Tvillingmage/stor mage

MTDC

Forumet er livet
VIP
Sto på dagens tekst på BV i går at om jeg venter tvillinger og føler meg stor så er ikke det så rart, for vordende tvillingmødre har like stor mage i uke 30 som andre gravide har til termin.. Vel, man trenger visst ikke ha to inni for at det skal stemme.. Jeg har nemlig samme mål nå som da jeg var 41 uker på vei med storesøster!! Ikke rart jeg føler meg som en klump.. Fikk helt sjokk da jeg sammenlignet tallene..

Flere med stor mage?

Bare en inne i magen her også, men er mye større enn det jeg var da jeg fikk første :/ Føler meg som en ballong!

Ja jeg føler meg som en hval på land..hehe Etter bilder å dømme har jeg mye større mage nå enn jeg har hatt i de foregående svangerskapene.Og magen er knallhard nå i uke 34.Håper den ikke blir så mye større og hardere :)

Har og veldi stor mage, ligger akkurat øverst på kanten av det grønne... men er og da veldi kort(ikke mer en 1,50) og babyen er vist ganske lang(det må være etter barnefar)... :P

Så godt å høre at det er flere som er store:) Synes egentlig ikke det er så tungt som sist, og greier å ta på skoa selv.. Det greide jeg ikke med storesøster selv om magen er like stor nå.. Men er skummelt å tenke på at det er de 10 siste ukene magen skal vokse mest:P

Man måler ikke sf når man venter tvillinger. Sprenger alle kurver helt fra begynnelsen, siden det ikke finnes noe eget helsekort for gravide med flere barn i magen. Men de sier at man ved 30 uker er like svær som ei fullgått med en baby i magen. Skrekk og gru, lurer på hvordan jeg ser ut om 7 uker :eek: Må vel ha trillebår til magen :confused:
Ja, det er jo så stor jeg også er.. Og jeg har ikke to i magen engang.. Skikkelig spent på å se på UL hva som er årsaken til den store magen.. Har ligget godt over det grønne feltet og fulgt kurven min hele tiden.. Ikke rart det er mange som spør om jeg skal ha to eller om termin er rett rundt hjørnet.. Begynner å bli lei av å forklare at nei, det er nok bare en og jeg har faktisk 10 uker igjen.. Hadde vært så mye greiere med sånne kommentarer om det var to, tenker jeg;) hihi:)

Ja, det er jo så stor jeg også er.. Og jeg har ikke to i magen engang.. Skikkelig spent på å se på UL hva som er årsaken til den store magen.. Har ligget godt over det grønne feltet og fulgt kurven min hele tiden.. Ikke rart det er mange som spør om jeg skal ha to eller om termin er rett rundt hjørnet.. Begynner å bli lei av å forklare at nei, det er nok bare en og jeg har faktisk 10 uker igjen.. Hadde vært så mye greiere med sånne kommentarer om det var to, tenker jeg;) hihi:)

Hva kan årsakene være da, bortsett fra mye forstervann? Ungen kan jo ikke være så svær?!?

Hva kan årsakene være da, bortsett fra mye forstervann? Ungen kan jo ikke være så svær?!?
Aner ikke.. Men jeg har samme sf-mål på magen som gjennomsnitlige har i uke 40/41.. Tror hun kan være 20-25 % over snitt, ettersom både jeg og mannen var det.. Tror ikke det er så mye fostervann heller, for jeg kjenner alle bevegelsene hennes veldig tydelig.. Begynner nesten å bli nervøs for om de kan ha oversett en tvilling;) haha:) Men hun er nok bare stor, også kan det jo være morkaka er stor også.. Blir veldig spennende å se om 2,5 uke..

Aner ikke.. Men jeg har samme sf-mål på magen som gjennomsnitlige har i uke 40/41.. Tror hun kan være 20-25 % over snitt, ettersom både jeg og mannen var det.. Tror ikke det er så mye fostervann heller, for jeg kjenner alle bevegelsene hennes veldig tydelig.. Begynner nesten å bli nervøs for om de kan ha oversett en tvilling;) haha:) Men hun er nok bare stor, også kan det jo være morkaka er stor også.. Blir veldig spennende å se om 2,5 uke..

Ja, det blir spennende! Keep us updated ;)

Back
Topp