Tvillinger?

fisken

Forelsket i forumet
Heisann,
Er det noen som vet hvor stor sjansen er for å få tvillinger når en har det i slekten? Pappen til mannen min var tvilling og i hans søskenflokk ble det født hele 3 par med tvillinger. De var en stor flokk:-). Ingen av mannen min sine søsken har fått tvillinger så lurer skrekkelig, men har bare hørt at sjansen er større hvis det er i slekta... Noen som vet?

[:)]

Hei. Ja det er arvelig med tvillinger. Min fars tanter er tvillinger, og jeg fikk selv tvillinger for 11 år siden. Mulig at jeg er gravid med tvillinger igjen. Er nå 13 uker på vei. Har termin 12 januar. Skal på ultraly om fire uker, jeg er stor og vi venter spent.

Alle tvillinger i slekta mi er inngifte.. eh.. utenom fettrene mine, men det er mora deres som er tvilling.._
likevel mistenker jeg at jeg kansje har to stykker inni der.. KANSJE..
er bare en følelse jeg har.. -jeg er "stor" fra før, så det er ikke lett å si hvor stor magen har blitt..

Kan forresten hende at det finnes tvillinger på min manns side- han kjenner ikke sin biologiske far, så det er jo mulig at det finnes noe der..

Ønsker dere i alle fall lykke til med dobbelt strev og dobbel glede![:D]

Hilsen Fiorelina

(PS: blir veldig glad for "bare" en også, jeg, da [;)])

hei may!
vi er kommet ca like langt...og jeg lurer på hvordan det er inni magen din nå?jeg kjenner liv allerede, har kjent det en stund, men de siste dagene har det vært mye....og jeg kjenner det bedre og bedre....jeg ble tidlig stor denne gangen, men det er jo min fjerde....var på kontroll til jordmor i forrige uke og hun var i tvil om hun hørte to hjertelyder....[:D]har vært utrolig trøtt i dette svangerskapet, men jeg er ikke overbevist at det er to for det!men min samboer sier det er det[:D]er utrolig spent på ul...har du ikke bilde av magen din du kan legge ut her?det hadde vært gøy[:)]

Jeg var også spent på om det kunne bli flere hos oss. Mora til samboeren min er nemlig TRILLING!! Spurte legen min om dette på første kontroll, men hun visste ikke noe om at det var arvelig...?! Derimot var det større kjngs for å få fler dersom mora var litt eldre da hun ble gravid... Ble ikke noe klokere av dette, men fikk se på UL at det var "bare" en der inne i min lille hule[;)]

ORIGINAL: fisken

Heisann,
Er det noen som vet hvor stor sjansen er for å få tvillinger når en har det i slekten? Pappen til mannen min var tvilling og i hans søskenflokk ble det født hele 3 par med tvillinger. De var en stor flokk:-). Ingen av mannen min sine søsken har fått tvillinger så lurer skrekkelig, men har bare hørt at sjansen er større hvis det er i slekta... Noen som vet?

[:)]

Heihei, jeg vet ikke så mye da men.. Vet bare at det er toegga tvillinger som er arvelig, og at det er du (altså jenta) som må ha det i slekta..hvis det er mannen som har det i slekta, kan han sende det videre i genene til barnet deres..
Håper det var til litt hjelp da[;)]

Det er det jeg også har hørt!! Og mannen min sin bestefar var tvilling, men nå har vi fått en om gangen vi da -heldigvis[:D]. Sikkert gøy med tvillinger altså, men sikkert litt slitsomt også.... Men mannen min ønsker seg tvillinger han da!! [8|]

d seiest at sjangsen før å få tvillinga er størst vist du er over 35 å har onga fra før....eg e 18 å ha ingen onga men e gravid m tvillinga[:D] lell...d e ganske nøyaktig 97år sia d ha våre tvillinga i mi slekt so veit no ikkje heilt om d blei slik pga arv el nåke eg...[:)]

Det kan skje "hvemsomhelst" å få to eggløsninger på rappen, men det er ikke så veldig vanlig.. Er som nevnt her spesielle grupper som er mer "utsatt" for tvillinger enn andre, men det betyr ikke at det ikke er håp for oss andre, da[;)]

Ellers kan jo et embryo dele seg og bli til to "prikklike" tvillinger også, da[;)]

velkommen til oss, twins87, håper du vil trives masse her!![:D]

mangentakk:) hmm tja...mine e vertfal toegga...so førhåpentlevis blir dei ikkje prikklike:P

Back
Topp