stokk dum. hvordan tenker hun å skille mellom de og at de skjønner hvem av dem som hun snakker til? og hva med identiteten til barna?

Er dette en spøk..?

Fatter ikke hvordan dette kan fungere på noen som helst god måte.. Kalle på den ene, så kommer begge. Få post til den ene, men hvem er brevet egentlig til..?
Nei... dette er det underligste jeg har hørt på lenge emoticon

Back
Topp