Tvillingmoren som "sitter fast" i India..

moongirl74

Elsker forumet
Har dere hørt om henne?

http://nb-no.facebook.com/group.php?gid=387866388071&ref=ts

Jeg lurer på om dere har lyst til å dele meninger og tanker om dette? Jeg er selv veldig delt. Skjønner at situasjonen er fortvilende men samtidig føler jeg at noe så alvorlig som å bli mamma det bør tenkes grundig gjennom og ikke lyves om. Mener ikke hun bør straffes altsåm og selvfølgelig ønsker jeg at hun skal få komme hjem. Men det er så mye som skurrer og føles feil synes jeg.

Det er kanskje ikke så mange som vet hva dette dreier seg om?

http://www.adopsjonsforum.org/imedia/

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10025112

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10025124

Jeg synes faktisk at norske myndigheter har rett i denne saken. Volden skulle ha ordnet lovlige adopsjonspapirer før hun "kjøpte" barna. Er jo selvfølgelig veldig trist at tvillingene nå er statsløse, og at det er dem det til syvende og sist det går utover. Men skjønner også man ikke kan se gjennom fingrene på en slik sak. Å adoptere i norge er streng, kanskje litt for strengt, men at man "kjøper" barn og forventer å ordne det juridiske etterpå synes jeg blir for dumt.

Jeg skjønner fortvilelsen hennes godt jeg.
Når vi slet med å bli gravide så undersøkte jeg mulighetene for adopsjon, og det er ikke bare bare!
Misforstå meg rett, jeg forstår at det ikke skal være like enkelt å få adoptert ett barn som å kjøpe en hund. MEN jeg og sambo hadde ikke hatt økonomi til å gjøre det på lang lang tid, i tillegg til at det tar en evighet å få det igjennom papirmølla. Det krever tålmodighet, tid og myyyyye penger!

Nå synes jeg norge er dobbelt moralsk da.. det er et av få land som ikke godtar donnoregg, men donnorsæd. Og i mitt hode er det faktisk diskriminering! Menn som ikke er fruktbare skal få muligheten til barn, men ikke kvinner. Er jo derfor en del kvinner som reiser til danmark for å få hjelp.

Så lenge denne kvinnen ikke er skikket til å være mor, så ser jeg ærlig talt ikke problemet med at hun får med seg tvillingene hjem! Gjort er gjort sier jeg bare, hva er alternativet deres i India?

Jeg synes og myndihetene har rett i denne saken. Dette burde rett og slett damen gjort på rett måte fra begynnelsen av! Om myndighetene godtar dette så sier de jo på en måte at det er greit å kjøpe barn [8|]

MEN jeg får utrolig vondt av barna! De har ikke bedt om å bli født inn i dette kaoset. Barnehjem i India er jo ikke noen god løsning....Jeg er veldig veldig glad for at jeg slipper å ta besluttninger om dette! [:o]

ORIGINAL: *Perlemor*

Jeg synes og myndihetene har rett i denne saken. Dette burde rett og slett damen gjort på rett måte fra begynnelsen av! Om myndighetene godtar dette så sier de jo på en måte at det er greit å kjøpe barn [8|]

MEN jeg får utrolig vondt av barna! De har ikke bedt om å bli født inn i dette kaoset. Barnehjem i India er jo ikke noen god løsning....Jeg er veldig veldig glad for at jeg slipper å ta besluttninger om dette! [:o]

ORIGINAL: carca

Jeg synes faktisk at norske myndigheter har rett i denne saken. Volden skulle ha ordnet lovlige adopsjonspapirer før hun "kjøpte" barna. Er jo selvfølgelig veldig trist at tvillingene nå er statsløse, og at det er dem det til syvende og sist det går utover. Men skjønner også man ikke kan se gjennom fingrene på en slik sak. Å adoptere i norge er streng, kanskje litt for strengt, men at man "kjøper" barn og forventer å ordne det juridiske etterpå synes jeg blir for dumt.

enig, men syns veldig synd på barna [:(]

Utrolig godt å ikke være alene om å ha den oppfatningen av saken! Har noen venninner rundt meg som er helt blind og støtter dama fullt ut. Jeg synes det er tragisk for barna ja - og det er klart den eneste riktige løsningen nå er at de alle 3 får komme til Norge. Men for en måte å skaffe seg barn på?! Mulig jeg ikke klarer å sette meg inn i det siden jeg selv kan få barn. Men er det umulig å godta at man forblir barnløs eller vente til man finner en partner? Dama er singel - hvor mange av dere har planlagt å få barn som enslig?

Back
Topp